تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804007732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده‌هایی که هنوز عملی نشده است/ زمین گیر شده هواپیمایی کشور بخاطر بدقولی مدیران ایرلاین‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وعده‌هایی که هنوز عملی نشده است/ زمین گیر شده هواپیمایی کشور بخاطر بدقولی مدیران ایرلاین‌ها
موضوع بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بابت دریافت سوخت پس از تغییرات نرخ بنزین، به مشکلاتی تبدیل شد که تا کنون رفع نشده است.

وعده‌هایی که هنوز عملی نشده است/ زمین گیر شده هواپیمایی کشور بخاطر بدقولی مدیران ایرلاین‌ها
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ماجرا از زمانی شروع شد که نرخ بنزین تغییر کرد و موضوع بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به معضل تبدیل شد بدون آنکه رفع شود.

براساس گفته مسولان شرکت پالایش و پخش در حال حاضر میزان مطالبات معوق شرکتهای پخش از ایرلاین ها بابت ارائه سوخت بیش از هزار میلیارد تومان است و شرکت ماهان با 348 میلیارد تومان رکوددار بیشترین بدهی است  و پس از آن شرکت هواپیمایی آسمان با 253 میلیارد تومان، ایران ایر با 220 میلیارد تومان و ایران ایر تور با 54 میلیارد تومان در رده‌های بعدی بدهکاران شرکت پالایش و پخش  قرار گرفته اند.

مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به دنبال وصول مطالبات دست نیاز به وزارت اقتصاد و امور دارایی دراز کردند تا حساب‌های بانکی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار را مسدود کنند و در کنار ای امر موضوع  قطع سوخت رسانی به این شرکت‌ها را نیز به عنوان یک گزینه در صورت عدم تسویه بدهی این شرکت‌ها ‌ مطرح کردند که البته این امر موجب شد تا مبلغی از این مطالبات پرداخت شود.

اما ماجرای این بدهی های تا جایی پیش رفت که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به حرفی که در خصوص عدم تحویل سوخت زده بود عمل کردو به  هواپیمای‌ ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) ساعاتی سوخت نداد و این امر سرگردانی مسافران و تأخیر‌ پرواز‌ را به دنبال داشت و مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان دلیل اصلی تاخیر این پرواز ،نداشتن سوخت هواپیما عنوان کرده بود.


روابط عمومی سازمان هواپیمایی نیز امروز از  اختلاف حساب بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت در فرودگاه امام خمینی(ره) که باعث توقف سوخت‌رسانی به پروازهای این فرودگاه شده است،گفته و اینکه  سازمان هواپیمایی در حال رایزنی برای حل این مشکل است.

اما سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در این خصوص گفت:در این زمینه جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است و شکایت از برخی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار در دستور کار است با وجود این برخی ایرلاین‌ها اعلام می‌کنند که طلب‌هایی از دولت دارند و در صورتی که دولت گواهی لازم را صادر کند امکان تهاتر بخشی از این بدهی‌ها بین دولت و شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد.


احمد خلیلی مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از بدهی 60میلیارد تومانی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد و گفت: این میزان بدهی مربوط به سالهای گذشته است و ما از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درخواست داریم این میزان دهی را درطی قسط بندی 8ساله دریافت نمایند تا مشکلی در ارائه خدمات به وجود نیاید.
وی تصریح کرد: بدهی حاصله بخاطر این بوده که هواپیمای توپولوف این شرکت خدمات ارائه نمی‌داد و درآمدی نداشت که بدهی را پرداخت کند.اما هم اکنون هواپیمایی ایران ایرتور قبل از دریافت سوخت پول را پرداخت می‌کند و مشکلی در پرداخت جاری نداریم. همچنین به همه استانها اعلام کردند که قبل از سوخت‌گیری هزینه را دریافت نمایند. خلیلی تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران کمی لطفی کردند و پول را به صورت نقدی دریافت می‌‌کنند در حالیکه ما می‌توانیم پول سوخت را به صورت هفتگی واریز و مابه‌التفاوت را به صورت ماهیانه بپردازیم. وی خاطرنشان کرد: در خواستی که از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران داریم این است که پول سوخت بجای روزانه هفتگی از ما دریافت نمایند. هوشنگ صدیق مدیرعامل شرکت هواپیمایی گفت: مشکلی در تامین سوخت نداریم تنها برخی مواقع به دلیل کمبود سوخت تاخیر در دریافت داریم. وی تاکید کرد: این شرکت به هیچ وجه بدهی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران ندارد و به صورت روزانه با پرداخت هزینه سوخت خود را دریافت می‌کند.گفتنی است اخیرا مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کردند که به دنبال وصول مطالبات خود از شرکت‌های هواپیمایی از طریق سازمان‌های مختلف هستند و به تازگی حساب‌های بانکی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی مسدود شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/





اشتراک گذاری







۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن