تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812828465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه حدود 10 ميليارد دلار بابت رفع خوردگي هزينه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۵۹ب.ظ)
رييس پژوهشکده حفاظت صنعتي پژوهشگاه صنعت نفت: سالانه حدود 10 ميليارد دلار بابت رفع خوردگي هزينه مي‌شود موج - رييس پژوهشکده حفاظت صنعتي پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اينکه در کشور به دليل عدم آگاهي به طور جدي به پديده خوردگي توجه نشده است، گفت: يکي از عوامل اصلي عملکرد نامطلوب واحدهاي صنعتي پديده خوردگي است که اين پديده واکنشي ميان يک فلز يا يک سيال است که اين واکنش موجب کوتاه شدن عمر مفيد واحدهاي صنعتي مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دکتر جابر نشاطي رييس پژوهشکده حفاظت صنعتي پژوهشگاه صنعت نفت در نشست خبري سومين کنگره خوردگي صنعت نفت و شانزدهمين کنگره خوردگي که صبح امروز(دوشنبه) برگزار شد، گفت: زماني که واحد صنعتي اجرايي مي‌شود عمر مفيدي براي آن در نظر گرفته مي‌شود که معمولا عمر مفيد واحدهاي صنعتي 20 تا 25 سال در نظر گرفته مي‌شود.
وي با بيان اين که اگر به هر دليلي اين واحد در اين مدت دچار مشکل شود تصور بر اين است که شکستگي در آن ايجاد شده است، اظهار کرد: يکي از عوامل اصلي عملکرد نامطلوب واحدهاي صنعتي پديده خوردگي است که اين پديده واکنشي ميان يک فلز يا يک سيال است که اين واکنش موجب کوتاه شدن عمر مفيد واحدهاي صنعتي مي‌شود.
نشاطي اظهار کرد: اين سيالات مي‌تواند آب دريا، گاز ترش، آب ناشي از فرآيندهاي برج‌هاي خنک کننده پالايشگاه‌ها باشد که در صورتي که عمليات خاصي بر روي اين سيالات صورت نگيرد منجر به کوتاه شدن عمر مفيد واحدهاي صنعتي و ايجاد خسارات جاني و مالي خواهد شد.
رييس پژوهشگاه حفاظت صنعتي پژوهشگاه صنعت نفت خسارات وارد شده بر واحدهاي صنعتي را در دو نوع مستقيم و غير مستقيم دانست و يادآور شد: خسارات غير مستقيم چندين برابر بيشتر از خسارات مستقيم است که به سيستم‌ها اعمال مي‌شود.
وي با بيان اينکه در دنيا 0.8 درصد تا 5 درصد از درآمد ناخالص داخلي صرف رفع خوردگي مي‌شود گفت: اگر توليد ناخالص داخلي کشور را 400 ميليارد دلار در نظر بگيريم و 3 درصد توليد ناخالص داخلي صرف رفع خوردگي شود به اين نتيجه مي رسيم که حداقل سالانه حدود 10 ميليارد دلار بابت رفع خوردگي در کشور هزينه مي‌شود.
وي اضافه کرد: بررسي‌هاي دنيا نشان مي‌دهد که بيش از 20 درصد خوردگي‌هاي يک کشور در واحدهاي صنعتي مربوط به صنايع نفت است.
نشاطي با تاکيد بر اين که مهندسي خوردگي مي‌تواند اقدامات پيشگيرانه‌اي براي ايجاد خوردگي ارائه دهد، خاطرنشان کرد: بررسي‌هاي سال 2000 نشان داده است که تنها با روش مهندسي خوردگي نمي‌توان جلوي خوردگي را گرفت از اين رو لازم است الگوي مديريت خوردگي نيز همراه با مهندسي خوردگي در نظر گرفته شود.
رئيس انجمن خوردگي ايران با بيان اين که در واحدهاي صنعتي لازم است در کنار کنترل خوردگي، فرآيند مديريت خوردگي تعريف شود، ادامه داد: بر اين اساس رصد و پايش خوردگي تنها محدود به متصدي خوردگي در واحدهاي صنعتي نمي‌شود بلکه همه ارکان يک واحد صنعتي نسبت به پايش و رصد خوردگي در واحدهاي صنعتي اقدام کند تا از اين طريق خسارات ناشي از اين پديده گرفته شود.
نشاطي يادآور شد: گزارش‌هاي ارائه شده با اعمال الگوهاي مديريت خوردگي مي‌توان تا 30 درصد از هزينه‌هاي خوردگي را کاهش داد.
وي با اشاره به وضعيت کشور در حوزه خوردگي گفت: معمولا پديده خوردگي در کشور جدي گرفته نمي‌شود که اين امر به دليل عدم آگاهي مسوولان واحدهاي صنعتي نسبت به خوردگي و يا تعريف نشدن فرآيندهاي پيشگيري از خوردگي است که در اين راستا با برگزاري کنگره خوردگي درصدد هستيم تا آگاهي مسوولان را نسبت به اين پديده ارتقاء دهيم.
رييس پژوهشکده حفاظت صنعتي پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به پروژه‌هاي اجرا شده در اين پژوهشکده اظهار داشت: در اين راستا اقدام به طراحي و پياده‌سازي نرم‌افزار مديريت خوردگي کرديم که استفاده از آن موجب مي‌شود تا واحدهاي صنعتي هزينه‌هاي مربوط به خوردگي تجهيزات را برآورد کنند.
وي نرم‌افزار پايش خوردگي را از ديگر دستاوردهاي اين پژوهشکده نام برد و يادآور شد: اين نرم‌افزار علاوه بر ارائه روش‌هاي جلوگيري از خوردگي، تحليل‌هايي در خصوص عملکرد واحدهاي صنعتي ارائه مي‌دهد.
بر اساس اين گزارش، سومين کنگره خوردگي صنعت نفت و شانزدهمين کنگره خوردگي ايران سوم و چهارم آذرماه سال جاري با همکاري معاونت امور مهندسي صنعت نفت، انجمن خوردگي ايران و پژوهشگاه صنعت نفت برگزار مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن