تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821027398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خالي از سکنه بودن 15 درصد از روستاهاي لرستان / نرخ بيکاري در لرستان 18.6 درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۵۲ب.ظ)
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم: خالي از سکنه بودن 15 درصد از روستاهاي لرستان / نرخ بيکاري در لرستان 18.6 درصد است موج - خرم آباد-معاون توسعه روستايي و مناطق محروم گفت: 15 درصد از روستاهاي استان لرستان خالي از سکنه هستند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، سيد ابوالفضل رضوي در جلسه طرح مشارکت مردمي براي راه‌اندازي واحدهاي توليدي در روستاهاي لرستان، که ظهر امروز در استانداري لرستان برگزارشد، اظهار داشت: 47 درصد از روستاهاي لرستان بالاي 20 خانوار هستند و اين در حالي است که 38 درصد از روستاهاي اين استان زير 20 خانوار جمعيت دارند.
رضوي افزود: استان داراي 3 هزار و 363 روستا است که يک‌هزار و 128 روستا در لرستان داراي شوراي اسلامي هستند.
وي نرخ بيکاري را در استان لرستان18.6 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نرخ باسوادي در استان لرستان 73.5 درصد است.
اين مقام مسوول با اشاره به اينکه استان لرستان رتبه بيستم جمعيت شهرنشين را در بين ساير استان‌هاي کشوردارد، گفت: روستاهاي لرستان از نظر تعداد جمعيت داراي رتبه پانزده کشوري است و از نظر روستاهاي بالاي 20 خانوار داراي رتبه يازدهم است.
وي خاطر نشان کرد: هزينه خانوار روستايي لرستان داراي رتبه 26 کشوري است و درآمد اين خانوارها داراي رتبه 27 کشوري است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور، با تأکيد بر لزوم توجه به توسعه و مشارکت روستاها ادامه داد: با توجه به اينکه امام راحل و مقام معظم رهبري همواره بر مشارکت اقتصادي مردم و فرصت سازي براي حضور آنها در عرصه هاي اجتماعي و اقتصادي تاکيد داشته و دارند در اين راستا اقدامات و برنامه هايي براي برنامه ريزي و فرصت سازي جهت افزايش مشارکت مردم تدوين کرده ايم.
سيد ابوالفضل رضوي در اين جلسه با اعلام اينکه نظام برنامه ريزي کشور نياز به تحول اساسي دارد، از اعطاي تسهيلات ارزان قيمت به طرح هاي مشارکتي توسعه پايدار روستاها خبرداد .
وي با تاکيد بر اينکه وام‌هايي با مشارکت اقتصادي مردم و کارمزد سه درصد در مدت‌ زمان پنج تا هفت سال به روستاييان پرداخت مي‌شود، افزود: مردم روستا با مشارکت و تعيين پروژه هاي سود آور مي توانند از اين وام ها با کارمزد مناسب استفاده کنند و ديگر نگران وثيقه نباشند چرا که وثيقه وام آن‌ها تنها شماره کارت ملي سرپرست خانواده است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم با اشاره به اين مطلب که مشارکت و خود باوري از عوامل مهم در توسعه پويا محسوب مي شوند، افزود: توسعه امري مستمر و همه‌جانبه است.
رضوي با اشاره به اين مطلب که متاسفانه مشارکت اقتصادي مردم در هيچ دولتي انجام‌ نشده است، گفت: دولت يازدهم پيگير جدي بحث مشارکت مردم در مسائل اقتصادي است.
وي تصريح کرد: اگر انسان‌ها حس سهيم شدن نداشته باشند و باهم سيستم درست نکنند، مجموعه‌اي که در آن زندگي مي‌کنند رشد نخواهد کرد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور عنوان کرد: ما مي‌خواهيم روستاييان را توانمند سازيم، بنابراين مردم بايد حس سهيم شدن و نظم و سيستم داشته باشند.
وي تاکيد کرد: بهبود شرايط انسان بستگي به اراده خود آدم‌ها دارد و تنها از اين طريق مي‌توان مسير توسعه و پيشرفت را پيمود.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم گفت: 15 درصد از روستاهاي استان لرستان خالي از سکنه هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن