تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812904151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت سد و نیروگاه رودبار الیگودرز و 1200 نفر کارگر تعطیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ساخت سد و نیروگاه رودبار الیگودرز و 1200 نفر کارگر تعطیل شد استان‌ها > لرستان - نبود اعتبارات دولتی باعث تعطیلی سد و نیروگاه رودبار لرستان در شهرستان الیگودرز شد.

 عملیات پروژه سد رودبار لرستان از سال 1382 و نیروگاه آن از آبان سال ۱۳۸۶ آغاز گردید كه در حال حاضر سد و نیروگاه رودبار لرستان تعطیل شد/ بيكار شدن 1200 كارگر و نيروي پروژه نزدیک به 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل نبود اعتبارات رسما تعطیل شد و بیش از 1200 نفر از کارگران و پرسنل این پروژه از کار بیکار شدند.
این در حالی است که دولت اولویت را با اجرا و تکمیل طرحهای با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد قرار داده است اما پروژه رودبار لرستان با 95درصد پیشرفت فیزیکی مورد بی مهری قرار گرفت و تعطیل شد.
اگر چه پروژه سد و نیروگاه رودبار کاملاً تعطیل شده است اما احداث جاده معروف به جاده گردشگری و به‌سازی مسیر اصلی دسترسی به سد ادامه دارد و در حال انجام می‌باشد که به نظر می‌رسد اقدام منطقی در وهله نخست اولویت با تکمیل سد و نیروگاه باشد.
فرماندار الیگودرز اين خصوص گفت: اعتباری که تا کنون برای این طرح ملی هزینه شده است بیش از یک هزار میلیارد تومان می‌باشد و برای ساخت این سد ۶ دهنه تونل دسترسی و نیز یک سامانه بزرگ انتقال به طول ۴ هزارو ۱۸۷ متر احداث شده است.
ولی‌الله میرزایی‌اصل افزود: همچنین حجم دریاچه این سد ۲۲۸ میلیون متر مکعب و ظرفیت تولید سالانه برق آن ۹۸۶ گیگاوات ساعت می‌باشد و یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل منطقه محروم بشارت به شمار می‌رود که می‌تواند نقش به‌سزایی در تقویت اقتصاد و صنعت گردشگری و اشتغال منطقه داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت این سد افزود: بی‌تردید گاهی تعطیلی پروژه‌های بزرگی نظیر سد و نیروگاه رودبار لرستان طبیعی می‌باشد و این پروژه هم در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل شده است اما یقین بدانید که این تعطیلی موقتی است.
فرماندار الیگودرز با تاکید بر لزوم توجه به کمبودهای این طرح افزود: در خصوص رفع مشکلات مالی پروژه مکاتباتی صورت گرفته و یقینا دولت نیز به این مبحث توجه ویژه‌ای دارد.
شایان ذکر است پروژه سد رودبار لرستان بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌های دز ساخته می‌شود و در فاصله 100 کیلومتری جنوب شهر الیگودرز و در بخش بشارت ذلقی واقع شده است و احداث آن تاثیر به سزایی در رفع محرومیت منطقه خواهد داشت.
همچنین این سد از نوع سنگریزه‌ای است که حجم بدنه آن ۴ میلیون و ۵۹۶ متر مکعب و طول تاج آن ۱۸۵ متر و ارتفاع آن از پی ۱۵۵ متر است و به دلیل این که در ارتفاع 2 هزار و 600 متری از سطح دریا احداث می‌شود به بام آبی ایران مشهور شده است.
هر چند ارتفاع سدها ی خاکی نظیردره حیدر و حوضیان از سد رودبار بالاتر می‌باشد اما این سد در بین سدهای برق‌آبی کشور ارتفاع بیش‌تری از سطح دریا دارد.
اگر چه قرار بود آبگیری این سد در سال گذشته انجام شود اما شرکت توسعه منابع آب و نیرو تا کنون اقدامی در این راستا انجام نداده و تعطیلی آن به دلیل نبود اعتبارات دولتی می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای منطقه به وجود آورد که این مهم توجه و عنایت ویژه دولت را طلب می‌نماید.
عباس شاه‌علی/ اليگودرز

کلید واژه ها: استان لرستان -




یکشنبه 24 آبان 1394 - 08:34:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن