تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815644680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تكذيب» و «توجيه» دستاویز وزارت ارشاد در برابر منتقدان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «تكذيب» و «توجيه» دستاویز وزارت ارشاد در برابر منتقدان
چندي پيش علي رهبري مدير هنري و رهبر اركستر سمفونيك تهران، آوازخواني زن در «اپراي عاشورا» را در حالي تأييد كرد كه مقامات وزارت ارشاد همگي دست به تكذيب اين خبر زدند!
نویسنده : وحيد مهري 
چندي پيش علي رهبري مدير هنري و رهبر اركستر سمفونيك تهران، آوازخواني زن در «اپراي عاشورا» را در حالي تأييد كرد كه مقامات وزارت ارشاد همگي دست به تكذيب اين خبر زدند!
ابتداي محرم بود كه خبري مبني بر «هتك حرمت ايام عزاداري اباعبدالله(ع) و آوازه‌خواني در اپراي عاشورا» با فيلم برنامه مورد نظر روي خروجي خبرگزاري فارس قرار گرفت كه با اقدام سريع معاون هنري ارشاد، رسانه‌هاي همراه و همسو با ايشان دست به كار شدند و خبر را تكذيب كردند، در وزارت ارشاد كارها تقسيم شد و مقرر شد مرادخاني به ديدار مسئولان خبرگزاري‌ها برود و در گفت‌وگوهاي تلفني با نمايندگان مجلس خبر فارس را تكذيب كند و از طرف ديگر وزير ارشاد همه جانبه به ميدان آمد و ضمن تكذيب‌هاي پي در پي به ديدن اپرا رفت تا نشان دهد كه تا چه حد مي‌تواند پاي يك اشتباه بايستد. اما حالا مدتي از اين اتفاق گذشته و گاهي براي اثبات حقيقت بايد صبر كرد تا غبارها فروكش كنند تا حقيقت نمايان شود.
حالا روزها از اين اتفاق گذشته و يك‌بار ديگر معاونت هنري ارشاد توانسته از رخوت دستگاه‌هاي مسئول و نهادهاي رصدكننده جريان «نفوذ فرهنگي» استفاده كند و به‌سلامت از اين بي‌حرمتي به ساحت سيد و سالار شهيدان عبور كند و با چهره‌اي پيروزمندانه بنشيند و مصاحبه‌ كند و از اصرارش بر اصول جمهوري اسلامي بگويد و در سوي ديگر بر حمايت از جريان دگرانديش ادامه دهد.
مرادخاني در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌هاي كشور در مورخه 21 آبان ماه در مورد اپراي عاشورا و تك خواني زنان اينگونه مي‌گويد: «در صحنه‌اي كه منتشر شده، اين طور بوده كه تمريني بوده است و ايشان آمده‌اند كار كرده‌اند. اين موضوع با موبايل فردي كه در همانجا حضور داشته از يك زاويه سالن فيلمبرداري شده و متأسفانه آن را پخش كرده است كه من اين كار را درست نمي‌دانم چرا كه آنچه به عنوان فيلم از فضاي كلي سالن موجود است براي مجلس فرستادم و براي وزير هم فرستادم كه ايشان هم براي خيلي از مسئولان فرستادند. آنچه مشخص است و به عنوان كنسرت قبول داريم، هماني است كه پخش مي‌كنيم.»
مرادخاني كدام فيلم از كدام شب اجراي اپرا را براي نمايندگان مجلس فرستادند و مسئوليني كه علي جنتي فيلم مورد نظر را برايشان فرستاده چه كساني هستند؟ آيا فيلم شب افتتاحيه اركستر ارسال شده يا فيلم اجراي اصلاح شده؟ آيا شخص علي جنتي فيلم شب اول اجرا را تماشا كرده است يا صرفاً بر اساس ديده‌هايش از كنسرت اصلاح شده در شب ششم محرم قضاوت كرد؟
نكته اصلي اين است كه مسئولان معاونت هنري ارشاد بدون آنكه از اصل ماجرا اطلاع يابند اقدام به تكذيب كردند و روز بعد در حالي كه به‌خاطر جريحه‌دار شدن احساسات مردم اعتراضات بالا گرفته بود آوازه‌خواني زن را در برنامه كم كرده بودند دست به حاشا زدند كه از اول چنين اتفاقي نيفتاده است، ولي چه كسي بهتر از علي رهبري مي‌توانست اتفاق را روايت كند؟
رهبري در نشست خبري خود در تاريخ 12آبان‌ماه در خصوص حواشي ايجاد شده پيرامون اجراي اخير اركستر سمفونيك تهران گفت: «در ماجراي اپراي عاشورا دلخوري من اين است كه چرا به سراغ وزير و معاونش رفتند و كسي نيامد سراغ من، من در همان شب اجرا وقتي كنسرت تمام شد، براي آقاي سفي مدير اركستر نوشتم كه ميكروفن صداي دوم (مرد) را بايد قوي‌تر كنيد. آنهايي هم كه اعتراض كردند حق داشتند چرا كه اين قضيه مديريت نشد و بايد از من پرسيده مي‌شد كه چرا اين اشتباه را كرديد.»
سؤال اصلي اينجاست چرا مرادخاني و جنتي از گفت‌وگو با علي رهبري امتناع كردند و تنها به تكذيب فاجعه رخ داده دست زدند؟ چرا هيچ‌كدام از رسانه‌هاي همسو با مرادخاني مصاحبه‌اي با رهبري و سفي، مدير اركستر انجام ندادند؟ اگر به قول معاونت هنري اصلاً همان شب اول اجرا آوازخواني زن در اجرا انجام نشده، چرا فيلم اجراي افتتاحيه منتشر نمي‌شود؟ مگر نمي‌توان با انتشار يك فيلم ساده غائله را خواباند؟ آيا تكذيب اين رويداد واضح كه مقابل 700 تماشاگر در تالار وحدت روي صحنه راحت بود يا انتشار اجراي شب اول «اپراي عاشورا»؟
سؤالاتي از اين دست جواب‌هايي دارند كه با مشاهده روند فعاليت مرادخاني در دوران حضورش در معاونت هنري ارشاد روشن‌تر خواهد شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن