تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812852413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 6.5 درصدي تلفات جاده اي در دولت يازدهم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴ق.ظ)
معاون وزير راه پيام آخوندي را رساند: کاهش 6.5 درصدي تلفات جاده اي در دولت يازدهم موج-وزير راه و شهرسازي مي گويد: تحقيقات و طرح هايي که در کنفرانس هاي علمي مطرح مي شوند نقش موثري در کاهش تلفات ناشي از حوادث رانندگي و جاده اي دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج،در چهارمين کنفرانس بين المللي حوادث رانندگي و جاده اي رئيس مرکز تحقيقات راه و مسکن پيام وزير راه و شهرسازي را به شرکت کنندگان در اين کنفرانس ابلاغ کرد.
عباس آخوندي در پيام خود با اشاره به اينکه پژوهشکده حمل و نقل از اصلي ترين پژوهشکده ها براي مساله ايمني است و فعاليت هايي نيز در اين حوزه انجام مي شود که مي تواند بسيار تاثيرگذار باشد،گفت: يک فاجعه انساني درحال وقوع است بر اساس پيش بيني سازمان بهداشت جهاني تا سال 2030 مجروحيت در حوادث رانندگي از پنج عامل فقدان سلامت در جهان است و سالانه بيش از 10 ميليون نفر طي اين تصادفات کشته مي شوند.
آخوندي گفت: اين آمار در حالي است که تصادفات و حوادث جاده اي عاملي قابل پيشگيري و کاهش است.در کشورهاي توسعه يافته سالانه 85 درصد از تصادفات کاسته مي شود؛ زيرا آنها به قابل پيشگيري بودن اين تصادفات پي برده اند.
وي به آمار تصادفات و تلفات در جاده ها اشاره کرد و گفت: هزينه هاي ناشي از اين حوادث سالانه ضربه سنگيني به اقتصاد کشور وارد مي کند به طور مثال بر اساس مطالعات در سال 1386 هزينه هايي که براي حوادث جاده اي و رانندگي انجام شد.
180 هزار ميليارد ريال بود که 6.23 درصد از توليد ناخالص داخلي را تشکيل مي داد که اين خود با توجه به رشد هزينه هاي داخلي نشان مي دهد که اين حوادث تا چه اندازه مي تواند براي اقتصاد کشور مضر باشد.
وي افزود:بر اساس آمار وزارت بهداشت تصادفات دومين عامل فوت و نخستين عامل از دست رفتن عمر در کشور مي باشد در حالي که اين آمار در جهان نشان مي دهد تصادفات عامل نهم از دست رفتن جان است.
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از پيامش آمار تلفات حوادث جاده اي را با آمار شهداي جنگ تحميلي و کشته شدگان زلزله بم مقايسه کرد و گفت: اين آمار نشان مي دهد حوادث جاده اي تا چه اندازه مي تواند خطرناک باشد.
آخوندي گفت: يک نگاه به آمار تصادفات تا سال 1384 نشان مي دهد که تعداد متوفيان روند صعودي داشته است در حالي که تلاش شده تا اين آمار روند صعودي نداشته و حتي در برخي مواقع کنترل شوند و ثابت بمانند.
وي گفت: در دولت يازدهم ميزان تلفات حوادث جاده اي به 16 هزار و 800 نفر در سال 1393 رسيده که اين نشان دهند 6.5 درصد کاهش است.
وي افزود: تشکيل کميسيون ايمني راه ها را از مهم ترين گام هاي وزارت راه و شهرسازي براي کمک به کاهش حوادث جاده اي دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازي با کمک مرکز تحقيقات راه و مسکن به دنبال آن است تا تاثير هر چه بيشتري در کاهش اين تصادفات داشته باشد.
آخوندي افزود: اصلي ترين مسووليت کميسيون ايمني راه ها سياست گذاري هاي کلان و ايجاد هماهنگي لازم ميان نهادها از طريق تدوين مقررات و استانداردها است تا ساير نهادها نيز بتوانند در کنار اين کميسيون به وظايف خود عمل کنند.
وزير راه و شهرسازي به اقدامات دولت تدبير و اميد اشاره کرد و گفت: ما در دولت يازدهم حرکت هاي موثري در جهت ارتقاء ايمني راه ها انجام داديم که تدوين عمليات ايمني راه ها بر اساس سند راهبردي و طرح پايلوت اورژانس ايمني از اين گونه اقدام است.
وي گفت:بايد در کنار اين اقدامات به نقش مستقيم و غيرمستقيم مطالعات و پژوهش ها نيز توجه شود و من شخصا از برگزاري چنين کنفرانس هايي استقبال مي کنم.
آخوندي افزود:اين کنفرانس ها مي تواند به شناسايي معضلات و مشکلات و در نهايت يافتن راه حل ها کمک شاياني کند.
وي تصريح کرد:برگزاري اين کنفرانس ها مي تواند به تجميع تجربيات منجر شده و به فعاليت هاي جمعي کمک کند تا در نهايت نتايج حاصل به طرح ها و ايده ها منجر شده تا در قالب پروژه هاي مديريتي در اختيار کارشناسان قرار گيرد.
وي در پايان گفت: وزارت راه و شهرسازي آمادگي همکاري همه جانبه با تمامي فعالان حوزه ايمني راه ها را دارد تا بتوانيم در کنار يکديگر روش هاي موثر کم هزينه و روش هاي آموزشي تاثيرگذار را تدوين کنيم و من اميدوارم نتيجه آن باعث کاهش تلفات و تصادفات جاده اي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن