تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810367790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان حفاظت محیط‌زیست مانع توسعه پایدار نبوده و نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور: سازمان حفاظت محیط‌زیست مانع توسعه پایدار نبوده و نیست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت: اقتصاد زمانی می‌تواند مقاومتی باشد كه اتكا به منابع پایه مانند كشاورزی و ذخایر معدنی كاهش یافته و به سمت اتكا به خلاقیت‌های انسانی پیش برود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ آبان ساعت 08:20

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از فارس، معصومه ابتكار در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: بسیاری از جوامع اكنون به سمت اقتصاد خلاق حركت كرده‌اند و با كاهش اتكا از منابع پایه، به اتكا اقتصاد خود را به سمت بهره‌بردن بیشتر از خلاقیت‌ها، مانند آی‌تی و تكنولوژی‌های نوین پیش می‌برند.
وی با بیان اینكه كشاورزی اكنون در ایران و در استانی نظیر فارس، اصلی‌ترین مبنای اقتصاد است، لزوم بازنگری در این موضوع را متذكر و یادآور شد: ما قرار است با كدامین ظرفیت، به اقتصاد متكی به كشاورزی ادامه دهیم.
ابتكار با بیان اینكه باز تولید منابع در طبیعت انجام می‌شود، گفت: اكنون در جهان به واسطه بهره‌كشی زیاد انسان از منابع طبیعی و پایه،‌ زمین در بازتولید منابع خود 6 ماه عقب است و این میزان در ایران بسیار بیشتر از میانگین جهانی است.
وی این مشكل را در فارس و با توجه به وضعیت خشكسالی، افت آب‌های زیرزمین واز بین رفتن تالاب‌ها طولانی‌تر دانست و بر لزوم تغییر نگرش‌ها تاكید كرد و گفت: امروز ما بیش از هر زمان نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و مبنای برنامه‌ریزی ما باید ظرفیت زمین باشد، باید براساس ظرفیت‌های زیستی برنامه‌ریزی كنیم.
ابتكار ادامه داد: سرمایه‌گذاری در كشور و استان فارس باید به سمت تكنولوژی‌های جدید، تغییر كرده و كسب ارزش‌افزوده از خلاقیت‌ها را دنبال كنیم.
وی با بیان اینكه ایران و استان فارس در زمینه گردشگری در ابعاد تاریخی و طبیعی، دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است، توجه به توسعه برمبنای صنعت گردشگری را یكی از راه‌كارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
ابتكار گفت: دنیا به این نگاه و جمع‌بندی رسیده و در مجمع جهانی سازمان ملل نیز اهداف توسعه پایدار مطرح شد زیرا توسعه بدون توجه به محیط زیست از پایداری لازم برخوردار نیست.
معاون رئیس‌جمهور با یادآوری اینكه اكنون 11 درصد از كل خاك ایران شامل مناطق حفاظت شده است،‌ گفت: دیدگاه جهانی 16 درصد از كل وسعت هر كشور است، این یعنی داشته‌های طبیعی را با دید حفاظتی مدیریت كنید، نه اینكه نباید كار در آین عرصه‌ها انجام شود، بلكه باید از انجام اقداماتی كه منجر به نابودی عرصه‌های طبیعی شود ممانعت كرد.
وی با تصریح اینكه سازمان حفاظت محیط‌زیست مانع توسعه پایدار نبوده و نیست، گفت: اقدامات و طرح‌ها و تاكیدات ما برای محدود كردن توسعه نیست، دنیا به این واقعیت رسیده است كه زوال طبیعت به معنای زوال انسان‌ها و زندگی است، زمین هم حد و اندازه‌ای دارد اما این انسان آزمند و طمع‌كار بیش از ظرفیت از آن بهره‌كشی می‌كند.
ابتكار با یادآوری اینكه تغییرات اقلیمی ایجاد شده در ایران و جهان به‌واسطه بهره‌كشی‌های بیش از حد و اندازه از طبیعت است، گفت: در مجمع جهانی سازمان ملل، 17 محور برای توسعه پایدار با حفظ محیط زیست تصویب شد و رئیس‌جمهور نیز در سخنرانی خود ضمن تاكید بر اینكه دولت او دولت محیط زیست است، همراهی خود با این اهداف را اعلام كرد.
وی در عین‌حال گفت: این 17 محور در ایران متناسب با فرهنگ، ارزش‌ها، باورهای مذهبی و ملی و داشته‌هایمان اجرایی خواهد شد و اجرای خوب آن همراهی تمام استان‌ها و استانداران را می‌طلبد.
ابتكار همچنین با اشاره به اینكه طی 2 هفته آینده یك رویداد بین‌المللی در حوزه محیط‌زیست حادث می‌شود و ایران نیز در این رویداد حضور خواهد داشت،‌ افزود: قرار است هر كشور سهم خود برای كاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را مشخص كند كه تاكنون 10 كشور این سهم را مشخص كرده‌اند و ایران نیز اعلام كرده است كه نسبت به كاهش 4 درصدی در تولید گازهای گلخانه‌ای اقدام و تلاش خواهد كرد.
او افزود: ایران تاكید دارد كه اگر تمام تحریم‌ها برداشته شده و امكان برخورداری از تكنولوژی‌های نوین و دانش روز برای كشور فراهم شود،‌ 10 درصد دیگر هم به این سهم افزوده خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور، افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای را نتیجه مصرف بی‌رویه انرژی و پرت انرژی دانست كه عوامل زیادی از قبیل سیاست‌های یارانه‌ای و نبود الگوهای مناسب بهره‌وری از انرژی، بر آن تاثیر داشته است.
او با بیان اینكه ایران در تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان رتبه خوبی ندارد، از تلاش دولت در سال‌های 93 و 94 و برنامه‌ ششم توسعه، برای اجرای سیاست‌های مناسب در مسیر اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد.
ابتكار همچنین با اشاره به ارائه 4 لایحه به مجلس شورای اسلامی در اصلاح وضعیت زیست محیطی كشور و ابراز امیدواری نسبت به مصوب شدن این لوایح در مدت باقی مانده از عمر مجلس كنونی، خاطرنشان كرد: یكی از این لوایح، لایحه ارزیابی است.
او ادامه داد: برای اینكه در سطوح مختلف، برنامه توسعه با سیاست‌های حفاظت محیط‌زیست منطبق شود، و اینكه به لحاظ فنی چه باید كرد كه توسعه پایدار و رشد اقتصادی حادث شود اما در تقابل با محیط‌زیست و حفظ آن قرار نداشته باشد، این لایحه تنظیم و ارائه شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن