تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801773779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوري اسلامي ايران با يکجانبه‌گرايي مخالف است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۹ب.ظ)
روحاني در ديدار معاون رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي: جمهوري اسلامي ايران با يکجانبه‌گرايي مخالف است موج-رئيس جمهوري، گسترش همکاري با کشورهاي آفريقايي را از اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست و تصريح کرد: تهران در چارچوب اين سياست اصولي، همواره از گسترش روابط با آفريقاي جنوبي استقبال مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج،حسن روحاني در ديدار «رامافوزا» معاون رئيس جمهور آفريقاي جنوبي، به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي گسترده موجود در ايران و آفريقاي جنوبي اشاره کرد و بر ضرورت بهره‌گيري از اين توانمندي‌ها در مسير توسعه مناسبات و همکاري‌هاي همه‌جانبه دو کشور، تأکيد کرد.
روحاني با بيان اين که آفريقاي جنوبي و مردم اين منطقه همواره جايگاه خاصي نزد ملت ايران داشته‌اند و پس از پيروزي انقلاب اسلامي يکي از مواضع روشن و انقلابي ملت ايران دفاع از استقلال و حقوق ملت آفريقاي جنوبي بوده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره آفريقاي جنوبي را به عنوان کشور دوست و همراه خود دانسته و از مواضع انقلابي و استقلال طلبانه مردم اين کشور حمايت کرده است.
رئيس جمهوري، گسترش همکاري‌ها و مراودات فرهنگي و دانشگاهي و تسهيل رفت و آمد مردم دو کشور را ضروري دانست و اظهارداشت: مراکز علمي و تحقيقاتي ايران به روي نسل جوان و دانشگاهي آفريقاي جنوبي باز است و مي‌توانيم همکاري‌هاي خوبي را در اين بخش شاهد باشيم.
روحاني با بيان اين که امروز زمينه‌هاي گسترده اي براي توسعه روابط اقتصادي-تجاري و همکاري‌هاي مشترک در بخش‌هاي صنعت، معدن، کشاورزي و فناوري‌هاي نو ميان دو کشور وجود دارد که بايد به بهترين شکل از آن‌ها استفاده کرد، اظهار داشت:در فرصت جديد بوجود آمده پس از توافق هسته‌اي ايران با 1+5 و رفع تحريم‌ها، بايد بتوانيم مناسبات ايران و آفريقاي جنوبي را بيش از پيش توسعه و ارتقا دهيم.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: جمهوري اسلامي ايران از لحاظ راهبردي جايگاه منحصر به فردي در منطقه داشته و سواحل و بنادر جنوبي ايران مي‌تواند نقطه پيوند مناطق آسياي مرکزي و حتي شرق اروپا با آفريقاي جنوبي باشد و دو کشور را تبديل به پل ارتباطي ميان اين دو منطقه کند.
رئيس جمهوري همچنين با اشاره به ضرورت همکاري تهران-پرتوريا در زمينه مبارزه با تروريسم به عنوان معضلي جهاني، خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با خشونت و افراطي‌گري در سطح جهان جديت دارد و معتقد است که همگان بايد در اين مسير مشارکت و تلاش کنند.
روحاني همچنين ضرورت توجه به همه ابعاد تروريسم در روند مبارزه با اين پديده را يادآور شد و اظهارداشت: مبارزه با اين معضل جهاني نياز به يک برنامه جامع فرهنگي-اطلاعاتي و مشارکت همه جانبه کشورها دارد که ايران و آفريقاي جنوبي در زمينه اين معضل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي نيز مي‌توانند رايزني، برنامه‌ريزي و همکاري‌هاي گسترده‌اي داشته باشند.
رئيس جمهوري در ادامه به اشتراک نظر ايران و آفريقاي جنوبي در بسياري از مسائل مهم بين‌المللي اشاره کرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران با يکجانبه‌گرايي مخالف است و معتقديم کشورهاي در حال توسعه مي‌بايست همکاري‌هاي نزديک‌تري با هم داشته باشند.
«رامافوزا» معاون رئيس جمهور آفريقاي جنوبي نيز در اين ديدار با اشاره به روابط دوستانه و صميمي ايران و‌ آفريقاي جنوبي و حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از مبارزات مردم آفريقا در برابر آپارتايد گفت: ملت آفريقاي جنوبي هيچگاه کمک‌ها، حمايت‌ها و مواضع ايران در دوران مبارزه با نژادپرستي را فراموش نمي‌کند.
معاون رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي با اشاره به رويکردهاي يکسان دو کشور در مسائل گوناگون دوجانبه و بين‌المللي، اين مواضع مشترک را موجب تحکيم مناسبات دانست و خاطرنشان کرد: با برداشته شدن تحريم‌ها فرصت‌ جديدي براي توسعه بيشتر مناسبات با ايران فراهم شده و ما خواستار ارتقاء همکاري‌هاي مشترک و روابط بر اساس منافع مشترک با جمهوري اسلامي ايران هستيم.
رامافوزا با بيان اين که ميزان کنوني مبادلات تجاري ايران و آفريقاي جنوبي در سطح قابل قبولي نيست و بايد آن را بيش از گذشته ارتقا دهيم، افزود: توانايي و قابليت‌ زيادي در بخش‌هاي مختلف بين دو کشور وجود دارد که مي‌توانيم از اين ظرفيت‌ها به بهترين شکل استفاده کنيم.
معاون رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي همچنين در اشتراک نظر دو کشور در خصوص مبارزه با معضلات بين‌المللي از جمله تروريسم و استفاده از تجارب مشترک در اين خصوص تأکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن