تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819168453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سي‌ان‌ان: اعتياد به مواد مخدر و الکل مرگ و مير در آمريکا را افزايش داده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سي‌ان‌ان: اعتياد به مواد مخدر و الکل مرگ و مير در آمريکا را افزايش داده است
سی ان ان اعلام کرد: اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی در میان طبقه متوسط آمریکا آنقدر شدت گرفته که برای اولین بار میزان مرگ و میر در میان سفیدپوستان این کشور افزایش یافته است.
به گزارش نامه نیوز به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان، یک سری پژوهش‌ها و مطالعات پزشکیِ جدید در آمریکا نتایجی شگفت‌آور در بر داشته است.


این مطالعات نشان می‌دهد که مشکلات مربوط به اعتیاد به مواد مخدر و الکل و همچنین بیماری‌های روانی در میان سفیدپوستان آمریکایی آنقدر شدید شده است که برای اولین بار در میان تمام کشورهای جهانِ اول در سراسر دنیا، میزان مرگ و میر بین میانسالانِ سفیدپوست آمریکایی افزایش یافته، اما این رقم برای سیاهپوستان و آمریکایِ لاتین‌تبارها در آمریکا در حال کاهش است.

دکتر درو پینسکی، متخصص داخلی و کارشناس امور اعتیاد که همچنین مجری برنامه‌ای پزشکی در همین شبکه است، گفت: من بارها در برنامه‌های پزشکی خود به مردم آمریکا درباره مشکلات اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین بیماری‌های روانی هشدار داده و گفته‌ام که یک «سونامی» از این نوع مشکلات در حال هجوم به کشور ما است.

وقتی شما به این مشکلات، استرس‌ها و فشارهای اقتصادی را که مردم هر روزه تجربه می‌کنند، اضافه کنید، این دو مشکل (اعتیاد و اقتصاد)، با هم ترکیبی خطرناک تشکیل می‌دهند که تمام این معضل‌های بزرگ را ایجاد می‌کنند.

یکی از مشکلات این است که داروهایی اعتیاد آور وجود دارند که پزشکان آمریکایی در مقام مقابله با دردهای بیمارانِ شان آن‌ها را بیش از حد تجویز می‌کنند که بسیار خطرناک هستند.

مجری این شبکه افزود: میزان مرگ و میر در بین سفیدپوستانِ 45 الی 54 ساله در آمریکا در حال افزایش است و این در حالی است نرخ مرگ و میر در میان سیاهپوستان و هیسپانیک‌ها (آمریکای لاتین‌تبارها) در همین گروهِ سنی، رو به کاهش است.

دکتر پینسکی افزود: شاید علت افزایش نیافتن میزان مرگ و میرِ سیاهپوستان و هیسپانیک‌ها این باشد که آنان معمولاً استطاعت مالیِ کافی برای دسترسی به داروهای اعتیادآوری را - که پزشکان در نسخه‌های خود به میزان بسیار زیادی برای سفیدپوستان تجویز می‌کنند - در اختیار ندارند.

مجری افزود: انگس دیتون، برنده جایزه نوبل به علت تحقیقاتش در رشته‌ی اقتصادِ سلامت و بهداشت، که یکی از محققان در این پژوهش اخیر بوده، گفته است: یکی از دلایل اصلیِ افزایش مرگ و میر بین طبقه متوسط آمریکایی این است که میانگین درآمد خانوارهای این گروه (میانسالان طبقه متوسط) از دهه 1990 به این طرف، به طور مستمر رو به کاهش بوده است و مزید بر علت این است که نابرابری های اقتصادی (افزایش اختلاف طبقاتی) در آمریکا باعث افزایش فشارها و استرس های شدید بر این گروه شده است، زیرا آنان دیگر نمی توانند مانند سابق، شرایط مطلوب و مساعد را برای اعضای خانواده هایشان که تحت سرپرستی آن‌ها قرار دارند، فراهم کنند. از این جهت، آنان رو به مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌آورند تا استرس‌های خود را فراموش کنند، اما همین امر منجر به کاهش طول عمر آنان می‌شود.

باب بِکِل (به کسر ب و ک)، مفسر سیاسی این شبکه، که توانسته است طی سال‌های اخیر خود را تحت درمان قرار دهد و از چنگ اعتیاد خلاص کند، گفت: من کاملاً با اظهارات دکتر پینسکی موافقم زیرا خودم نیز در دام همین اعتیادهای مرگبار که در میان طبقه متوسط جامعه آمریکا شایع شده است، گرفتار شده بودم.

من اکنون کتابی درباره زندگی خودم منتشر کرده‌ام که این عنوان را برای آن انتخاب کرده‌ام: «من الان باید مرده باشم.» حقیقت این است که کمک پزشکان و اعضای خانواده‌ام مرا از مرگ نجات داد. وی درباره ماجرای زندگیِ خود افزود: پس از آن که عمل جراحی روی کمر من انجام شد، من به داروهای بسیار قویِ ضد درد معتاد شدم و دیگر نمی توانستم استفاده از آن ها را کنار بگذارم.

وی تأکید کرد: وقتی من به مرکز ترک اعتیاد رفتم، اشخاصی را در آنجا دیدم که قبلاً به هیچ ماده مخدری معتاد نبودند، اما پس از انجام برخی عمل‌های جراحی، آنان نیز به این داروهای بسیار قویِ ضد درد معتاد شده بودند و لذا مجبور شده بودند به مرکز ترک اعتیاد رجوع کنند.



منبع: واحد مرکزی خبر


۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن