تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802516660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري در صنعت برق لازم است/ هزينه خريد انشعاب برق؛ يک سوم قيمت واقعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۵۹ب.ظ)
معاون وزير نيرو در پاسخ به موج: سالانه 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري در صنعت برق لازم است/ هزينه خريد انشعاب برق؛ يک سوم قيمت واقعي موج - معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به نياز کشور به 50 هزار مگاوات ظرفيت جديد برق تا سال 1404، از ضرورت سالانه 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري براي تحقق اين هدف خبر داد.
هوشنگ فلاحتيان، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در پاسخ به اين سوال خبرنگار خبرگزاري موج که انتظار جدب چه ميزان سرمايه براي پيشبرد طرح هاي حوزه برق را داريد، گفت: در حال حاضر بالغ بر 70 هزار مگاوات، ظرفيت نصب شده برق کشور است و با توجه به رشد سالانه 6 درصدي مصرف برق و بر اساس افق 1404 بايد تا آن زمان 50 هزار مگاوات ظرفيت جديد ايجاد کنيم.
وي افزود: ايجاد چنين ظرفيتي، دست کم 50 ميليارد دلار سرمايه مي خواهد؛ يعني به طور متوسط سالانه نياز به 5 ميليارد دلار سرمايه گذاري داريم.
فلاحتيان با اشاره به پيش بيني دولت براي جذب اين مبلغ، اظهار کرد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در کنار آورد سرمايه گذاران داخلي، يک راه براي تامين بخشي از سرمايه لازم است. در عين حال سرمايه گذاري کامل طرف خارجي و اجراي پروژه هاي کليد در دست با فاينانس خارجي گزينه ديگر پيش روي ماست.
معاون وزير نيرو با اشاره به تحولات مثبت ماه هاي اخير به دنبال توافق وين خاطرنشان کرد: در همين مدت کوتاه، شرکت هاي خارجي استقبال زيادي هم در زمينه تامين منابع مالي و هم اجراي پروژه ها کرده اند که اين مساله در دست بررسي است.
فلاحتيان گريزي هم به قيمت برق در کشور زد و افزود: قيمت هر کيلووات ساعت برق در کشور، بدون احتساب هزينه سوخت، به طور متوسط 95 تومان است ولي 60 تومان فروخته مي شود و از اين مبلغ نيز 10 تومان به ارائه يارانه هاي نقدي اختصاص دارد. لذا با فرض تحقق کامل اين درآمد، همان ابتداي کار 40 تومان ضرر کرده ايم و طبيعي است که از اين راه، امکان تامين منابع مالي مورد نياز وجود ندارد.
وي با اشاره به اينکه در هر دو زمينه تامين هزينه هاي جاري و سرمايه گذاري پروژه هاي جديد با کسري بودجه رو به رو هستيم، تاکيد کرد: حتي قيمت فروش انشعاب به مشترکين نيز يک سوم قيمت واقعي است ولي با همه اين مسائل تاکنون موفق به پاسخگويي به درخواست هاي ايجاد انشعاب شده ايم اما ادامه اين وضعيت صنعت برق را با چالش هاي بيشتري رو به رو خواهد کرد.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در پايان گفت: بر اساس پيش بيني ها، تا پايان سال جاري 235 ميليارد کيلووات ساعت برق به فروش خواهد رسيد که رقمي حدود 10 هزار و پانصد ميليارد تومان مي شود اما به هيچ وجه پاسخگويي نيازهاي رو به رشد صنعت برق نيست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن