تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار هزار پروژه با ‪ ۳۴۵‬ميليارد ريال اعتبار براي خراسان رضوي تعريف شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چهار هزار پروژه با ‪ ۳۴۵‬ميليارد ريال اعتبار براي خراسان رضوي تعريف شده است
داخلي. اقتصادي. پروژه. بودجه.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي گفت: چهار هزار پروژه با ‪ ۳۴۵‬ميليارد ريال از محل اعتبارات تملك دارايي امسال براي استان تعريف شده است.

مهندس سعيد حسين پور روز چهارشنبه در همايش دوره آموزشي قانون برگزاري مناقصات و آيين نامه‌هاي اجرايي بخش ساختمان گفت:ميانگين مدت اجراي پروژه هاي عمراني دولت چهار تا پنج سال است ، كه طولاني شدن مدت اجراي پروژه ها افزايش هزينه دارد و بهره‌وري را هم افزايش مي‌دهد.

اين مسوول توجه به توجيه فني و اقتصادي و زيست محيطي را از الزامات و شاخص‌هاي اساسي پروژه‌هاي عمراني دانست.

وي افزود: متاسفانه بودجه ريزي براي اجراي طرحها باعث افزايش طولاني شدن زمان پروژه‌ها مي‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوي بيان كرد : يك پروژه پنج ميليارد توماني دولتي با ‪ ۲۰۰‬ميليون تومان شروع مي‌شود و با اين روند بودجه ‪ ۲۵‬سال طول مي كشد كه به بهره برداري برسد.

حسين پور ادامه داد : اگر دستگاههاي اجرايي نتواند به موقع منابع مالي پروژه‌ها را تامين كنند افزايش مدت پروژه و طرح اثر بخشي و كارآمدي آن دچار مشكل مي‌شود.

وي بيان كرد : متوليان دستگاه‌هاي اجرايي بايد در شروع هر پروژه عمراني از تامين اعتبارات آن پروژه اطمينان حاصل كنند.

وي با تاكيد بر ايمني استحكام و استفاده از مصالح مرغوب در ايجاد پروژه هاي عمراني مستحكم در بخش راه و ساختمان و ابنيه،افزود: با توجه به‌اين كه مقام معظم رهبري امسال را سال نوآوري و شكوفايي نام نهاده‌اند بايستي در بخش اجرايي مشاوره و طراحي و استحكام به دنبال نوآوري و ارائه راهكارهاي جديد و كارآمد باشيم.

معاون استاندار بر ايجاد زمينه‌هاي مشاركت بخش خصوصي در پروژه‌هاي عمراني تاكيد كرد و افزود: استفاده از مشاركت‌هاي بخش خصوصي با توجه به اصل ‪۴۴‬ قانون اساسي در اجري پروژه‌هاي عمراني امري ضروري است.

به‌گزارش ايرنا
قايم مقام انجمن شركتهاي ساختماني و تاسيساتي خراسان رضوي نيز در حاشيه اين همايش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت : اين انجمن اهتمام ويژه در امر آموزش و برنامه‌هاي مدون در جهت پيشبرد اهداف آموزشي دارد.

مهندس مهدي غفورنيا افزود: برگزاري اين همايش در راستاي نياز سنجي هاي آموزشي پيمانكاران و آشنايي آنان با قوانين مناقصه‌اي،معيارهاي نظام مستند سازي مناقصات به منظور شفاف‌سازي و اطلاع رساني به‌هنگام مناقصات رقابت آزاد و رعايت اصل برابري حقوق مناقصه گران است.

همايش مذكور با شركت ‪ ۴۰۰‬نفر از پيمانكاران ساختماني و تاسيساتي، مشاوران و ذيحساب‌هاي دستگاههاي اجرايي دولت از سوي اداره كل دفتر فني استانداري، اداره كل راه و ترابري ، انجمن شركتهاي ساختماني و تاسيساتي و مهندسين مشاور گسترش راه و ابنيه استان در تالار پرديس دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شده است .كد ‪۳‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن