تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820898469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت مشارکت ساير نهادها براي پيشگيري از جرم در خرم‌آباد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۳۷ب.ظ)
فرمانده انتظامي خرم‌آباد: ضرورت مشارکت ساير نهادها براي پيشگيري از جرم در خرم‌آباد موج - خرم آباد - فرمانده انتظامي خرم‌آباد گفت: پليس به تنهايي و بدون مشارکت ساير نهادهاي مردم نهاد و دولتي نمي‌تواند، به پيشگيري از جرم اقدام کند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حسين نجفي اظهار کرد: امروزه در متن سياست‌هاي کنترل جرم و سياست جامع پيشگيري، کشورها به تناسب ميزان توسعه يافتگي، بودجه و دانش پليسي خود را صرف پيشگيري از جرم مي‌کنند، چرا که نتايج ارزيابي شده نشان از بازگشت هزينه‌ها در ازاي کنترل جرم است، بنابراين وجود معاونت پيشگيري و اجتماعي در ناجا بيانگر رويکرد پليس به اتخاذ راهبردهاي پيشگيري اجتماعي است.
نجفي افزود: با تداوم برنامه‌هاي سنتي غير قابل ارزيابي بودجه اختصاصي براي کنترل جرم به هدر مي‌رود، با اين حال در برنامه‌هاي پيشگيرانه اجتماعي نه تنها اين بودجه به هدر نمي‌رود، بلکه به موثرترين برنامه ممکن تبديل شده و باعث کاهش هزينه اجتماعي و اقتصادي جرم شده و در نهايت به جامعه بازگردانده مي‌شود.
وي در ادامه تصريح کرد: پليس نيز در امتداد فعاليت فوق و در راستاي يکپارچه‌سازي، هدفمند سازي، شناسايي و رفع چالش‌ها و افزايش تاثيرگذاري برنامه‌هاي پيشگيرانه، به تدوين و اجراي برنامه‌هاي پيشگيرانه پليسي از جرم مبادرت کرده و پليس به طور ذاتي مسووليت مبارزه با جرم و تعقيب مجرمان و اجراي عدالت را دنبال مي‌کند.
فرمانده انتظامي خرم‌آباد بابيان اين که رسالت پليس، تامين نظم و امنيت اجتماعي است و وظايف محوله پليس در اين راستا گسترده است، افزود: پليس بايد تدابير و راهبردهايي علمي، کارشناسانه در جهت موفقيت خويش به کار گيرد.
اين مقام انتظامي ضمن تاکيد بر اينکه پليس به تنهايي و بدون مشارکت ساير نهادهاي مردم نهاد و دولتي نمي‌تواند، به پيشگيري از جرم اقدام کند، گفت: پليس بايد با بهره گرفتن از نهادهايي نظير خانواده، مدرسه، اجتماعات محلي، شهرداري، رسانه‌هاي جمعي و... به اهداف پيشگيرانه اجتماعي دست يابد.
وي بيان داشت: همه برنامه‌هاي پليسي بايد در راستاي شعارهاي سازماني پليس، نظير پليس جامعه محور، پليس دانش محور و رويکردهاي نوين پيشگيري از جرم باشد و تخطي از اين رويکردهاي سازماني منجر به دور شدن پليس از اهداف پيشگيرانه و خطر گسترش مداخله هاي سرکوب‌گرانه مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن