تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803250488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«استارتاپ ویکند»، راهی برای عملی کردن ایده های خلاقانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: «استارتاپ ویکند»، راهی برای عملی کردن ایده های خلاقانه استان‌ها > زنجان - به گزارش روزنامه همشهری زنجان امروزه با رشد تکنولوژی‌های نوین و گسترش دسترسی به شبکه جهانی اینترنت، انقلابی در حوزه کارآفرینی و ظهور کسب و کارهای نوپا در حال شکل‌گیری است. بنگاه‌های اقتصادی کوچک با سرمایه ای اندک حول محور تکنولوژی‌ها بنا می‌شوند و با رسانه‌ای شدن کم کم در بازار بورس جولان می دهند.

بر این اساس کانون کارآفرینی ایران با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد و ظهور استارتاپ‌ها در کشور اقدام به برگزاری «رویدادهای استارتاپ ویکند» کرده است.
در این راستا از روز23 تا 29 آبان که هفته جهانی کارآفرینی نام گرفته، قرار است، دومین استارتاپ ویک و« استارتاپ ویکند» با حضور کارشناسان و اساتید این حوزه از داخل و خارج کشور به میزبانی شهر زنجان برگزار شود.
همین بهانه ای شد تا با امیر رضا محمدی، دبیر اجرایی دومین استارتاپ ویکند در شهر زنجان درباره جزئیات این طرح و نحوه برگزاری گفتگو داشته باشیم: شما استارتاپ ویکند چگونه به زبان ساده به مخاطبان معرفی می کنید؟
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در۳ روز متوالی(در انتهای هفته) برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگان که شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقمندان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک با انگیره هستند گرد هم می‌آیند تا طی۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند. در این خصوص گروه¬ های مختلف علمی تشکیل و هر گروه ایده ای را اجرا می کند. در واقع استارتاپ پیدا کردن سریع مدل کسب و کار در کمترین زمان است. استارتاپ‌ها معمولا حول ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند.
آیا این برنامه می‌تواند، راهی برای رسیدن به کارآفرینی با مشاوره‌های و راهنمایی‌های افراد صاحب‌نظر را فراهم کند؟
سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها یکی از کسب و کار‌های جدید این روزها است. استارتاپ ویکند جایی برای یافتن شرکای مشتاق، بررسی ایده‌ها و تجربه یک محیط بدون ریسک و برای بسیاری هم اولین گام در مسیر بلند کارآفرینی است. جالب اینکه75 درصد شرکت‌کنندگان ارتباطات خود را یک سال بعد از مراسم، حداقل با یک نفر جدید حفظ می کند.
آیا این طرح می تواند، در معرفی و شناسایی شرکت ها تاثیرگذار باشد؟
شرکت‌‌های نوپا که با یک ایده ساده و اولیه کار خود را آغاز می‌کنند و سرعت زمینه رشد برای آنها فراهم می‌شوند با عنوان استارتاپ شناخته می‌شوند. شرکت‌هایی تشکیل شده اند که به دنبال شناسایی استارتاپ‌‌ها برای سرمایه‌گذاری می‌شوند. در ‌تعریف‌های دقیق تر تأکید می‌شود که وب سایت یا یک آپ موبایل، لزوما یک استارتاپ نیست، بلکه استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف پیدا کردن یک مدل کسب و کار به وجود آمده است. منظور از سازمان مجموعه ای از افراد، ابزارها و روابط بین آنهاست. این سازمان حتی می‌تواند در زیرزمین یک خانه شکل بگیرد.
آیا هر استارتاپی باید در حوزه کامپیوتر و اینترنت فعالیت داشته باشد؟
ضرورتی در این رابطه وجود ندارد و از آنجا که هزینه سخت‌افزار،‌ نرم‌افزار و زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی کسب و کار در این حوزه در حال کاهش است، می توان با کمترین سرمایه کار را آغاز کرد و نباید فراموش شود که هر وب‌ سایت یا آپ موبایل، لزوما نمی‌تواند با تعریف استارتاپ همخوانی داشته باشد. در این میان بیزینس(بازاریابی) پشت وب‌سایت مهم است یعنی در پس یک بیزینس، مدل تکرارپذیر و مقیاس پذیر با هدف رشد سریع در تعریف استارتاپ باید انجام شود. به عنوان یک دانش آموخته رشته آی - تی ایده برگزاری این برنامه از کجا شکل گرفت؟
بنده در دوره تحصیل دانشجویانی را می دیدم که فکر و ایده های نو داشتند و متأسفانه نمی‌توانستند توانایی‌ها و استعداد خود را بروز دهند برای همین با جستجو در دنیای مجازی و پرسش از سایر دوستان و اساتید از برگزاری استارتاپ ها در سطح جهانی مطلع شدم و بعد از ارتباط با این مجموعه و ارسال گزارش عملکرد زمینه برای راه اندازی استارتاپ ها در زنجان فراهم شد.
نتیجه برگزاری این قبیل دوره ها در مناسبت هفته جهانی کارآفرینی چه خروجی ای برای زنجان خواهد داشت؟
در سراسر دنیا جلسات و دورهمی‌های آموزشی یا همان رویداد کارگاهی برگزار می‌شود تا از بطن این نشست‌ها ایده‌های نو استخراج شود. این جلسات به طور منظم و عموما آخر هفته ها برگزار می‌شود و به همین دلیل به استارتاپ ویکند مشهور شده است. در زنجان هم سال پیش یک دوره استارتاپ ویکند برگزار شد و در این برنامه شرکت‌کنندگان پرانگیزه مثل برنامه‌نویسان،‌ مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌های حرفه ای و طرحان گرافیک دور هم جمع می‌شوند تا تجربیات خود را برای پیشبرد طرح عملی کنند.
برای روشن شدن موضوع جزئیات روند شکل گیری و پردازش ایده‌های برتر در استارتاپ توضیح دهید؟
در این جلسات ایده‌ها پردازش می‌شوند تا شاید با یافتن راه‌های توسعه و رشد به موفقیت برسند. از آنجا که بسیاری از ایده‌ها برای پردازش و انجام نیاز به متخصصان حوزه‌های مختلف دارند،‌ در این گردهمایی‌ها، ایده به مشورت گذاشته می‌شود و افراد متخصص در رشته‌‌های مرتبط، نظرشان را مطرح می کنند. سپس ایده‌های برتر انتخاب می‌شوند،‌ گروه‌هایی تشکیل می‌شود و روی عملی کردن آن ایده کار می‌کنند. در نهایت در ساعات پایانی، ایده‌هایی که روی آن کار شده را بیان می‌کنند و اگر یک دمو از آن آماده شده باشد، نمایش داده می‌شود. در این محفل داوران ایده‌های برتر را انتخاب می‌کنند و سرمایه گذاران نیز با توجه به پتانسیل ایده‌ها برای کسب بازار،‌ روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. ابتدا ایده‌ها مطرح می‌شوند و پس از آن صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند. در روز دوم گروه‌ها با امکاناتی که در اختیار دارند، شروع به اجرایی کردن ایده خود می‌کنند. در این گروه‌ ها افرادی که صاحب تجربه ایجاد استارتاپ هستند، برای اجرایی کردن ایده‌ها راهنمایی می‌کنند. در روز سوم نیز گروه‌ها در دور هم جمع می‌شوند و بعد از تلاش برای تولید اولین نمونه از محصول، آن را ارائه می‌دهند. توجیه اقتصادی طرح و سایر جزئیات ایده و محصول مطرح می‌شود و در نهایت3 تیم برتر با رای داوران انتخاب می‌شوند.
این برنامه با همکاری چه ارگان هایی برگزار می شود؟
دور هم جمع شدن دانش آموزان مقاطع دبیرستان و حتی راهنمایی در کنار دانشجویان و کارشناسان این حوزه می‌تواند، در تبدیل ایده‌ها به کسب و کارهای نوپا موثر باشد. به اعتقادم حضور کارمندان ادارات و فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته می تواند، فرصتی مناسبی برای به روز کردن اطلاعات آنها باشد تا مسیر حرکت دنیای کنونی به سمت کسب و کارهای مدرن آشنا شوند.
سال گذشته همکاری ارگان های دولتی در برگزاری این برنامه کمتر شد که امسال در سالن اجتماعات اشراق اداره کل فنی و حرفه ای استان در کنار بخش خصوصی همچون اتاق بازرگانی استان، گروه صنعتی ایران ترانسفو، مدیریت صنایع نوین تامین، ادارات کل ارتباطات فناوری اطلاعات ، تعاون کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای استان و حتی شهرداری زنجان نیز ورود پیدا کردند.
شما به عنوان فعال حوزه آی- تی وضعیت زنجان را در این حوزه چطور ارزیابی می کنید؟
خوشبختانه به دلیل خروجی مطلوب دانشگاه‌های سطح استان در تربیت کارشناسان این حوزه، امروزه شاهد حجم بالایی از جوانان مستعد هستیم که دنبال ایده ها و فکر نو هستند و به اعتقادم در صورت بهاء دادن مسئولان استانی به نیروهای بومی می توانند، تونایی و استعداد خود را بیش از گذشته بروز دهند.
استقبال علاقمندان به استارتاپ را در سال جاری نسبت به سال گذشته چطور ارزیابی می کنید؟
خوشبختانه برگزاری سال قبل استارتاپ موجب شد تا مفاهیم و ایده‌های نو در حوزه کسب و کارها مطرح شود که هر کدام به نوعی زمینه را برای ترغیب افراد علاقمند بیشتر شد. تاکنون نیز100 نفر برای حضور ثبت نام کرده‌اند؛ در حالی که سال قبل تعداد شرکت کنندگان60 نفر بود. حضور افراد فعال در این حوزه از دوبی، هلند و بلژیک می تواند در بالا بردن کیفیت این دوره و افزودن تجربیات شرکت کنندگان موثر باشد.  

کلید واژه ها: استان زنجان -




سه شنبه 19 آبان 1394 - 14:53:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن