تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812896220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد بيمارستان يک هزار تختوابي ولايت در جنوب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۴۹ب.ظ)
ايجاد بيمارستان يک هزار تختوابي ولايت در جنوب تهران موج - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در نشست مشترک با خيرين سلامت از ايجاد بيمارستان يک هزار تختوابي ولايت در جنوب تهران خبر داد و بر لزوم برخورداري زندانيان از حمايت بيمه اي تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در نشست مشترک با مجمع خيرين سلامت که در ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شد با اشاره به اين که در حوزه سلامت شهر تهران بايد اقدامات موثري صورت گيرد، گفت: رباط کريم، بهارستان و پرند در مجموع 1.5 ميليون نفر جمعيت دارند. بديهي است 150 تخت بيمارستاني براي اين تعداد جمعيت کفايت نمي‌کند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با ابراز خرسندي نسبت به اين که بيمارستان رباط کريم تا پايان سال جاري افتتاح مي‌شود، ادامه داد: از سوي ديگر يک بيمارستان نيمه تمام متعلق به بخش خصوصي در پرند وجود دارد. با تملک اين بيمارستان يا کمک به مالک به منظور اتمام پروژه با نرخ دولتي؛ کمک بزرگي به مردم صورت مي گيرد.
وي با اشاره به شهرستان ملارد و شهر قدس عنوان کرد: در اين دو شهرستان با توجه به اين که بيمارستاني وجود ندارد مقرر شده است در هر يک از اين شهرها يک بيمارستان 200 تختخوابه احداث شود. تصور مي‌شود اين اقدام تا دو سال ديگر به ثمر برسد.

احداث بيمارستان 400 تختوابه در اسلامشهر
هاشمي با اشاره به پروژه احداث بيمارستان 400 تختخوابه در اسلامشهر ادامه داد: تأمين منبع بخشي از اين پروژه توسط دولت و 40 ميليارد از آن نيز بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي است. تصور مي‌شود در صورت تأمين بودجه در مدت زمان دو سال بتوان اين پروژه را تکميل کرد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اين که شهرستاني‌هايي که از آن‌ها نام برده شد، محدوده کارگر نشين است، اظهارکرد: بديهي است هر يک از اين افراد سال‌ها 9 درصد حق بيمه درمان خود را پرداخت کرده‌اند، لذا تأمين بيمارستان در اين مناطق بر عهده سازمان تأمين اجتماعي است. اين در حالي است که بارها در ابتداي دولت يازدهم خطاب به تأمين اجتماعي گفته‌ام چند بيمارستان ديگر همانند بيمارستان ميلاد در نقاط مختلف شهر و استان تهران احداث شود.
هاشمي با اشاره به اين که حق بيمه اين افراد بالغ بر 30 درصد درآمد سازمان تأمين اجتماعي است، گفت: در صورتي که اين منابع در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بود، مناسب با نياز موجود گسترش تخت‌هاي بيمارستاني و ساخت بيمارستان‌هاي جديد براي جامعه کارگري را در دستور کار قرار مي‌داديم.

رفع نياز پايتخت نسبت به تأمين مراکز سلامت در صورت همراهي شهرداري تهران
وي با ابراز تأسف از اين که شهر تهران در تعداد تخت‌هاي بيمارستاني با کمبودهاي جدي مواجه است، عنوان کرد: به نظر مي‌رسد اقدامات شهرداري تهران مي‌تواند در اين راستا ثمر بخش باشد. به طور مثال شهرداري تهران مي‌تواند زمين مراکز بيمارستاني و درماني را که شهر تهران نياز دارد تأمين کند. در اين صورت مي‌توان در مدت زمان دو سال نياز تهران به بيمارستان و مراکز بهداشتي را رفع کرد.
وي ادامه داد: شهرداري تهران در طول سال‌هاي گذشته از طريق فروش تراکم و ساير مواردي که درآمد زا است، مبالغي را به دست آورده. انتظار مي‌رود بخشي از اين مبالغ براي حوزه‌هاي بهداشت و درمان هزينه شود. اين در حالي است که ساخت بيمارستان از سوي وزارت بهداشت نيز با عوارض سنگين مواجه است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به نشست مشترک شهردار تهران با شهرداران مناطق خاطرنشان کرد: نبايد از انصاف دور شد؛ زيرا در اين نشست شهردار تهران خطاب به شهرداران مناطق عنوان کرده بود تا سقف 10 هزار ميليارد تومان تا دو سال آينده در حوزه سلامت آورده ايجاد شود. در صورتي که اين اتفاق رخ دهد عملاً مشکلات بزرگي برطرف مي‌شود.
هاشمي با اشاره به اين که محمد باقر قاليباف، شهردار تهران، يکي از افراد علاقه مند به امور خيرخواهانه است، ادامه داد: با جمع بندي مطالبات توسط هيأت مديره مجمع خيرين سلامت مي‌توان در نشست مشترک با شهرداري تهران مشکلات را مطرح و در راستاي برطرف کردن آن گام برداشت.
وي با بيان اين که اقدامات موثري در حوزه سلامت در شرق تهران در حال انجام است نسبت به ثمر رسدن تلاش دانشگاه شهيد بهشتي در مورد بيمارستان جرجاني ابراز اميدواري کرد و گفت: در جنوب تهران نيز مقرر است بيمارستان يک هزار تختخوابي ولايت ايجاد شود. همچنين ساخت بيمارستان يک هزار تختخوابي نيز از سوي دانشگاه تهران در حال پيگيري است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که مجمع خيرين سلامت مي‌تواند به پيگيري، مطالبه گري و ترغيب دولت، شهرداري‌ها و نيز سازمان تأمين اجتماعي به انجام فعاليت بيشتر در حوزه سلامت بپردازد، خاطرنشان کرد: اين پيگيري‌ها در سطح کلان است اما مجمع خيرين سلامت مي‌تواند در سطوح خرد با بازديد از بيمارستان‌هاي تهران به دسته بندي مشکلات حوزه سلامت به منظور رفع آن‌ها بپردازد.

تاکيد بر ايجاد و توسعه نقاهتگاه و همراه سرا در پايتخت
وي با اشاره به مشکلات شهر تهران در حوزه بيماري‌ها به ضرورت ايجاد نقاهتگاه‌ها در اين شهر اشاره و عنوان کرد: گاه به دليل کمبود تخت‌هاي بيمارستاني در بخش اورژانس شاهد هستيم بيماري که از وضعيت مطلوبي برخوردار است و به اتاق عمل و تجهيزات خاصي نياز ندارد؛ روزهاي متوالي بر تخت اورژانس باقي مي‌ماند. در اين حالت توسعه تخت‌هاي اورژانس بي فايده است.
هاشمي با بيان اين که مي‌توان به توسعه نقاهتگاها در کنار بيمارستان‌هاي پر ازدحام اقدام کرد، يکي ديگر از ضروريات مورد نياز چنين بيمارستان‌هايي را توسعه همراه سراها دانست و گفت: همچنين در مورد بيماري‌هايي همانند EB ،MS، انواع سرطان‌ها و امور توان‌بخشي نيز مجمع خيرين سلامت مي‌تواند راهگشا باشد.
وي با اشاره به جمع آوري عناوين پايگاه‌ها يا مراکز جامع خدمات بهداشتي در مجمع خيرين سلامت، ادامه داد: به ازاي هر 12 هزارو 500 نفر به يک پايگاه بهداشتي نياز داريم که هزينه تأمين آن 500 ميليون تومان است. اين در حالي است که به ازاي هر 45 تا 50 هزار نفر نيز يک مرکز جامع خدمات سلامت مورد نياز است. هزينه تأمين هر يک از اين مراکز نيز 2 ميليارد تومان است.
وي با اشاره به اين که مجمع خيرين سلامت مشخص کند در تأمين چه تعداد از اين مراکز مي‌تواند مؤثر و راهگشا باشد، گفت: با راه اندازي سامانه اي که به تفکيک مناطق و تجهيزات مورد نياز را ذکر کرده است خيرين مي‌توانند به انتخاب براي اجراي اقدامات خيرخواهانه خود بپردازند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که دسته بندي مشکلات و نيازها نه به صورت موردي بلکه يک بار بايد صورت گيرد، ادامه داد: در اين ميان وزارت بهداشت تأييد مي‌کند که آيا اقدامات انجام شده مورد نياز است و بايد رخ دهد يا خير.
هاشمي ادامه داد: به هر مقدار که مجمع خيرين سلامت براي توسعه مراکز بهداشتي و درماني کمک ارائه دهد؛ وزارت بهداشت 50 درصد آن را بر عهده مي گيرد.
دکتر هاشمي همچنين با اشاره به لزوم توسعه خوابگاه براي دانشجويان علوم پزشکي خاطرنشان کرد: متاسفانه در اين حوزه وزارت بهداشت نمي‌تواند بيش از 30 درصد کمک کند. لذا شايد امکان اين وجود داشته باشد که در انتهاي اتوبان بابايي با همراهي و مساعدت ارتش زمين‌هايي را براي توسعه خوابگاه‌هاي دانشجويي تأمين کرد.
وي ادامه داد: خدمات رساني به دانشجويان و ترغيب اين افراد و نيز پزشکان و پرستاران براي حضور در حاشيه شهرها و روستاها به منظور خدمات رساني مي‌تواند ميراثي بس ماندگار تر از تمام اقداماتي باشد که از آن‌ها نام برديم؛ زيرا اين افراد را در مسير تعالي، مهرباني به مردم و اقدام به امور خيرخواهانه قرار مي‌دهد.

شکل گيري اولين گروه خيرين دانشجو با نام «التيام»
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به شکل گيري گروه التيام در دانشگاه علوم پزشکي ايران با 350 عضو اظهار کرد: حضور چنين افرادي که اولين گروه خيرين دانشجو هستند مصداق بارز اردوهاي جهادي است. جذب اين دانشجويان از بسياري اقدامات در حوزه سلامت موثرتر است زيرا زماني که دانشجو در حوزه پزشکي از همان ابتدا مهر به مردم را فرابگيرد با خطاي بسيار کمتري به کار در حوزه سلامت مشغول مي‌شود.
دکتر هاشمي با تاکيد بر ادامه اقدامات مجمع خيرين سلامت در حوزه مبارزه با دخانيات و اعتياد، اظهار کرد: در صورتي که بتوان در همين يک حوزه به اقدامات پيشگيرانه دست زد و با افزايش ماليات بر سيگار جامعه به ويژه جوان را از اين بلا دور کرد مي‌توان گفت خير نامحدود نسيب مسببان آن مي‌شود. وزارت بهداشت نيز در اين زمينه از هيچ اقدامي فروگذار نمي‌کند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ادامه با اشاره به وضعيت کارتن خواب‌ها، کودکان کار و نيز زندانياني که از بيماري‌هايي همانند سل و ايدز رنج مي‌برند بر لزوم تحت پوشش بيمه قرار دادن و حمايت از اين افراد به عنوان يک ايراني تاکيد کرد و گفت: دليل ندارد افراد به دليل زنداني شدن از حمايت بيمه اي محروم شوند. اين در حالي است که در شرايط بدون بيمه در محيطي کم وسعت تعداد بسيار زيادي از افراد در کنار يکديگر قرار مي‌گيرند. در اين شرايط بستر براي انتقال انواع بيماري‌هاي پوستي و عفوني فراهم است.
وي با ابراز تأسف نسبت به اين که چرا ارائه آمار تعداد کارتن خواب‌ها براي ما عادي شده است، به وضعيت وخيم اين افراد در فصول سرد و گرم اشاره و اظهار کرد: اين افراد حداقل حق برخورداري از بهداشت و درمان را دارند.

تاکيد بر ظرفيت ائمه جماعات در توسعه امور خيرخواهانه سلامت
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پايان بر ظرفيت ائمه جماعت براي فراخواندن مردم به امور خيرخواهانه در امور سلامت اشاره و عنوان کرد: همچنين اين افراد مي‌توانند در رصد و انتقال مشکلات نيز مؤثر باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن