تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806635139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروريسم، مواد مخدر و مهاجرت غيرقانوني جايگزين تهديد نظامي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۲ب.ظ)
معاون امنيتي وزير کشور: تروريسم، مواد مخدر و مهاجرت غيرقانوني جايگزين تهديد نظامي شده است موج - معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور گفت: امروز تروريسم، مواد مخدر، مهاجرت غيرقانوني، امنيت غذايي و مخاطرات زيست محيطي جايگزين تهديد نظامي در جهان شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين ذوالفقاري در نشست مشترک استانداران سراسرکشور و روساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور اظهار کرد: امروزه تروريسم مهاجرت‌هاي غير قانوني، مخاطرات زيست محيطي و قاچاق از جمله مهم‌ترين خطرهاي کشورهاست. رشد تروريسم هم ريشه در انگيزه و حمايت سياسي و اقتصادي و بسترهاي اجتماعي دارد که اين زمينه‌ها در منطقه ما فراوان است.
معاون امنيتي وزير کشور در تشريح اقدامات انجام شده براي مقابله با جريان‌هاي تروريستي در کشور گفت: ما اجازه نداديم جريان‌هاي تروريستي در شرق کشور ما به گروه‌هاي تروريستي در قسمت غرب کشور بپيوندند، اجازه اين اتصال را نداديم و با اشراف اطلاعاتي خود، اقدامات تروريستي آن‌ها را ناکام گذاشتيم.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: هزينه‌هاي ما در مقابله با تروريسم يا مهاجرت‌هاي غير قانوني پرداخت نشده است در حالي که اتحاديه اروپا براي جلوگيري از مهاجرت‌هاي غير قانوني به يکي از کشورهاي منطقه کمک‌هاي فراواني کرده است. ما سالانه 700 هزار تن مواد مخدر راکشف مي‌کنيم تاکنون هزار و 200 باند مواد مخدر را منهم کرده و 350 هزار قاچاقچي را دستگير کرده‌ايم و 4 هزار شهيد داده‌ايم. اما اين هزينه‌ها هيچ گاه پرداخت نشده است.
وي با اشاره به هزينه‌هاي مهاجرت‌هاي غير قانوني براي کشورمان گفت: سالانه حدود 500 هزار مهاجر غيرقانوني را دستيگر مي‌کنيم. ما در کشور يک و نيم ميليون نفر مهاجر غير قانوني و همين مقدار مهاجر قانوني داريم که مهاجران قانوني بيش از 360 هزار فرصت شغلي را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون امنيتي وزير کشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده براي ايجاد امنيت در مرزهاي کشور گفت: حدود 3 هزار کيلومتر از مرزهاي کشور که قبلاً تحت نظر نبوده است اکنون با اقدامات انجام شده تحت کنترل است.
ذوالفقاري همچنين با اشاره به اقدامات کشورمان در زمينه مقابله با تهديدات مشترک با ساير کشورها گفت: ما با 36 کشور اسناد همکاري امنيتي مبادله کرده‌ايم و با 17 کشور هم در حال مذاکره براي مبادله اسناد همکاري هستيم. علاوه بر اين ما با کشورهاي ديگر نيز همکاري‌هاي پليسي و اينترپلي داريم اما با اين وجود هنوز بخشي از مفاد اين همکاري‌هاي امنيتي عملي نشده و برخي از کشورها در مواقع ضرور در تشکيل کميته فني تعلل دارند و شاهد برخوردهاي نامناسب با اتباع خود در ساير کشورها هستيم.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: ما از ظرفيت‌هاي ديپلماسي خود براي پيگيري خواسته‌هايمان به خوبي استفاده نمي‌کنيم ما همچنين به تغيير برخي قوانين خود نياز داريم. به طور مثال طبق قوانين ما اگر شناور غير قانوني وارد آب‌هاي ما شود و موردي نداشته باشد پس از 48 ساعت آزاد مي‌شود. اما اين قانون براي ما در سايرکشورها اجرا نمي‌شود که ما اين قانون را تغيير داديم و قيد کرديم که بايد علاوه بر 48 ساعت، تشريفات قانوني نيز طي شود. ما نياز داريم با برخي از کشورها مقابله به مثل کنيم. همچنين ما بايد از ظرفيت ديپلماسي خود براي حل مشکلات اتباعمان در ساير کشورها استفاده کنيم.
وي درادامه تاکيد کرد:‌ ما بايد با زبان مناسب و انعکاس مناسب، اقدامات خود و هزينه‌هايي را که در مبارزه با قاچاق و تروريسم انجام مي‌دهيم، بيان کنيم. شايد هنوز نتوانسته‌ايم با زبان مناسب اقدامات خود را در اين حوزه تشريح کنيم.
وي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به اين که طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 90 درصد قاچاق وارد بازار مي‌شود افزود:‌ ما در اين زمينه هزينه‌هاي امنيتي و انتظامي زيادي پرداخت کرديم و اکنون زمان آن است که اين هزينه‌هارا کاهش دهيم. يکي از راهکارها اين است که هماهنگي ميان استان‌هاي مرزي با کشورهاي همسايه براي مبادلات قانوني انجام شود تا هم به اقتصاد مرزنشينان کمک شود و هم قاچاق کمتر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن