تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817131079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران به قطب توليد و صادرات گياهان دارويي تبديل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايران به قطب توليد و صادرات گياهان دارويي تبديل مي شود


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز :معاون وزير بازرگاني در ديدار با جمعي از استادان دانشگاه دولتي جيبباي ژاپن بر توانمندي ايران براي تبديل شدن به يكي از قطب هاي توليد و صادرات گياهان دارويي تاكيد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجوي ايران « ايسكانيوز » به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، ‌مهدي غضنفري معاون وزير بازرگاني گفت: ‌با توجه به شرايط مساعد و بهره مندي از يك اكولوژي منحصر بفرد، ايران از 13 اقليم شناخته شده در جهان 11 نوع آن در ايران وجود دارد.
وي در اين ديدار كه در محل سازمان توسعه تجارت ايران برگزار شد، افزود: ‌هم ‌اكنون بيش از 90 درصد گونه‌هاي گياهي جهان در ايران شناسايي شده و همين امر ايران را در زمره مستعد-ترين كشورهاي جهان براي توليد گياهان دارويي قرار داده است.
غضنفري، گرايش جهانيان به استفاده از داروهايي با منشا گياهي به دليل نداشتن عوارض جانبي و سوء را مورد تاكيد قرار داد.
وي تاكيد كرد: سازمان بهداشت جهاني در جايگزيني تدريجي مواد طبيعي به جاي مواد شيميايي سبب شده تا كشورهاي مختلف جهان نسبت به سرمايه‌گذاري، برنامه‌ريزي كشت و توليد انبوه گياهان دارويي در سطوح صنعتي و استفاده از آن در صنايع دارويي، بهداشتي و غذايي اقدام كنند.
وي افزود: ‌چنين رويكردي به گياهان دارويي، كشت و تجارت آن را در جايگاه اقتصادي مناسبي قرار داده است.
رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران، عمده صادرات گياهان دارويى ايران طي سال‌هاي اخير را زعفران، زيره، پنبه، خاك شير، انواع صمغ، ريشه شيرين بيان، كتيرا و انواع آن، حنا و سدر برشمرد.
غضنفري تصريح كرد: ‌توتون، تنباكو، لينتر و تخم گشنيز از ديگر محصولات صادراتى است كه زعفران عمده صادرات اين گياهان را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به منابع طبيعي فراوان در ايران، گفت: با وجود قريب 43 ميليارد دلار تجارت سالانه گياهان دارويي در جهان، مشاركت و سرمايه‌گذاري در گياهان دارويي و صنعتي ايران يك تجارت برد- برد است و براي سرمايه‌گذاران، تجار و بازرگانان ژاپني اعم از بخش خصوصي و دولتي ، موقعيت خوبي است تا از اين فرصت طلايي بهره برداري كنند.
اين مقام مسئول با تاكيد بر سود سرشار حاصل از تجارت گياهان دارويي، از احتمال سرمايه ‌گذاري تجار برخي كشورها در اين بخش از كشور، خبر داد و افزود: كشورمان از حضور بازرگانان و تجار ژاپني در اين زمينه در ايران استقبال مي‌كند.
رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران، انعقاد قراردادهاي تجاري بين دو كشور را سبب بسط روابط تجاري و نيز تبليغ برند ملي محصولات ايراني در خارج از مرزها اعلام كرد.
در اين نشست پرفسور "ايكاگامي"‌، استاد دانشگاه دولتي چيبباي ژاپن با اشاره به عدم رويش گياهان دارويي در ژاپن و لزوم واردات داروهاي گياهي به علت علاقه‌مندي ژاپني‌ها به درمان با طب سنتي، تصريح كرد: تمايل مردم ژاپن به پيشگيري و درمان بيماري‌ها توسط طب سنتي و سابقه و قدمت طولاني ايرانيان در مصرف چنين داروهايي، سبب جذب سرمايه‌گذاران ژاپني به ايران شده است.
وي برگزاري چندين سمينار با هدف معرفي زعفران و ويژ گي‌هاي دارويي و تغذيه‌اي آن در ژاپن را كه طي چند سال اخير و با حمايت سازمان توسعه تجارت ايران صورت گرفته، موثر ارزيابي كرد.
استاد دانشگاه دولتي چيبباي ژاپن بررسي و مطالعات ميداني بيشتر در خصوص وضعيت توليد و جمع‌آوري، فرآوري، همچنين معرفي بيشتر خواص و ويژگي‌هاي بهداشتي زعفران و ديگر گياهان دارويي به مردم ژاپن را خواستار شد.
يادآور مي شود: سال گذشته با حمايت سازمان توسعه تجارت ايران دو تفاهم‌نامه بين سازمان تجارت خارجي ژاپن (JETRO)و دفتر همكاري خاورميانه ژاپن (JCCME)با صندوق توسعه صادرات زعفران و سازمان توسعه تجارت ايران به امضا رسيد./144/120
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن