تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821188923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وام‌ تعميرات به خسارت ديدگان سيل ايلام تعلق خواهد گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۲ق.ظ)
وام‌ تعميرات به خسارت ديدگان سيل ايلام تعلق خواهد گرفت موج-معاون امور بازسازي بنياد مسکن انقلاب اسلامي با اعلام ميزان دقيق خسارت‌هاي وارد شده بعد از سيل ايلام گفت: وام‌هاي ۳۰، ۲۰ و ۱۰ ميليون توماني احداث خانه‌هاي شهري، روستايي و تعميرات به خسارت ديدگان سيل استان ايلام تعلق خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج،عزيزالله مهديان، درباره اقدامات بنياد مسکن انقلاب اسلامي براي کمک به خسارت‌ديدگان سيل اخير استان‌هاي ايلام و لرستان ضمن اشاره به اقدامات اين بنياد در حوادث غيرمترقبه گفت: بنياد مسکن انقلاب اسلامي در حوادث غيرمترقبه همچون سيل، زلزله، طوفان و ساير بلاياي طبيعي مسوول بازسازي اماکن مسکوني و تجاري است. همچنين ساخت و بازسازي اماکن عمومي همچون مساجد، مدارس و امثالهم نيز بعضا توسط بنياد انجام مي‌شود. در رخدادهاي طبيعي همچون سيلي که در استان‌هاي ايلام و کردستان رخ داد و خسارات زيادي را هم به بارآورد معمولا نيروهاي استاني نيز در امدادرساني با بنياد همکاري خوبي داشته و دارند. به دليل آن که بنياد امکانات مناسبي نظير ماشين‌آلات را در اختيار دارد بازسازي‌هاي نهايي را بر عهده گرفت و عمليات پاک‌سازي و آواربرداري را انجام داد. همچنين در کنار اين اقدامات ارزيابي خسارت نيز همزمان شروع شد که همکاران در منطقه بسيج شدند و شروع به کارشناسي واحدهاي خسارت‌ديده کردند.
معاون بازسازي بنياد مسکن انقلاب اسلامي افزود: در استان ايلام بدين‌جهت که حجم خسارت‌ها زياد و تعداد واحدهاي آسيب ديده فراوان بود از مسوولان استان کردستان نيز کمک گرفتيم. کارشناسي واحد به واحد و برآورد خسارات واقعي توسط تعدادي از نيروهاي کارشناس استان کردستان در حال انجام است. پس از انجام کارهاي کارشناسي به خسارت ديدگان اعلام مي‌شود که براي تشکيل پرونده اقدامات لازم را انجام دهند و فرم‌هاي مربوطه را پر کنند تا مرحله پرداخت وام به آن‌ها انجام گيرد.
اين مقام مسوول در بنياد مسکن انقلاب اسلامي ادامه داد: به نظر مي‌رسد در استان ايلام نزديک به ۱۵ هزار واحد مسکوني خسارات جزئي تا کلي ديده‌اند. همچنين برخي از خانه‌ها نيز در اين استان به دليل فرسودگي ويران و تخريب شدند. بنياد مسکن با همکاري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و مديريت بحران کشور ۱۷ آبان ماه گزارش نهايي خسارات را در جلسه هيأت وزيران اعلام کرد که به تصويب رسيد. اقدامي که بنياد در حال حاضر انجام مي‌دهد کارشناسي ميزان دقيق خسارات واحدها، تشکيل پرونده و در نهايت اعطاي کمک‌هاي بلاعوض و تسهيلات بانکي براي جبران خسارات است.
مهديان گفت: تعدادي از خانه‌هايي که در سيل اخير استان ايلام آسيب ديدند در حريم رودخانه‌ها يا بعضا در بستر رودخانه‌ها بودند که براي آن‌ها نيز با کمک شهرداري برنامه‌ريزي کرده‌ايم تا شهرداري خانه‌هايي را که در حريم يا بستر قرار گرفته‌اند مشخص کند که در نهايت بايد اين واحدهاي مسکوني جابه‌جا شوند و در مکان قبلي سکونت يعني در حريم رودخانه به آن‌ها تسهيلات تعلق نخواهد گرفت. به دنبال آن هستيم تا با کمک وزارت راه و شهرسازي زمين تأمين کنيم و اين افراد را جابه‌جا کنيم تا ديگر در بستر رودخانه يا در حريم رودخانه‌ها نباشند تا در صورت وقوع حوادثي نظير حادثه اخير بار ديگر با مشکل مواجه نشوند.
معاون بازسازي بنياد مسکن انقلاب اسلامي ادامه داد: براي بازسازي هر چه سريع‌تر واحدهاي آسيب‌ديده براي کساني که خانه‌هايشان خارج از حريم و بستر رودخانه‌ها باشد پرونده تشکيل مي‌دهيم و بعد از ابلاغ تسهيلات، کمک‌هاي بلاعوض و تسهيلات در اختيار خسارت‌ديدگان قرار خواهد گرفت.
تسهيلات نيز اين‌گونه پيش‌بيني شده است: براي واحدهاي «احداثي شهرها» ۳۰ ميليون تومان تسهيلات ارزان قيمت با کارمزد ۵ درصد و همچنين ۶ ميليون تومان وام بلاعوض، براي واحدهاي «تعميري» حداکثر تا ۱۰ ميليون تومان تسهيلات و دو ميليون تومان نيز کمک بلاعوض داده خواهد شد. در مناطق «روستايي» وام ۲۰ ميليون تومان براي واحدهاي احداثي با وام بلاعوض پنج ميليون تومان پيش‌بيني شده است. در مورد تعميرات روستايي نيز مانند تعميرات شهري تسهيلات و کمک‌ها مانند؛ تعميرات واحدهاي شهري پيش‌بيني شده است. همچنين به واحدهاي تجاري نيز مانند واحدهاي تعميري تسهيلات تعلق خواهد گرفت.
مهديان افزود: در بخش معيشتي نيز کمک‌هاي بلاعوض و تسهيلاتي پيش‌بيني شده است. بدين معنا که خانوارهايي که در حادثه سيل اخير لوازم زندگي‌شان از بين رفت تسهيلاتي به غير از تسهيلات مسکن که عنوان شد دريافت خواهند کرد.
وي درباره آمار خانه‌هاي تخريبي و خسارت‌ديده گفت: بر اساس کارشناسي‌هايي که توسط بنياد مسکن صورت گرفته است لزوم احداث ۶۰۰ واحد شهري که جابه‌جايي در حريم رودخانه‌ها نيز شامل آن مي‌شود و احداث ۳۰۰ واحد روستايي توسط کارشناسان تأييد شده است. همچنين ۱۲ هزار و ۸۸۷ واحد تعميري در استان ايلام شناسايي شده‌اند.
اين مقام مسوول در بنياد مسکن انقلاب اسلامي درباره زمان اجرايي شدن اعطاي تسهيلات به خسارت‌ديدگان گفت: با تصويب دولت، تضمين‌نامه‌هاي تسهيلات از سوي بانک مرکزي ابلاغ و بانک‌هاي عامل اعلام مي‌شود و پس از آن نيز بنياد مسکن انقلاب اسلامي از طريق سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور کارهاي اجرايي آن را در استان‌هاي مختلف پيگيري مي‌کند.معمولا اين کارها طي زماني ۱۵ روزه با کمک بانک مرکزي و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور انجام مي‌شود. همچنين در مورد زمان تخصيص وام بلاعوض نيز چون اعتبار دولتي است هزينه‌اي به بنياد تعلق مي‌گيرد و ما به استان تخصيص مي‌دهيم.
وي در ادامه تأکيد کرد: خسارت ديدگان بايد در ابتدا تشکيل پرونده بدهند و تکليف ميزان خسارت خود را معين کنند، زيرا؛ در صورتي که تشکيل پرونده ندهند و ميزان خسارت کارشناسي نشده باشد امکان دريافت کمک هزينه را نخواهند يافت. بنياد در حد توان خود به خسارت ديدگان کمک خواهد کرد تا اعتبارات برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن