تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطعه سازان، اعتباري با خودروسازن کار نکنند/ محروميت قطعه سازان از مزاياي تسهيلات 25 ميليون توماني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۳۹ق.ظ)
رئيس کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني تهران در گفتگو با موج تاکيد کرد: قطعه سازان، اعتباري با خودروسازن کار نکنند/ محروميت قطعه سازان از مزاياي تسهيلات 25 ميليون توماني موج - عضو اتاق بازرگاني ايران گفت: دربسته خروج از رکود که منجر به تحريک تقاضا و خالي شدن پارکينگ‌هاي خودروسازان شد، متأسفانه سر قطعه سازان اين کارخانه‌ها، بي‌کلاه ماند.
مهدي پورقاضي رئيس کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني تهران درباره اينکه آيا دربسته خروج از رکود، قطعه سازان نيز در راستاي حمايت از خودروسازان منتفع مي‌شوند به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: متأسفانه دربسته خروج از رکود، تنها وام‌هايي 25ميليون توماني که به مردم ارائه شد، به خودروسازان اختصاص پيدا مي‌کند و اين تسهيلات شامل حال قطعه سازان نمي‌شود.
وي ادامه داد: دولت بايد در امتيازاتي که براي بنگاه‌هاي اقتصادي در نظر مي‌گيرد، نظارت‌ها را به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي کنند که اين تسهيلات به‌تمامي بخش‌هاي زيرمجموعه بنگاه‌هاي بزرگ نيز برسد.
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران با انتقاد از عدم‌حمايت حلقه‌هاي پشتيبان و توليدکنندگان کوچک خودروسازان گفت: بزرگ‌ترين ضعف اين بسته، نبود حمايت واقعي از قطعه سازاني است که شدت گرفتاري آن‌ها در رکود بسيار شديدتر نسبت به خودروسازان است و اين بسته بيشتر در راستاي خالي شدن پارکينگ کارخانه‌هاي خودروسازي بود تا اينکه بخواهد حمايت مجموعه خودرو از کلان تا صفر را در برداشته باشد.
پورقاضي با اشاره به اينکه قطعه سازان ديگر بدانند که خودروسازان پولدار شدند، تصريح کرد: امروز قطعه سازان بايد اين موضوع را در نظر داشته باشند تا ديگر قطعات خودرو را با شرايط اعتباري به کارخانه‌ها تحويل ندهند و در قبال کالاي خود، وجه نقد آن را دريافت کنند تا گردش نقدينگي به واحدهاي قطعه‌سازي بازگردد.
وي اضافه کرد: از سوي ديگر تصور نمي‌شود که دولت براي هماهنگي بين کارخانه‌هاي خودروسازي و قطعه سازان اين هماهنگي را پيش بياورد که منابع اعتباري به‌صورت مساوي تقسيم شود يا حداقل بخشي از مطالبات قطعه سازان از خودروسازان تسويه شود.
رئيس کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني تهران درخصوص اينکه دولت در گام بعدي خروج از رکود و براي تحريک تقاضا، به کدام حوزه اقتصادي ورود کند، گفت: اصولاً براي تحريک تقاضا به حوزه کالاهاي بادوام مانند مسکن، خودرو، لوازم‌خانگي و ... ورود پيدا مي‌کنند اما دولت مي‌تواند بر روي کالاهاي کم‌دوام مانند بسته‌هاي گردشگري نيز برنامه‌ريزي کند، اما تاکنون که خبري در اين خصوص به بيرون درز نکرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن