تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813200052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌ بینی مرکز آمار از نرخ‌ رشد اقتصادی94


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پیش‌ بینی مرکز آمار از نرخ‌ رشد اقتصادی94
اگرچه مسوولان دولتی نرخ رشدی دو تا چهار درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند با اجرای برجام و حذف تدریجی تحریم‌ها نرخ رشد اقتصادی در نیمه دوم سال بر خلاف نیمه اول بهبود قابل ملاحظه خواهد داشت و با آنکه سخنگوی دولت گفته بود تزریق منابع مالی نرخ رشد را بالا خواهد برد اما پیش‌بینی مرکز آمار این چنین نیست.
به گزارش نامه نیوز به نقل از اقتصادنیوز، مدير گروه اقتصاد پژوهشکده آمار مرکز آمار ايران در گفت‌وگو با رادیواقتصاد گفته است: نرخ رشد اقتصادی کشور که در نيم سال نخست حدود يک درصد برآورد شده است پيش‌بينی می‌شود در طول سال هم به همين سطح برسد.

ایوب فرامرزی در مورد سیاست‌های جدید دولت برای خروج تولید از رکود گفت: دولت می‌خواهد 7500 ميليارد تومان برای تحريك طرف‌های تقاضا اختصاص دهد كه در تقويت رشد اقتصادی موثر است. اقتصاد ايران با کاهش تقاضا يا انباشت توليد مواجه است و اقتصاد ايران در حال حاضر با حدود 40 درصد ظرفيت خود کار می‌کند و اگر بسته جديد اقتصادی دولت با رويکرد تقويت توليد اجرا شود و ميزان توليد هم افزايش يابد در رشد اقتصادی هم موثر خواهد بود و با اجرای برجام شرايط بين‌المللی خوبی برای همکاری‌های اقتصادی در توسعه صادرات ايران فراهم خواهد شد.

اگرچه مقامات دولتی و برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند گشایش‌های بین‌المللی می‌تواند تاثیر به سزایی بر نرخ رشد اقتصادی بگذارد و نرخ رشد را تا حدود دو تا سه درصد هم افزایش دهد اما فرامزی می‌گوید با شرط اجرای برجام و گشایش‌های اقتصادی می‌توان انتظار داشت و امیدوار بود که نرخ رشد اقتصادی در همین محدوده باقی بماند یا حداقل اندکی نوسان داشته باشد.







۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن