تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاك كردن صورت مسئله به‌جاي قانونگذاري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پاك كردن صورت مسئله به‌جاي قانونگذاري
نویسنده : محمدرضا هاديلو 
روز گذشته نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي تصميماتي را اتخاذ كردند و در مورد طرح‌هايي حرف زدند كه شنيدنش آه از نهاد هر شنونده‌اي برمي‌آورد.
كساني كه در زمان كسب رأي در حوزه‌هاي انتخابيه‌شان دم از خدمتگزاري و حمايت از نيازمندان و رفع مشكلات مردم و منطقه مي‌زدند، حالا امروز چنان از نشستن روی صندلی‌های سبز سرخوش شده‌اند كه فراموش كرده‌اند با رأي همين مردم راه به آنجا يافته‌اند و تا چند ماه ديگر دوباره بايد همان حرف‌هاي عمل نكرده‌شان را براي رأي‌هاي مجدد تكرار كنند.
در شرايطي كه بارها و بارها مقام معظم رهبري بر توجه و حمايت از قشر ضعيف و آسيب‌پذير جامعه تأكيد كرده و از مسئولان خواسته‌اند كه در اين راه اهتمام ورزند، روز گذشته عضو كميسيون اجتماعي مجلس از جمع‌آوري امضا براي بررسي خارج از نوبت طرح حمايت از ۶ميليون نيازمند خبر داد و عنوان داشت «فقط در اين صورت اين طرح تا قبل از پايان سال در دستور بررسي قرار مي‌گيرد.»
طرح حمايت از ۶ ميليون نيازمند از كارافتاده چندي قبل مطرح شد و برهمين اساس در دستور بررسي كميسيون‌ها قرار گرفت.
اما از همان ابتدا براي اين طرح فوريتي در نظر گرفته نشد و به همين دليل براي بررسي شدن در يك روال عادي قرار گرفت. روالي كه خود مجلسي‌ها هم مي‌دانند مدت‌ها در نوبت بررسي قرار مي‌گيرد تا در دستور كار بيايد كه اين موضوع خود زمان‌بر است.
حالا گويي نمايندگان مجلس به دنبال جمع‌آوري امضاي ۵۰ نفر هستند تا بتوان طرح حمايت از ۶ميليون نيازمند را خارج از نوبت بررسي كرد؛ خبري كه معلوم نيست از شنيدنش بايد خوشحال شد يا غصه خورد. غصه خورد از اينكه حتي حدود يك پنجم مجلسيان هم نمي‌خواهند باور كنند كه نزديك به 10درصد مردم نيازمند هستند.
اما شاهكارهاي مجلس فقط به بي‌توجهي به 6ميليون نيازمند ختم نشد و يكي از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز خبري را اعلام كرد كه مانند آب سردي بر سر فرهنگيان بود؛ خبري که  به نقل از جبار كوچكي‌نژاد منتشر شد با اين مضمون  «با توجه به اينكه در جلسات  كميته رسيدگي به معيشت فرهنگيان » به هيچ نتيجه‌اي دست نيافتيم و اعتباري براي پرداخت معوقات فرهنگيان از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي تأمين نشد لذا اين كميته تعطيل شد.»
به همين راحتي كساني كه روز اول حضورشان در خانه ملت، قسم خورده بودند تا به هر طريق ممكن از حق و حقوق موكلانشان دفاع كنند، با پاك كردن صورت مسئله خيال خودشان را راحت كردند. حالا ديگر بحثي در مورد مشكلات فرهنگيان وجود ندارد كه نمايندگان محترم بخواهند براي رسيدگي به آن كميته‌اي تشكيل دهند و دغدغه‌اي جديد براي خودشان بتراشند.
در همين رابطه و در مورد علت به‌وجود آمدن كميته رسيدگي به معيشت فرهنگيان بايد گفت چندي پيش قرار شد براي حل مشكلات فرهنگيان كميته‌اي با حضور پنج نفر از نمايندگان مجلس، رئيس و نمايندگان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و وزير آموزش و پرورش تشكيل شود.  البته اين اتفاق افتاد و شش جلسه اين كميته نيز تشكيل شد اما به هيچ نتيجه عملي دست نيافتند و به قول معروف، «يا زبان يكديگر را متوجه نمي‌شدند» يا «مسئله آنقدر مهم نبود» كه بخواهند حتماً يك خروجي براي آن داشته باشند، به همين خاطر كم‌كم نمايندگان در جلسات بعدي اين كميته شركت نكردند و اين بار با يك توافق نانوشته كه همگي با آن موافق بودند، «ديگر جلسه‌اي برگزار نشد» و كميته هم به كار خود پايان داد.  لازم به توضيح است در جلساتي كه برگزار شده بود، مقرر شد مبلغ مورد نظر بازنشستگان فرهنگي توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي تعيين تكليف شود اما به دليل اينكه اين توافق ضمانت اجرايي نداشته و به گفته خودشان به هيچ نتيجه عملي نرسيده بودند و سازمان مديريت نيز اعتبار وزارت آموزش و پرورش را تأمين نكرد، اين كميته تعطيل شد.
حالا مجلس يك نفس آرام مي‌كشد زيرا نه مجبور است به نيازمندان فكر كند و نه فرهنگيان. البته در مورد مشكلات فرهنگيان، جداي از حقوق پايين و فشارهاي اقتصادي كه روي شانه‌هايشان سنگيني مي‌كند، همين بس كه هزار و ۲۵۰ ميليارد ريال مطالبات بازنشستگان در سال ۹۳ است و مطالباتي نيز در بخش‌هاي ديگر وزارت آموزش وپرورش با مبلغ حدود ۲ هزار ميليارد ريال وجود دارد. نيازمندان هم مشكلات‌شان در نام‌شان نهفته است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن