تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806854914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات شرايط پوشش بيمه اي ايرانيان خارج از کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۵۴ب.ظ)
جزئيات شرايط پوشش بيمه اي ايرانيان خارج از کشور موج - سازمان تأمين اجتماعي دو گروه از ايرانيان خارج از کشور را مشمول بيمه مي‌داند که گروه اول افرادي هستند که توسط شرکت‌هاي ايراني براي کار اعزام شده‌اند و گروه دوم ۵ ميليون ايراني هستند که مهاجرت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، در خصوص افراد ايراني ساکن و يا شاغل در خارج از کشور دو وضعيت به شرح زير متصور است: ۱- يک گروه از اين افراد کســاني هستند که توسط شرکت‌هاي ايراني جهت انجام کار و اجراي پروژه‌هاي مختلف به کشورهاي ديگر اعزام مي‌شوند. اين گروه با توجه به اينکه از طرف شرکت‌هاي ايراني جهت کار به کشورهاي ديگر رفته‌اند و اين شرکت‌ها تابع ايران و مشمول مقررات و قوانين ايران هستند، مشمول مقررات ايران مي‌شوند و طبق مقررات بيمه اجباري تأمين اجتماعي در ايران مشــمول مقررات قانون تأمين اجتماعي قرار مي‌گيرند.
شرکت‌هاي ايراني موظف‌اند اين افراد را نزد سازمان تأمين اجتماعي بيمه کنند. البته به نظر مي‌رسد در اين خصوص مقررات به ميزان کافي وجود ندارد و لازم است سازمان تأمين اجتماعي ضمن تدوين و صدور مقررات مختلف در اين زمينه، سازوکارهاي اجرايي لازم را نيز تهيه و تدارک ببيند تا اين قشر از اتباع ايران بتوانند از مزاياي خاص تأمين اجتماعي بهره‌مند شوند.
شناسايي کارکنان اعزامي به خارج يکي از مهم‌ترين اقداماتي است که در اين خصوص با مشارکت و همکاري ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط مانند وزارت خارجه، اداره اتباع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و... بايد صورت بگيرد.
متأسفانه در مورد تعداد ايرانيان شاغل در خارج کشور آمار دقيق و متقني وجود ندارد و لازم است نسبت به ايجاد آن تدابير لازم انديشيده شود. جداي از تفسير حقوقي فوق در مورد بيمه اجباري کارگران اعزامي به خارج، مواد قانوني صريحي به شرح زير نيز وجود دارد.
به موجب تبصره ۱ ماده ۱۲ قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي در تأمين نيازهاي کشور و تقويت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب سال ۱۳۹۱، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي موظف است براي کليه کارگران ايراني که در ارتباط با صدور خدمات فني به کشورهاي ديگر اعزام مي‌شوند، گواهينامه شغلي صادر کند و جهت وصول حق بيمه و تحت پوشش قرار دادن آن‌ها در داخل و خارج کشور مراتب را به سازمان تأمين اجتماعي اطلاع دهد. در تبصره ۲ ايــن ماده نيز ســازمان تأمين اجتماعي مکلف شده است با دريافت حق بيمه افراد مذکور مطابق قانون تأمين اجتماعي، آنان را بيمه کند و حمايت‌هاي لازم بيمه‌اي را از آن‌ها به عمل آورد.
۲- گروه دوم افرادي هستند که به کشورهاي ديگر مهاجرت کرده‌اند و در اين کشورها مقيم محسوب مي‌شوند. اين افراد با عنايت به اينکه تابعيت ايراني خود را حفظ کرده‌اند گه گاه به ايران تردد دارند و ممکن اســت براي بازگشت به ايران نيز برنامه‌ريزي کنند.
توجه به پوشش بيمه‌اي اين گروه که در حال حاضر بالغ بر ۵ ميليون نفر هستند يکي از نيازهايي است که براساس اصل ۲۹ قانون اساسي در مورد بيمه کردن آحاد جامعه ايراني بايد مدنظر مسوولان و دولت باشد. با توجه به اين که عموما اين افراد در سن بازنشستگي و کهن‌سالي قصد بازگشت به ايران را دارند بايد در مورد بيمه بازنشستگي آنان راهکارهاي اجرايي و تبليغي الزام صــورت بگيرد.
در حال حاضر پوشش بيمه افراد فوق در چارچوب بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختياري فراهم شده است. تبصره ۳ ماده ۴ قانون تأمين اجتماعي مجوز بيمه کردن افراد فوق را داده است. براساس اين بند، کليه اتباع ايراني اعم از شاغل و يا غير شاغل در فعاليت‌هاي مختلف در خارج از کشور، که بيمه آنان با مقررات قانون تأمين اجتماعي و تغييرات بعدي آن مغايرت نداشته باشد، مي‌توانند به طور اختياري مشمول مقررات اين قانون و آيين‌نامه‌هاي مربوطه قرار بگيرند، مشروط بر اين که بيمه شده حق بيمه خود را به طور منظم پرداخت کند. بديهي است که سازمان در مورد اين قبيل بيمه‌شدگان مانند؛ ساير بيمه‌شدگان داخل کشور مکلف به ارائه خدمات و انجام تعهدات قانوني براســاس آيين نامه و مقررات مربوط در ايران خواهد بود.
بر اساس مصوبه مورخ۲۰ فروردين ۹۳ هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي، کليه اتباع ايراني اعم از شاغل در فعاليت‌هاي مختلف و يا غير شاغل خارج از کشور که فاقد نظام بيمه‌اي نزد ساير صندوق‌ها و سازمان تأمين اجتماعي هستند مي‌توانند در چارچوب بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خود را بيمه کنند.
شرايط لازم براي پذيرش انعقاد بيمه با ايرانيان مقيم خارج از کشور به شرح زير است: حداکثر سن درخواست براي مردان و زنان در زمان ثبت تقاضا ۵۰ سال و حداقل سن ۱۸ سال تمام شمسي است. چنانچه سن متقاضي در زمان ثبت تقاضا بيش از سن مذکور باشد، پذيرش درخواست وي منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بيمه قبلي معادل مدت مازاد سني مقرر خواهد بود.
متقاضياني که قبل از تاريخ ارائه تقاضا حداقل داراي ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بيمه هستند از اعمال شرايط سني مذکور معاف خواهند بود.
متقاضيان مي‌توانند به ترتيب زير از تعهدات مندرج در قانون تأمين اجتماعي در داخل ايران برخوردار شوند:
الف) بيمه بازنشستگي و فوت با نرخ حق بيمه ۱۴درصد
ب) بيمه بازنشستگي، ازکارافتادگي و فوت با نرخ حق بيمه ۱۸ درصد برخورداري بيمه‌شدگان از مستمري بازنشستگي، ازکارافتادگي، فوت و درمان بر حسب شرايط مقرر در قانون تأمين اجتماعي و تغييرات بعدي آن خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن