تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821049792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعاهای «ب.ز» درباره بانک مسکن و بانک HK تکذيب شد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وکلاي شرکت نفتي KH و بانک مسکن ادعاي بابک زنجاني متهم پرونده نفتي مبني بر محکوميت HK و بانک مسکن در محاکم خارجي به پرداخت حدود 11 ميليارد يورو را تکذيب کردند.

به گزارش تراز ،ششمين جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتي، امروز (دوشنبه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي و با حضور بابک زنجاني متهم اصلي پرونده، وکيل متهم، وکلاي سازمان‌هاي شاکي و معاون دادستان تهران برگزار شد.

زنجاني در جلسه امروز در بخشي از دفاعياتش گفت: متاسفانه من هر حرفي مي‌زنم آقايان مي‌گويند زنجاني مي‌خواهد پول ما را ندهد. شرکت HK در بانک FIIB حساب دارد و من مجبور شدم از شرکت HK شکايت کنم و از اين شرکت 10 ميليارد يورو خسارت خواسته‌ام. محاکم خارج از کشور شرکت HK را به پرداخت مبلغ 9 ميليارد و هشتصد و خرده‌اي يورو به بانک FIIB محکوم و حکم توقيف اموال اين شرکت را صادر کرده است. يعني هر موقع بخواهم مي‌توانم حساب‌ها، دکل يا اموال اين شرکت را در خارج از کشور توقيف کنم اما من به دنبال اين مسائل نيستم ولي به محض اينکه همکاري نکنيد 10 ميليارد يورو را وصول مي‌کنم.

متهم پرونده نفتي توضيح داد: در خصوص بانک مسکن نيز همين‌طور است و از آنها خواستم مشکلات را حل کنيم اما گفتند جواب دندان‌شکن براي زنجاني داريم. براي بانک مسکن نيز يک‌ ميليارد يورو حکم توقيف گرفتم و اين بانک 230 يا 240 ميليون يورو در حساب‌هاي خود پول دارد. اگر پول من را برنگردانند، حتما براي آنها اتفاقات نادرستي پيش مي‌آيد و اينها را واضح مي‌گويم. اگر بخواهند اذيت کنند من نيز اذيت مي‌کنم.

در اين رابطه غلامحسين صادقي قهاره وکيل مدافع شرکت HK که يکي از شاکيان بابک زنجاني محسوب مي‌شود درباره ادعاي وي به خبرنگار قضايي تسنيم گفت: آقاي زنجاني اينها را براي خودش مي‌گويد، با اين حال از آقايان که سئوال کردم گفتند چنين چيزي وجود ندارد و تکذيب مي‌شود.

وي اضافه کرد: متاسفانه اين مسائل، سناريويي است که آقاي زنجاني نوشته و در دادگاه مطرح مي‌کند. يک دادگاه بين‌المللي، بي حساب و کتاب نيست که شرکتي را 10 ميليارد يورو محکوم کند. افرادي که حتي قبل از بازداشت بابک زنجاني با او در جريان بازگرداندن پول‌هاي شرکت نفت مراوده داشتند، مي‌گويند زنجاني طوري دورغ مي‌گويد که طرف مقابل راحت باور مي‌کند.

صادقي قهاره در پاسخ به اين سئوال که آيا دادگاه به شرکت HK فرصت طرح شکايت خواهد داد يا خير گفت: با قاضي صلوتي در اين خصوص صحبت کردم که وي گفت بعد از پايان دفاعيات متهم، نوبت سازمان‌هاي شاکي براي طرح شکايت مي‌رسد و آن موقع به تمام ادعاهاي زنجاني پاسخ مي‌دهيم.

وي توضيح داد: مسئله‌اي که وجود دارد اين است که دادگاه در راستاي رعايت حقوق طرفين پرونده، اين مجال را به زنجاني داده که براي خود در حدي که مي‌تواند صحبت کند و بعد از آن نيز نماينده دادستان بايد علي‌القاعده به تمام ادعاها و مسائل مطرح شده از سوي متهم، پاسخ دهد.

بانک مسکن هم ادعاي زنجاني را تکذيب کرد
در اين راستا جواد احمدي‌پور وکيل مدافع بانک مسکن در اين پرونده نيز، ادعاي بابک زنجاني مبني بر محکوميت يک ميليارد يورويي اين بانک در محاکم خارجي را تکذيب کرد و گفت: مطلقاً چنين مسئله‌اي نيست و اين موضوع کذب محض است.

وي گفت: آقاي زنجاني در دادگاه ادعايي را مطرح کرده بدون اينکه سند و مدرکي ارائه کند. بعد از دادگاه در اين خصوص از آقايان سئوال کردم و بانک مسکن مطلقاً پرونده‌اي با زنجاني ندارد و اين موضوع به شدت تکذيب مي‌شود.

هفتمين جلسه محاکمه بابک زنجاني، فردا (سه‌شنبه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار و متهم ادامه دفاعياتش را قرائت مي‌کند.





زمانبندی انتشار: 18 آبان 1394 - 18:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن