تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820202169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه نبايد متکي به بودجه دولتي باشد/ آينده صنعت ما در سيمان و فولاد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴ب.ظ)
سورنا ستاري: دانشگاه نبايد متکي به بودجه دولتي باشد/ آينده صنعت ما در سيمان و فولاد نيست موج - معاون علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: تجاري سازي شرکت هاي دانش بنيان با رانت امکان پذير نيست بايد محيطي را فراهم کنيم تا اين شرکت ها با يکديگر به رقابت بپردازند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در همايش و نمايشگاه فناوري سلامت گفت: در دو سال گذشته تمام تلاش ما بر اين بوده است که مسئولان را متوجه کنيم نيروي انساني بزرگترين سرمايه ماست.
وي افزود: بي ترديد ايران در سرمايه انساني جزء پنج کشور اول دنيا محسوب مي شود .
ستاري با اشاره به اينکه در حال حاضر 32 ميليون جوان در محدوده سني 20 تا 40 سال در کشور زندگي مي کنند، گفت: از اين تعداد 4.5 ميليون دانشجو به عنوان نيروهاي فعال انساني محسوب مي شوند که بايد به آنها اهميت ويژه اي بدهيم.
وي تصريح کرد: 36 درصد از جمعيت 4.5 ميليوني دانشجويي کشورمان در حوزه مهندسي تحصيل مي کنند که اين تعداد تقريبا معادل فارغ التحصيلان مهندسي آمريکا است.
وي در ادامه افزود: اين که دانشجويان ما به آمريکا مي روند نشان دهنده ضعف سيستم آموزشي آمريکاست. بايد به اين توجه کنيم که بزرگترين دستاورد ما تنها نيروي انساني است که ما چقدر بتوانيم از محل دانش اين نيرو ثروت علم توليد کنيم.
ستاري تصريح کرد: توليد علم موجب اقتدار کشور مي شود و به همين دليل بايد دو بخش ثروت و علم را از هم مجزا کنيم.
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري با بيان اين که شرکت هاي دانش بنيان در دانشگاه ها زاييده مي شوند، اظهار کرد: هر چند شروع به کار اين شرکت ها از طريق مراکز رشد و پارک هاي فناوري است اما تجاري شدن در خارج از سيستم دانشگاه انجام مي گيرد. پس دانشگاه ها بايد سهم خود را از پرورش اين شرکت ها بگيرند.
اين مقام مسئول با تاکيد بر اين که دانشگاه ها نبايد متکي به بودجه دولت باشند، گفت: اگر دانشگاه ها دولتي اداره شوند با جامعه مطابقت نمي کنند.
وي يکي از بزرگترين اشتباهات دولت براي شکوفايي شرکت هاي دانش بنيان را تزريق پول به اين حوزه اعلام کرد و گفت: ما در حوزه هاي تجاري سازي پول ريختيم و اين باعث شد تا رقابت از ميان برود. در حالي که اين شرکت ها بايد کالايي را درست کنند که قابل رقابت باشد.
ستاري از برنامه معاونت علمي و فناوري براي سرمايه گذاري روي افراد خاص اذعان کرد: يک برنامه براي اساتيد درآمد طراحي کرده ايم تا بر روي تعداد محدودي از آنها سرمايه گذاري کنيم.
به گفته ستاري در آمريکا و اروپا هم بر روي پژوهشگران خاص سرمايه گذاري مي شود البته اين سرمايه گذاري در شرايط رقابتي و با بررسي عملکرد به صورت سالانه انجام مي شود.
وي اظهار کرد: اميدواريم اين طرح سال آينده اجرايي شود.
وي با تاکيد بر اينکه آينده ايران بر سرمايه گذاري روي نيروي انساني و شرکت دانش بنيان خواهد بود، متذکر شد: آينده صنعت ما در سيمان و فولاد نيست چرا که ما نمي توانيم فازغ التحصيلان در کارخانه فولاد مشغول به کار کنيم.
وي تصريح کرد: تيپ توليد ثروت تغيير کرده است و خام فروشي ارزش افزوده خوبي براي کشور ما ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن