تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813117838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابطال باقيمانده سهميه بنزين‌هاي 700 توماني/ کارت‌هاي سوخت باقي مي‌مانند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۵۵ق.ظ)
از ساعت 24 فردا شب انجام مي‌شود؛ ابطال باقيمانده سهميه بنزين‌هاي 700 توماني/ کارت‌هاي سوخت باقي مي‌مانند موج-ساير رسانه ها؛ با ابطال باقيمانده سهميه بنزين‌هاي 700 توماني از ساعت 24 فردا شب (شنبه) پرونده سهميه‌بندي بنزين براي هميشه بسته مي‌شود.
ايرنا نوشت:
پس از يکسان‌سازي قيمت بنزين و توقف سهميه‌بندي در پنجم خرداد سال جاري، وزارت نفت اعلام کرد سهميه‌هاي باقيمانده بنزين 700 توماني تا پايان شهريور اعتبار دارد که البته پس از مدتي اين مهلت را تا پايان آبان تمديد کرد.
بنزين 700 توماني آخرين بازمانده بنزين سهميه‌اي به شمار مي‌رود که در سال‌هاي اخير در کارت‌هاي سوخت رانندگان شارژ مي‌شد.
براساس آمار شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، کمتر از 400 ميليون ليتر از سهميه بنزين 700 توماني در کارت‌هاي سوخت باقيمانده است که در صورت استفاده نشدن، باطل مي‌شود.
سيد ناصر سجادي، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران پيش از اين به ايرنا درباره سهميه‌هاي استفاده نشده، گفته بود: بخشي از سهميه بنزين 700 توماني مربوط به خودروهايي است که ديگر تردد نداشته و يا اصلا وجود ندارند.
حذف سهميه‌بندي تنها به بنزين اختصاص دارد و قرار نيست که سهميه‌بندي گازوئيل حذف شود. در واقع به دليل حجم بالاي قاچاق گازوئيل به کشورهاي همسايه، دولت قصد دارد سهميه‌بندي گازوئيل را ساماندهي کند.
با اجراي طرح اختصاص سوخت به ازاي پيمايش از ابتداي مهرماه، واريز سهميه ثابت گازوئيل به کارت سوخت خودروهاي ناوگان حمل‌ونقل عمومي متوقف شده و ميزان سهميه براساس بارنامه و مسافت طي شده، محاسبه مي‌شود.
پيش از اين، براي همه خودروهاي ديزلي، سهميه گازوئيل يکساني واريز مي‌شد که باعث دامن زدن به قاچاق اين نوع سوخت شده بود. برخي دارندگان خودروهاي ديزلي از اين موضوع سوءاستفاده کرده و بدون اين که خودروي خود را حرکت دهند، سهميه سوخت آن را به فروش مي‌رسانند.
با توجه به نرخ بالاي قاچاق گازوئيل، هيات دولت نيز در بهمن سال گذشته، تصويب کرد که تحويل سوخت به خودروهاي ناوگان حمل بار و مسافر متناسب با ميزان پيمايش انجام شود.
با توجه به پايان سهميه‌بندي بنزين، ترديدهايي درباره تداوم کارکرد کارت سوخت بنزين مطرح شده و برخي نيز خواستار حذف آن شده‌اند.
وزارت نفت در واکنش به ادعاهاي مربوط به حذف کارت سوخت بارها اعلام کرده است کارکرد کارت سوخت فراتر از سهميه‌بندي بوده و مزاياي حفظ کارت سوخت بيشتر از حذف آن است؛ بنابراين کارکردهاي جديدي در آينده براي حفظ کارت سوخت تعريف خواهد شد.
سيد ناصر سجادي مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران درباره سرنوشت کارت‌هاي سوخت به ايرنا مي‌گويد: قرار نيست کارت‌هاي سوخت حذف شوند و همچنان خودروها بايد از طريق کارت، سوخت‌گيري کنند.
مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي خاطرنشان ساخت: راهکارهاي مختلفي براي تداوم استفاده از اين آن‌ها ارائه شده اما هيچ‌يک نهايي نشده است.
سجادي در خصوص احتمال اخذ مبلغ اضافي از رانندگاني که با استفاده از کارت جايگاه داران سوخت‌گيري مي‌کنند،گفت: دولت موافق اين روند نيست و تمايل ندارد وجه اضافي از رانندگان گرفته شود.
با توجه به اظهارات مسوولان ذي‌ربط، اتمام سهميه‌هاي بنزين به معناي پايان عمر کارت‌هاي سوخت نيست و مالکان خودرو براي سوخت‌گيري همچنان بايد از کارت سوخت شخصي و در صورت همراه نداشتن آن، از کارت سوخت جايگاه داران استفاده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن