تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816173445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در فضاي پسا تحريم، حجم گردش مالي صنايع خلاق کشور افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۴ق.ظ)
مديرعامل صندوق اعتباري هنر: در فضاي پسا تحريم، حجم گردش مالي صنايع خلاق کشور افزايش مي‌يابد موج- سلسله نشست و گارگاه هاي آموزشي نمايشگاه بازاريابي و تبليغات با موضوع اقتصاد خلاق و صنعت بازاريابي و تبليغات با حضور غلامرضا خليل ارجمندي مديرعامل صندوق اعتباري هنر در محل دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا خليل ارجمندي، مدير عامل صندوق اعتباري هنر در افتتاحيه اين نشست با اشاره به فعاليت‌هاي اقتصادي مدرن صورت گرفته در قرن بيستم گفت:در قرن بيستم برخي فعاليت‌هاي اقتصادي مدرن نظير طراحي و مد، تبليغات، بازاريابي در کنار تصويرسازي رسانه‌ها انواع جديدي از فرهنگ تجاري را خلق کردند و موجب شدند تا بسياري از کسب و کارهاي سنتي از قالب‌هاي محدود خود خارج شده و به يک کسب و کار تمام عيار همچون سايرين تبديل شوند.
دبير کارگروه اقتصاد خلاق وزارت فرهنگ افزود: فعاليت‌هاي فرهنگي، موسيقي، هنرهاي نمايشي و تصويري، فعاليت‌هاي سرگرمي و بسياري ديگر از حِرف که بيشتر متکي بر خلاقيت و توانايي‌هاي فردي بودند، توانستند در اندازه‌هاي بزرگ‌تري در بازار عمومي رقابت نمايند.
خليل ارجمندي با بيان تحولات بنيادين مفاهيم و تعاريف در قرن بيست و يکم و اهميت يافتن ايده و خلاقيت گفت: با شروع قرن اخير توليد ثروت از خلاقيت و ايده‌ها، بستر دانشي نوپا را فراهم نموده است به نام «اقتصاد خلاق و صنايع خلاق».به نظر مي‌رسد که اقتصاد جهان به سمتي در حرکت است که در آن دولت‌ها بيش از تکيه بر نهادهاي پولي و مالي، بر نوآوري انساني و خلاقيت کارآفرينان و نسل جوان چشم دوخته‌اند.
مشاور اقتصادي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به خاستگاه اقتصاد خلاق در کشورهاي توسعه يافته گفت: براي اولين بار در اواسط دهه ۱۹۹۰ واژه صنايع خلاق را دولت انگلستان در پاسخ به بحث‌هاي پيرامون ارزش هنر و فرهنگ مطرح نمود که به سرعت توسط کشورهاي ديگر در شرق آسيا نظير چين، کره، سنگاپور و... به کار گرفته شد.
مدير عامل صندوق اعتباري هنر بيان داشت: علاوه بر کشورها، سازمان‌هاي بين‌المللي نيز در خصوص تعريف اقتصاد يا صنايع خلاق فعال بوده‌اند. کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد)، يک آژانس اصلي و مسئول نگارش و انتشار گزارش اقتصاد خلاق سازمان ملل در سال ۲۰۰۸ است. يونسکو بازوي فرهنگي سازمان ملل نيز در سال ۲۰۰۹ در آمارهاي فرهنگي منتشر شده خود، با نگاه جدي‌تر به اين مقوله پرداخت. برخي سازمان‌هاي ديگر نظير سازمان جهاني مالکيت فکري نيز مدل جايگزيني براي طبقه‌بندي صنايع خلاق ارائه کرده‌اند.
خليل ارجمندي با اشاره به سهم صنايع خلاق در توليد ناخالص جهاني گفت: ميانگين سهم صنايع خلاق در توليد ناخالص داخلي کشورهاي جهان در حال حاضر بين ۲ تا ۱۲درصد است. سهم جهاني تجارت محصولات و خدمات خلاق در سال ۲۰۱۴ رقمي بالغ بر ۸۲۰ ميليارد دلار است.
ايشان در ادامه افزود: شش کشور برتر صادر کننده محصولات و خدمات خلاق در جهان چين، امريکا، آلمان، هنگ کنگ، ايتاليا و هنر هستند که ارزش صادرات اين کشورها در مجموع ۳۰۰ ميليارد مي‌باشند.
مدير عامل صندوق اعتباري هنر با ذکر اهميت موضوع اقتصاد خلاق در اقتصاد کشورهاي توسعه يافته گفت: اين کشورها براي حفظ اقتصاد خود از تلاطم‌هاي بازار جهاني، به سرمايه گذاري‌هاي انبوه و ايجاد مقررات تسهيل کننده روي آورده‌اند.
برنامه‌ريزي طولاني مدت در خصوص استفاده از ظرفيت‌هاي افراد خلاق و عوامل خلاقيت زا در يک اقتصاد خلاق، باعث گرديده که از ظرفيت‌هاي رشد و توسعه در زمينه‌هاي گوناگون از جمله رسانه، تبليغات، صنايع هنري، مد، ارتباطات، توريسم، فناوري‌هاي مدرن تا اسباب بازي‌ها و بازي‌هاي کامپيوتري به صورت حداکثري استفاده شود، که اين موضوع باعث رشد آمار سرمايه گذاري، گردش مالي و اشتغال در اين بخش شده است، به گونه اي که در بسياري از کشورهاي توسعه يافته، بين ۴ الي ۶ درصد اقتصاد ملي را حوزه‌هاي اقتصاد خلاق تشکيل مي‌دهد. اين تنوع اقتصادي باعث مي‌شود در زمان رکود و مشکلات اقتصادي،حتي در مقياس‌هاي جهاني کمترين آسيب به اقتصاد ملي اين کشورها وارد شود.
وي تبليغات را به عنوان يکي از شاخه‌هاي مهم صنايع خلاق برشمرد و گفت: بر اساس طبقه بندي‌هاي صورت گرفته از صنايع خلاق، تبليغات به عنوان بخشي مجزا در اين صنايع دسته بندي مي‌شود.
ايشان با اشاره به آمارهاي موجود در حوزه تبليغات در جهان گفت: در طول سه دهه گذشته و همزمان با ظهور فناوري‌هاي نوين ارتباطي، بر اهميت تبليغات به عنوان يک صنعت تخصصي افزوده شده است. صنعت تبليغات در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا، بيش از ۹۰ ميليارد يورو بوده است و در عين حال ۸۱۸ هزار نفر در اين بخش فعال هستند. صنعت تبليغات پس از هنرهاي تجسمي، با ۱۷ درصد کل درآمد صنايع خلاق اتحاديه اروپا، در رتبه دوم از نظر درآمدي قرار دارد.
تبليغات نزديک به ۱۰درصد توليد ناخالص داخلي کشورها را از مجموع سهم صنايع خلاق به خود اختصاص داده است.
خليل ارجمندي همچنين به نقش تبليغات در فضاي پسا تحريم اشاره کرد و گفت: صنعت تبليغات در سال‌هاي اخير گردش مالي قريب به ۳۰۰۰ ميليارد توماني را تجربه کرده است که با رفع تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور، انتظار مي‌رود روند تجارت داخلي و خارجي افزايش يافته و بنگاه‌هاي اقتصادي از ابزارهاي تبليغاتي در دسترس خود، بيشتر و گسترده‌تر بهره برده و در طول سال آينده، بر حجم گردش مالي در صنعت تبليغات کشور افزوده شود. وي در پايان سه عنصر کليدي براي موفقيت در عرصه صنعت تبليغات را نهادسازي، ابزارسازي و بازارسازي عنوان نمود و به فعالين اين صنعت توصيه کرد تا بنگاه داري را در اين عرصه جدي بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن