تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809837240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقوق نسل‌هاي آينده نبايد در مسير توسعه پايمال شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۲۲ق.ظ)
ابتکار: حقوق نسل‌هاي آينده نبايد در مسير توسعه پايمال شود موج - معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد که اقتصاد زماني مي‌تواند مقاومتي باشد که اتکا به منابع پايه مانند کشاورزي و ذخاير معدني کاهش يافته و به سمت اتکا به خلاقيت‌هاي انساني پيش برود.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار در جلسه شوراي اداري استان فارس گفت: بسياري از جوامع اکنون به سمت اقتصاد خلاق حرکت کرده‌اند و با کاهش اتکا از منابع پايه، به اتکا اقتصاد خود را به سمت بهره‌بردن بيشتر از خلاقيت‌ها، مانند آي‌تي و تکنولوژي‌هاي نوين پيش مي‌برند.
وي با بيان اينکه کشاورزي اکنون در ايران و در استاني نظير فارس، اصلي‌ترين مبناي اقتصاد است، لزوم بازنگري در اين موضوع را متذکر و يادآور شد: ما قرار است با کدامين ظرفيت، به اقتصاد متکي به کشاورزي ادامه دهيم.
ابتکار با بيان اينکه باز توليد منابع در طبيعت انجام مي‌شود، گفت: اکنون در جهان به واسطه بهره‌کشي زياد انسان از منابع طبيعي و پايه،‌ زمين در بازتوليد منابع خود 6 ماه عقب است و اين ميزان در ايران بسيار بيشتر از ميانگين جهاني است.
وي اين مشکل را در فارس و با توجه به وضعيت خشکسالي، افت آب‌هاي زيرزمين واز بين رفتن تالاب‌ها طولاني‌تر دانست و بر لزوم تغيير نگرش‌ها تاکيد کرد و گفت: امروز ما بيش از هر زمان نيازمند برنامه‌ريزي هستيم و مبناي برنامه‌ريزي ما بايد ظرفيت زمين باشد، بايد بر اساس ظرفيت‌هاي زيستي برنامه‌ريزي کنيم.
ابتکار ادامه داد: سرمايه‌گذاري در کشور و استان فارس بايد به سمت تکنولوژي‌هاي جديد، تغيير کرده و کسب ارزش‌افزوده از خلاقيت‌ها را دنبال کنيم.
وي با بيان اينکه ايران و استان فارس در زمينه گردشگري در ابعاد تاريخي و طبيعي، داراي ظرفيت‌هاي بسيار زيادي است، توجه به توسعه برمبناي صنعت گردشگري را يکي از راه‌کارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي دانست.
ابتکار گفت: دنيا به اين نگاه و جمع‌بندي رسيده و در مجمع جهاني سازمان ملل نيز اهداف توسعه پايدار مطرح شد؛ زيرا توسعه بدون توجه به محيط زيست از پايداري لازم برخوردار نيست.
معاون رئيس‌جمهور با يادآوري اينکه اکنون 11 درصد از کل خاک ايران شامل مناطق حفاظت شده است،‌ گفت: ديدگاه جهاني 16 درصد از کل وسعت هر کشور است، اين يعني داشته‌هاي طبيعي را با ديد حفاظتي مديريت کنيد، نه اينکه نبايد کار در آين عرصه‌ها انجام شود، بلکه بايد از انجام اقداماتي که منجر به نابودي عرصه‌هاي طبيعي شود ممانعت کرد.
وي با تصريح اينکه سازمان حفاظت محيط‌ زيست مانع توسعه پايدار نبوده و نيست، گفت: اقدامات و طرح‌ها و تاکيدات ما براي محدود کردن توسعه نيست، دنيا به اين واقعيت رسيده است که زوال طبيعت به معناي زوال انسان‌ها و زندگي است، زمين هم حد و اندازه‌اي دارد اما اين انسان آزمند و طمع‌کار بيش از ظرفيت از آن بهره‌کشي مي‌کند.
ابتکار با يادآوري اينکه تغييرات اقليمي ايجاد شده در ايران و جهان به‌واسطه بهره‌کشي‌هاي بيش از حد و اندازه از طبيعت است، گفت: در مجمع جهاني سازمان ملل، 17 محور براي توسعه پايدار با حفظ محيط زيست تصويب شد و رئيس‌جمهور نيز در سخنراني خود ضمن تاکيد بر اينکه دولت او دولت محيط زيست است، همراهي خود با اين اهداف را اعلام کرد.
وي در عين‌ حال گفت: اين 17 محور در ايران متناسب با فرهنگ، ارزش‌ها، باورهاي مذهبي و ملي و داشته‌هايمان اجرايي خواهد شد و اجراي خوب آن همراهي تمام استان‌ها و استانداران را مي‌طلبد.
ابتکار همچنين با اشاره به اينکه طي 2 هفته آينده يک رويداد بين‌المللي در حوزه محيط‌ زيست حادث مي‌شود و ايران نيز در اين رويداد حضور خواهد داشت،‌ افزود: قرار است هر کشور سهم خود براي کاهش توليد گازهاي گلخانه‌اي را مشخص کند که تاکنون 10 کشور اين سهم را مشخص کرده‌اند و ايران نيز اعلام کرده است که نسبت به کاهش 4 درصدي در توليد گازهاي گلخانه‌اي اقدام و تلاش خواهد کرد.
معاون رئيس جمهور افزود: ايران تاکيد دارد که اگر تمام تحريم‌ها برداشته شده و امکان برخورداري از تکنولوژي‌هاي نوين و دانش روز براي کشور فراهم شود،‌ 10 درصد ديگر هم به اين سهم افزوده خواهد شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، افزايش توليد گازهاي گلخانه‌اي را نتيجه مصرف بي‌رويه انرژي و پرت انرژي دانست که عوامل زيادي از قبيل سياست‌هاي يارانه‌اي و نبود الگوهاي مناسب بهره‌وري از انرژي، بر آن تأثير داشته است.
وي با بيان اينکه ايران در توليد گازهاي گلخانه‌اي در جهان رتبه خوبي ندارد، از تلاش دولت در سال‌هاي 93 و 94 و برنامه ششم توسعه، براي اجراي سياست‌هاي مناسب در مسير اصلاح و بهينه‌سازي مصرف انرژي خبر داد.
ابتکار همچنين با اشاره به ارائه 4 لايحه به مجلس شوراي اسلامي در اصلاح وضعيت زيست محيطي کشور و ابراز اميدواري نسبت به مصوب شدن اين لوايح در مدت باقي مانده از عمر مجلس کنوني، خاطرنشان کرد: يکي از اين لوايح، لايحه ارزيابي است.
وي ادامه داد: براي اينکه در سطوح مختلف، برنامه توسعه با سياست‌هاي حفاظت محيط‌ زيست منطبق شود، و اينکه به لحاظ فني چه بايد کرد که توسعه پايدار و رشد اقتصادي حادث شود اما در تقابل با محيط‌ زيست و حفظ آن قرار نداشته باشد، اين لايحه تنظيم و ارائه شده است.
ابتکار گفت: يکي از مراحل ارزيابي، ارزيابي راهبردي است، اينکه بهترين برنامه توسعه متناسب با ظرفيت‌ها چيست؟ و پس از آن اينکه پروژه‌هاي عمراني در مرحله امکان‌سنجي و ايده‌پردازي داراي ارزيابي زيست محيطي باشند، همانگونه مقام معظم رهبري در اين خصوص تاکيداتي داشته‌اند.
معاون رئيس‌جمهور يادآور شد: نبود پيوست زيست‌محيطي و ارزيابي‌هاي راهبردي منجر به بروز بخشي از مشکلات کنوني در کشور در زمينه بحران آب شده است.
ابتکار در بخشي از سخنان خود لزوم توجه به احياي سفره‌هاي آب زيرزمين در استان فارس را مد نظر قرار داد و بر استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و جوامع محلي در مراحل مختلف برنامه‌ريزي و تصميم‌سازي و اجرا تاکيد کرد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه ظرفيت‌هاي علمي مناسب در استان فارس و کشور براي دست‌يابي به برنامه‌هاي مناسب در احياي تالاب‌ها وجود دارد،‌ گفت: تالاب‌ها نشان‌گر است، اگر تالاب‌ها احيا شود يعني رودخانه، سفره‌هاي زيرزميني آب و مراتع و... وضعيت مناسبي دارد.
ابتکار گفت: براي احياي تالاب‌ها و حل مشکلات زيست محيطي،‌ اراده در بالاترين سطح کشور ايجاد شده است، اما؛ آنچه نتوانسته‌ايم انجام دهيم، همراهي مردم و نهادهاي مردمي است، لذا بايد با توجه به آموزش و ارتقا آگاهي‌ها، جوامع مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد و بهره‌برداران را همراه کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن