تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803982490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک




اين خواهر و برادر با دوستان‌شان پاركينگ 45 متري و چرك‌مرده را در مدت کوتاهی به كافه‌ای شيك تبديل كرده‌اند.





مجله منزل - اشكان خسروپور: يك پاركينگ كوچك 45 متري با سقف كوتاه در خانه‌اي حوالي شيخ بهايي شمالي، با رنگي كدر و ديوارهايي چرك‌مرده كه روزگاري فقط به درد انباري مي‌خورد، حالا شده يك كافه پرمشتري با رنگ‌‌هاي سفيد و روشن؛ كافه‌اي كه اميد و گلشيد شيرازي (يك خواهر و برادر فارغ‌التحصيل رشته معماري) همراه با اروند پورعباسي و رامتين طاهريان (دو نفر از دوستان‌شان) از اول تا آخرش را خودشان دكور كرده‌اند.


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



بهمن سال گذشته، كار دكور كردن «كافه كرگدن» شروع شد و با وقفه‌ يك ماهه‌اي كه در كار افتاد در نهايت تمام كار دكوراسيون با 15 ميليون تومان  جمع‌وجور شد. البته اين هزينه تقريبي است چون مقداري هم براي خريد ظروف و وسايل آشپزخانه هزينه كرده بودند. اين گزارش رمز و راز دكور كردن كافه را از زبان خواهر و برادري بيان مي‌كند كه به خاطر رشته تحصيلي‌شان؛ يعني معماري ايده‌هاي خاصي در دكور كردن آن داشته‌اند.

رنگ كردن این  ديوار، خيلي از ما وقت گرفت چون درآوردن چنين رنگي واقعا كار مهمي بود. بايد يك‌بار عمودي و يك‌بار ديگر، افقي رنگ مي‌زديم و تجربه‌اش را نداشتيم. چند قوطي رنگ براي همين چند متر مصرف كرديم و چند روز هم وقت‌مان گرفته شد تا دست آخر نتيجه به دست آمد.


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



براي پوشاندن زمين چند راه داشتيم. معمول‌ترين كار، استفاده از كاشي يا سراميك بود كه خيلي پرهزينه بود ولي ماكف زمين را شبكه‌اي مشبك چوبي كار كرديم و لابه‌لاي چوب‌ها را هم با لايه‌اي دو سانتي‌متري از بتن پوشانديم. روي بتن و چوب يك لايه اپوكسي كار كرديم كه مقاوم و قابل شست‌وشو باشد.


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



متراژ: 45 مترمربع

هزينه: كلا 650 هزار تومان


از لوسترهاي معمولي خوش‌مان نمي‌آمد. به نظرمان زيادي يكنواخت و شبيه هم بودند. اين بود كه لامپ‌ها را از داخل شيشه‌هاي مرباي قديمي رد كرديم و شد لوستر. لامپ‌ها را  از نوعي انتخاب كرديم كه داغ نشود.

تعداد لامپ‌ها: 10 لامپ كم‌مصرف ايراني

هزينه: لامپ كم‌مصرف ايراني که قبلا خريداري شده بود  هر عدد 5هزار تومان و10 عدد شيشه كه به عنوان 10 لوستر كوچك استفاده شده . روي هم 180 هزار تومان


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



تنها چيزي كه خودمان طراحي نكرديم، همين مبل‌ها بود كه از يك دوست خريديم. البته رنگ مبل‌ها و رويه‌هاي‌شان را با سليقه خودمان انتخاب كرديم و دوست ديگري، رويه‌ها را براي‌مان دوخت.

اندازه: مبلمان شش نفره؛ دو تا دو نفره و دو تا تكي

هزينه: 500 هزار تومان خريد مبل‌ها (چون به عنوان مبل دست دوم خريداري شده) + دوخت رويه 240هزار تومان + خريد پارچه حدود 150هزار تومان

دكور كرگدني را اميد طراحي كرد كه به نام كافه بيايد. شكل صورت كرگدن را با نرم‌افزار طراحي كرد. طرح را به گروهي داديم تا نمونه‌ها را روي فوم و با ليزر براي‌مان بيرون بياورند. بعد تكه‌هاي اسكلت را در هم چفت كرده و رنگ‌شان كرديم.


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



هزينه: برش ليزر 4هزار تومان + خريد فوم حدود 20هزار تومان + استفاده از باقي رنگ ديوارها


ميز مربع وسط كافه را خودمان با چوب درست كرديم. چوب‌ها را از پل چوبي تهيه كرديم و يك شيشه كلفت هم وسط‌شان گذاشتيم. تمام كار طراحي با خودمان بود. شيشه را كلفت‌تر از حد معمول در نظر گرفتيم چون رويه ميز به هيچ‌جاي ديگری تكيه ندارد و اگر چيزي وسط ميز مي‌گذاشتيم، ممكن بود بشكند.

اندازه ميز: یک در یک

هزينه: شيشه 100 هزار تومان و چوب‌ها 50هزار تومان


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک


نقشه اولیه طراحی داخلی کافه




تمام فضاي ورودي پاركينگ قديمي كاملا بسته بود و فقط يك در كوچك ورودي داشت. ما اتاق انباري را که در انتهاي پاركينگ بود  به قسمت كنار رمپ ورودي منتقل كرديم تا ديوار رو به حياط و پنجره‌ها متعلق به فضاي كافه باشد. ابعاد صندلي‌های كنار پنجره طوري در نظر گرفته شد كه با ارتفاع لبه پنجره هماهنگ باشد و   وقتي كسي پشت‌شان مي‌نشيند، حس بهتري پيدا كند.

جنس و ابعاد  ديوارهايي كه از نو ساخته شده: پنل گچي و 3 در 4 .

هزينه: 350هزار تومان


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



صندلي‌هاي لهستاني تنها چيزهايي بودند كه از كافه قبلي با خودمان آورديم اما ميزها را با چوب‌هايي كه از پل چوبي خريده بوديم، خودمان ساختيم. روي ميزها هم يك لايه نانو كشيديم تا ضد آب باشد و لك نشود.

ابعاد ميزها: یک× یک

هزينه: رويه ميزها هر عدد حدود 25هزار تومان + پايه آهني هر عدد 40هزار تومان



فضاي جلوي پيشخوان را خودمان طراحي كرديم كه يك فضاي اضافه براي صندلي‌هاي چهارپايه داشته باشد؛ اينطوري زماني كه از چهارپايه‌ها استفاده نمي‌شد، مي‌توانستيم آنها را در فضاهاي از پيش طراحي شده، بگذاريم. چهارپايه‌ها  براساس محل قرار گرفتن‌شان روي زمين طراحي شده‌اند. چون زمين  شيب دارد و هركدام از پايه‌ها بايد طوري طراحي مي‌شد كه وقت نشستن لق نزند.


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



تعداد چهارپايه‌ها: 6 عدد

هزينه‌: هر عدد 25هزار تومان



در كافه قبلي يك كتابخانه داشتيم كه به خاطر ارتفاع زياد و شكلي كه داشت، مدل عمودي‌اش به كارمان نمي‌آمد. دو طبقه‌اش را كم كرديم و آن را به شكل افقي درآورديم تا يك كتابخانه افقي و خوب داشته باشيم با چیزهایی كه به نظرمان مي‌توانست مشتري‌ها را خوشحال كند.


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک




ديوار اصلي پاركينگ سنگ شده بود و رنگ تيره‌اي هم داشت كه باعث مي‌شد فضاي كوچك كافه، خفه و تيره به نظر برسد. دل‌مان مي‌خواست فضا روشن‌تر باشد براي همين ديوارها را با يك لايه نازك گچ پوشانديم که  البته مقاومت خيلي زيادي ندارد و اگر چيز سنگيني را بخواهيم پيچ كنيم بايد سقف تكيه‌گاه‌مان باشد وگرنه ممكن است گچ ديوار بريزد.


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



سطح كل ديوار: 112 مترمربع

هزينه: 700هزار تومان


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



تمام ابعاد مختلف كافه و دكورها را خودمان اندازه گرفتيم. قبل از ساختن اين بخش، تمام قطعات، از دستگاه‌هاي قهوه‌ساز تا سطل آشغال را اندازه گرفتيم و براي‌شان جايي را مشخص كرديم؛ اين‌طوري هيچ‌چيزي كم يا زياد نشد.



آلاچيق داخل حياط از قبل وجود داشت و تنها كاري كه كرديم، اين بود كه از ميز و صندلي كافه قبلي استفاده كرديم و يكسري بالشتك كوچك براي روي آجرها در نظر گرفتیم تا مردم روي آجرها يخ نكنند؛ به همين سادگي!


تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک



تبدیل پارکینگ 45 متری به کافه ای شیک









تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن