تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820393746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويکرد دستگاه قضايي صدور آراي علمي و عادلانه مبتني بر قانون و شرع است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۵ب.ظ)
رئيس کل دادگستري لرستان: رويکرد دستگاه قضايي صدور آراي علمي و عادلانه مبتني بر قانون و شرع است موج - خرم آباد - رئيس کل دادگستري لرستان گفت: رويکرد دستگاه قضايي صدور آراي علمي و عادلانه مبتني بر قانون و شرع است.
به گزارش خبرگزاري موج، جعفر بدري، رئيس کل دادگستري لرستان، به همراه معاونين خود در مراسم تحليف کارشناسان رسمي دادگستري استان لرستان که به مناسبت روز کارشناس و به همت معاونت فرهنگي دادگستري لرستان و کانون کارشناسان دادگستري استان در سالن همايشهاي دادگستري خرّم آباد برگزار شده بود، شرکت نمودند.
رئيس کل دادگستري لرستان در اين مراسم بيان داشت: امروز ديگر شيوه دادرسي به شکل سنتي کنار گذاشته شده است، امروز ديگر خطاي انساني و برخي خواسته هاي شخصي و عواملي از اين دست در صدور حکم تاثرگذار نيست؛ زيرا با اصلاح روش هاي دادرسي به سبک دادرسي علمي و عادلانه ديگر به ندرت پيش مي آيد که آراي قضايي متشبه صادر شود.
رئيس شوراي قضايي استان سپس خاطرنشان کرد: در دوران مشروطه تحولات عظيمي ايجاد شد و مهم ترين خواسته مردم دادرسي عادلانه مبتني بر دين مبين اسلام بود از آن زمان تاکنون روند رسيدگي هاي قضايي دستخوش فراز و نشيب هايي بوده است، ليکن مسير اين روند اصلاح معايب و بهبود عملکرد در دادرسي ها بوده است، در اين خصوص ابزار لازم قضاوت و ازآن جمله نظريه هاي کارشناسان مورد توجه ويژه قرار گرفته است، نظريه هاي کارشناسي داراي نکات فني و تخصصي است وحاصل بهره گيري از اين مهم، روند دادرسي مطلوب قضايي است.
رئيس کل دادگستري لرستان تاکيد کرد: رويکرد دستگاه قضايي صدور آراي علمي و عادلانه مبتني بر قانون وشرع است، در اين زمينه کانون کارشناسان رسمي دادگستري مشاوراني فني و متعهد هستند که مي توانند با نظرات منصفانه خود در صدور آراي قضايي نقش مهمي داشته باشند، وجدان انساني، اخلاق اسلامي و بينش علمي سه عامل مهم در نظريه هاي کارشناسان است.
بدري سپس تشريح کرد: متأسفانه بعضا مشاهده مي شود که تفاسير مختلفي از قوانين از طرف افراد فاقد صلاحيت ابراز مي شود، در حالي که بر اساس قانون تفسير قانون در حيطه شوراي نگهبان است و هرگاه قانوني در مسير قانوني خودش يعني مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان مورد تأييد قرار گيرد لازم الاجرا ميشود.
رئيس کل دادگستري لرستان خطاب به کارشناسان دادگستري بيان داشت: تخصص روزآمد، حُسن صداقت، امانتداري، بيان نظرعلمي فارغ از تمامي حواشي و پرهيز از جانبداري از جمله عوامل مهم در ابراز نظر کارشناسان دادگستري است، ابراز نظر کارشناسان دادگستري بايستي مسوولانه باشد، مضاف بر اينکه کارشناسان نبايستي نظر خود را بالاتر از رأي نهايي قاضي بدانند، قاضي مستقل است وليکن دفاع از حق وظيفه اي شرعي است و هر کس در هر مسند و مقامي که باشد هرگاه حقي را پايمال نمايد در دادگاه عدل الهي بايستي تاوان عملش را بپردازد، دادگاه خداوند عادلانه ترين محکمه قضايي است.
لازم به ذکر است در اين مراسم از تعدادي ازکتابهاي منتشره کارشناسان عضو کانون کارشناسان دادگستري لرستان توسط رييس کل دادگستري استان رونمايي به عمل آمد و از اعضاي اعضاي 6 نفر از خانواده هاي کارشناسان متوفي و همچنين 14 نفر از کارشناسان مختلف در رشته هاي مختلف که بيشترين فعاليت را در حوزه نويسندگي کتاب و مقالات علمي را داشته اند با اهداي لوح سپاس قدرداني صورت پذيرفت.
در پايان اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين علي سبزواري، معاون فرهنگي دادگستري کل استان لرستان، تفاهم نامه مشترکي را با کانون کارشناسان رسمي دادگستري استان در جهت تعاملات فعاليت هاي فرهنگي و همچنين مشاوره خدمات قضايي به امضا رساندند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن