تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران عامل اصلی وداع دو همپیمان لجباز/ کار دیگری نمی‌شود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اوباما و نتانیاهو ایران عامل اصلی وداع دو همپیمان لجباز/ کار دیگری نمی‌شود کرد

الشرق الاوسط بررسی کرد؛
ایران عامل اصلی وداع دو همپیمان لجباز/ کار دیگری نمی‌شود کرد
«سئوال قابل توجه این است که چرا اوباما «خودداری کردن ایران از سیاست های تنش زا در منطقه» را شرط توافق هسته ای با تهران قرار نداد؟»



 به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه «الشرق الاوسط» در سرمقاله امروز خود تحت عنوان «وداع دو همپمان لجباز» نوشت: «مسئله قابل توجه در دیدار اخیر باراک اوباما با نتانیاهو در واشنگتن این بود که اوباما مسئله کنار زدن اختلافات عمیق بر سر توافق هسته ای با ایران را مطرح کند.»     الشرق الاوسط در ادامه سرمقاله خود آورد: «دلیل مطرح شدن توافق هسته ای ایران این بود که اسراییل و آمریکا بر یک طرح مشترک به توافق برسند که از طریق آن مقابل فعالیت های ایران که خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار داده بایستند.»     این روزنامه چاپ لندن در ادامه افزود: «از نحوه تعامل اوباما در دیدار با نتانیاهو مشخص بود که نخست وزیر اسراییل آماده کنار آمدن با توافق هسته ای به عنوان یک واقعیت است. ولی آیا بهتر نبود اوباما به جای کمک های نظامی کلان به اسراییل از طریق فشار اقتصادی مقابل ایران می ایستاد تا نیازی به ساکت کردن اسراییل از طریق کمک تسلیحاتی نباشد؟»     روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط افزود: «سئوال قابل توجه این است که چرا اوباما «خودداری کردن ایران از سیاست های تنش زا در منطقه» را شرط توافق هسته ای با تهران قرار نداد؟ در حالی که اوباما و نتانیاهو می دانند که دیگر مقابله با ایران بعد از توافق هسته ای و مسلح شدن این کشور به اس-300 کار دشواری خواهد بود.»     این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «ایران عامل اصلی به تیره‌گی گراییدن روابط تاریخی اسراییل و واشنگتن است. اسن مسئله باعث شد تا محافل سیاسی و حکومتی آمریکت و اسراییل به این نتیجه قطعی برسند که نه اوباما از نتانیاهو خوشش می آید و نه نتانیاهو به اوباما به عنوان رییس جمهور ایالات متحده اعتمادی داشته باشد.»     این روزنامه در پایان افزود: «البته کار دیگری نمی‌شود کرد؛ چرا که اوباما دیگر قادر نخواهد بود تا زمان را به عقب برگرداند و توافق هسته ای را فسخ کند؛ همانطور که نمی تواند از افزایش اقتدار ایران در حمایت از تاسیسات هسته ای با مسلح شدن به اس-300 ممانعت کند. در کنار این مسائل هم دیگر نتانیاهو از چنین رییس جمهوری که سال پایانی ریاست جمهوری اش فرا رسیده انتظاری ندارد.»        
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن