تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812944448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غیبت «گردشگری داخلی» در بسته خروج از رکود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: غیبت «گردشگری داخلی» در بسته خروج از رکود
کد خبر: ۵۴۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ - 09 November 2015


ستاد اقتصادی دولت با تصمیمات اخیری که برای شش‌ماه دوم سال اتخاذ کرده درصدد است تا تحولات بیشتری را در حوزه اقتصادی کشور به‌وجود آورد و همان‌گونه که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت، در آغاز نشست رونمایی بسته دوم خروج از رکود با اشاره به بخش‌های مختلف بسته سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در حوزه رونق اقتصادی اظهار کرد از سال ١٣٩٢ یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بود.

به گزارش شرق، بسته جدید دولت عمدتا برمبنای ایجاد تحریک برای خرید از طریق ارائه تسهیلات بانکی طرح‌ریزی شده است. نگاهی به این بسته، دو طیف اصلی خودرو و کالاهای مصرفی خانگی را به‌عنوان اهرم‌های ایجاد رونق و حرکت در بازار هدف گرفته است. هرچند دوره‌ای شش‌ماهه برای اجرائی‌کردن این سیاست‌ها از سوی دولت یازدهم تعیین شده است و این مدت‌ زمان کوتاهی است که در این دوره صرفا براساس انتظارات پساتحریمی از اقتصاد کشور ایجاد می‌شود، اما گردشگری نیز می‌توانست در قالب طرح‌های سفرکارت و ارائه تسهیلات برای کسانی که قصد سفر دارند در این بسته تعریف شود.

 گردشگری به‌عنوان یک عامل مؤثر در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی همواره در طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی مورد نظر بوده است. توجه به نقش صنعت گردشگری در توسعه برای تمام ملل امروزی امری مؤثر و کارا در اقتصاد محسوب شده و این مهم تا آنجایی پیش رفته که سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) روز گردشگری امسال را «یک‌میلیارد گردشگر؛ یک‌میلیارد فرصت» نام نهاده و این شعار، بیش از هرچیز، مبین نقش بسزای این صنعت از نگاه صاحب‌نظران موفق دنیا داشته و مدیران کشور ما نیز غافل از آن نشده‌اند به‌نحوی‌که در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه نیز مشخصا از سوی رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تأکید شده است.

 دراین‌میان جای خالی «بُعد داخلی گردشگری» در بسته جدید دولت برای خروج از رکود به چشم می‌آید. حال آنکه در فضای پسابرجام کم‌توجهی به گردشگری داخلی جای پرسش دارد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن