تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819928157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزنامه انگليسي گاردين: لهستان خواستار انصراف از قرار داد سپر دفاع موشكي با آمريكاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: روزنامه انگليسي گاردين: لهستان خواستار انصراف از قرار داد سپر دفاع موشكي با آمريكاست


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: روزنامه اينترنتي "گاردين" نوشت: لهستان بخاطر آنچه "ناتواني بوش در انجام وعده هايش" عنوان كرد، از همكاري با آمريكا در اين طرح نااميد و خواهان انصراف از آن است.

به گزارش روز چهارشنبه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"، "گاردين" به نقل از يك مقام بلند پايه سياسي لهستان كه گفته است، اميدي به نتيجه اين طرح لا اقل تا پايان سال جاري ندارد، نوشت: روياي بوش براي به نتيجه رساندن طرح استقرار سپردفاع موشكي پنتاگون در مركز اروپا تا قبل از پايان عمر سياسي اش، به سرعت رو به زوال گذاشته است.
ايالات متحده آمريكا با دول لهستان و جمهوري چك به توافق رسيده بود تا با استقرار موشكهاي رهگير در لهستان و ايستگاههاي رادار ردياب در جمهوري چك، اولين عناصر برنامه دفاع موشكي آمريكا كه خارج از خاك خود قرار دارد را پايه ريزي كند.
اما وقتي آمريكاييها با چكها مذاكرات خود را انجام دادند، دولت لهستان پيشنهادهاي آمريكا كه طي آن تاكيد كرده بود در قبال پذيرفتن لهستان براي ميزباني 10 رهگير موشكي آمريكا در خاكش، نيروهاي مسلح اين كشور را در سطح بسيار بالايي مدرنيزه خواهد كرد را رد كرد.
وي گفت: "بوش به ما قول يك بسته پيشنهادي را داده بود، اما آمريكا هنوز چيزي به ما تحويل نداده است... بوش ناتوان بوده و پنتاگون نيز هم اكنون در حال تخريب وي است... چرا ما بايد آنچه بوش مي خواهد برايش انجام دهيم؟"
گاردين در ادامه گزارش خود به سفر اخير "مدوديوف" رئيس جمهور روسيه، از سرسخت ترين كشورهاي مخالف طرح دفاع موشكي آمريكا به چين اشاره كرده و مي نويسد: "مدوديوف" نيز با سفر به چين درصدد همراه كردن اين كشور با مخالفان اين طرح بود.
گاردين همچنين نوشت: لهستان ابتدا در خصوص همكاري با آمريكا بسيار مشتاق نشان داد چرا كه اميد پيدا كرد كه در مقابل دشمن سنتي خود يعني روسيه، خواهد توانست نيروي نظامي دفاعي خود را به كمك آمريكا تقويت و مدرنيزه كند.
در همين رابطه روز دوشنبه "بوگدان كليچ" وزير دفاع لهستان نيز گفت: "ورشو" به نوعي كمك نظامي آمريكا همچون كمكي كه اين كشور به پاكستان يا مصر مي كند نياز دارد./104/12
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 479]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن