تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815470498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در تهران به ازاي هر 21 هزار نفر يک صندلي تئاتر وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۰ب.ظ)
در تهران به ازاي هر 21 هزار نفر يک صندلي تئاتر وجود دارد موج - مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري گفت: در شهر تهران به ازاي هر 21 هزار نفر يک صندلي تئاتر وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، خليل راحتي، با بيان اين‌که برآورد شرکت‌هاي خارجي براي تأمين تجهيزات و امکانات مجموعه نمايش‌هاي آييني صبا، مبلغي بالغ بر 4 ميليون يورو بوده است، افزود: بخشي از امور اين مجموعه فرهنگي با استفاده از دانش و فناوري داخلي اجرا شده است که اين باعث کاهش هزينه‌ها شده است و ناگفته نماند که بخش آکوستيک سالن‌هاي اين مجموعه نيز توسط دانشجويان دانشگاه صنعتي اجرا و انجام شده است.
وي با بيان اين‌که مرکز تئاتر صبا، نخستين پروژه زيرسطحي است، ادامه داد: اين پروژه در زيرزمين قرار دارد و فضاي همکف آن فضاي سبز است.
راحتي در ادامه تصريح کرد: اين پروژه مساحتي حدود 20 هزار مترمربع در سه بخش فرهنگي، تجاري و مشاع که شامل پارکينگ و خدماتي است به بهره‌برداري خواهد رسيد.
راحتي با اشاره به اين‌که سياست کلي شهرداري تهران به پايان رساندن پروژه‌هايي است که تاکنون به هر دليلي نيمه‌تمام باقي مانده است، ادامه داد: شهرداري ديگر پروژه جديدي را کليد نخواهد زد تا تمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام فعلي با موفقيت به پايان برسد.
وي با بيان اين‌که اين مجموعه به لحاظ معماري و استفاده از متريال آهن و شيشه خاص محسوب مي‌شود، تصريح کرد: ما توانسته‌ايم آفتاب را 18 متر پايين‌تر از سطح زمين برسانيم و اين مجموعه پروژه خاصي محسوب مي‌شود.
مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري با اشاره به بازديد قاليباف از اين مجموعه، خاطرنشان کرد: بعد از اين بازديد، 160 جايگاه براي پارکينگ در نظر گرفته شده تا در زمان فعاليت بخش تجاري مجموعه و نيز در زمان اجراي برنامه‌هاي فرهنگي مراجعه کنندگان از آن استفاده کنند.
راحتي با اشاره به مشکلات موجود براي تکميل و آماده‌سازي اين مجموعه نمايشي گفت: تصميم ما بهره‌برداري از هر سالن بعد از پايان مراحل ساخت آن است و فعاليت اين پروژه را منوط به تکميل تمامي سالن‌ها و تکميل پروژه نمي‌کنيم.
اين مسوول با بيان اين‌که آماده‌سازي مرکز تئاتر تجربي صبا از يک ماه قبل به پايان رسيده است، گفت: قرار است سازمان فرهنگي هنري شهرداري، بهره‌بردار اين پروژه باشد.
وي در ادامه با اشاره به ديگر پروژه‌هاي شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران، ادامه داد: پانوراماي حماسي خرمشهر با قطري نزديک به 40 متر، موزه علوم و نجوم دارآباد و مسجد 72 تن از ديگر پروژه‌هاي مهم محسوب مي‌شود که شبستان مسجد 72 تن تا پايان سال آماده بهره‌برداري خواهد بود.
راحتي با بيان اين‌که ما به سمتي در حال حرکت هستيم که شرکت توسعه فضاهاي مجازي فرهنگي هم داشته باشيم، خاطرنشان کرد: با توسعه فضاي مجازي فرهنگي هر فرد از هر مکاني مي‌تواند صندلي نمايش خريداري کند و به صورت مجازي تئاتر زنده را به تماشا بنشيند.
وي با اشاره به اين سينما سازي اقتصادي شده و بخش خصوصي به آن ورود پيدا کرده است، تصريح کرد: در بخش تئاتر پايتخت با کمبودهايي روبرو است که شهرداري با پروژه‌هايي هم چون مجموعه نمايش‌هاي آييني صبا، پرديس تئاتر تهران و نيز سالن‌هاي تئاتر باغ کتاب سعي بر برطرف کردن کمبودها دارد.
راحتي مجموعه صبا و پرديس تئاتر تهران را سرمايه‌هايي برشمرد که به پايتخت اضافه شده است و ادامه داد: در شهر تهران به ازاي هر 21 هزار نفر، يک صندلي تئاتر وجود دارد که اين آمار از بسياري از کشورهاي اروپايي بالاتر است، اما؛ اين‌که خود را نشان نمي‌دهد به هنرمندان و بهره‌برداران از فضاهاي فرهنگي و هنري برمي‌گردد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن