تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819837380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف گاز خانگي با ثبت دماي هشت درجه به مرز ۳۵۰ ميليون مترمکعب مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۴۵ب.ظ)
تا پايان هفته؛ مصرف گاز خانگي با ثبت دماي هشت درجه به مرز ۳۵۰ ميليون مترمکعب مي‌رسد موج - مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با بيان اين‌که براساس اطلاعات سازمان هواشناسي شاهد کاهش دماي هواي کشور تا پايان هفته خواهيم بود، گفت: مصرف گاز بخش خانگي با ثبت دماي هشت درجه تا پايان هفته به مرز ۳۵۰ ميليون مترمکعب مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران،در نشست خبري با بيان اين‌که براساس اطلاعات سازمان هواشناسي شاهد کاهش دماي هواي کشور تا پايان هفته خواهيم بود، گفت: مصرف گاز بخش خانگي با ثبت دماي هشت درجه تا پايان هفته به مرز ۳۵۰ ميليون مترمکعب مي‌رسد.
منوچهر طاهري افزود: مصرف گاز طي هفته گذشته و با ورود توده هواي سرد به کشور از روزانه ۱۶۰ ميليون مترمکعب به مرز ۳۲۰ ميليون مترمکعب در روز رسيده است.
وي با بيان اين‌که امسال، پنجاهمين سالگرد تأسيس شرکت ملي گاز ايران است، اظهار کرد: از سال ۴۹ تا سال ۹۳ بيش از ۲.۵ تريليون مترمکعب گاز از مخازن کشور برداشت شده که اين مقدار، هشت درصد ذخاير اثبات شده کشور است.
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با بيان اين‌که در سال گذشته، ۲۰۲ ميليارد مترمکعب گاز در کشور توليد شده که با احتساب گاز وارداتي، اين مقدار به ۲۰۷ ميليارد مترمکعب رسيده است، گفت: از ابتداي امسال تاکنون ۱۱۹ ميليارد مترمکعب گاز توليد شده که اين مقدار تا پايان سال به مرز ۲۲۳ ميليارد مترمکعب مي‌رسد.
وي يادآور شد: گاز مصرفي کل کشور در سال ۹۳ به مرز ۱۹۰ ميليارد مترمکعب رسيده که اين مقدار در سال پيش از آن، ۱۶۹ ميليارد مترمکعب بوده است.
طاهري با بيان اين‌که هم اکنون، ۵۱ درصد گاز کشور از ميدان پارس جنوبي تأمين مي‌شود، اعلام کرد: مخازن نار و کنگان، پارسيان، خانگيران و... در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران اعلام کرد: از ابتداي امسال تاکنون (۲۲۶ روز امسال) بيش از ۶ ميليارد مترمکعب گاز بيشتري توليد شده است.
طاهري با بيان اين‌که الگوي سرماي امسال متفاوت و غيرقابل پيش‌بيني خواهد بود، گفت: گاز مورد نياز بخش‌هاي مختلف مصرف در زمستان با بالاترين ضريب اطمينان انجام خواهد شد.
وي با اشاره به گسترده بودن شبکه خطوط لوله و تأسيسات صنعت گاز، تاکيد کرد: اين شرکت بدون ورود به حوزه تخصصي سازمان‌ها از جمله هواشناسي، بايد پيش‌تر از وضع هوا اطلاع داشته باشد تا اگر دماي عمومي کشور کاهش و در پي آن مصرف گاز افزايش يافت بتواند شبکه را در مقطع زماني يادشده، مديريت کند.
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با بيان اين‌که هم اکنون ذخيره گاز خطوط لوله، يک ميليارد مترمکعب است، اعلام کرد: از ابتداي امسال تاکنون بيش از ۲.۱ ميليارد مترمکعب گاز در مخازن شوريجه و سراجه ذخيره شده که اين مقدار سال گذشته ۱.۵ ميليارد مترمکعب بوده است.
وي در ادامه به تأمين گاز نيروگاه‌ها اشاره کرد و يادآور شد: در ۲۲۶ روز امسال، ۴۲ ميليارد مترمکعب گاز به نيروگاه‌ها تحويل شده که اين مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال بيش از ۱۶ درصد افزايش يافته است.
طاهري ادامه داد: بر اساس برنامه و پيش‌بيني‌هاي انجام شده، حجم تحويل گاز به اين بخش از مصرف تا پايان سال به ۵۸.۲ ميليارد مترمکعب مي‌رسد.
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با بيان اين‌که بخش نيروگاهي سالانه در مجموع معادل ۷۲ ميليارد مترمکعب سوخت نياز دارد، اظهار کرد: سوخت مورد نياز نيروگاه‌ها در سال‌هاي ۹۲ تا ۹۴ به ترتيب، ۵۳، ۶۹ و ۸۱ درصد از گاز تأمين شده که اين اعداد نشان دهنده تأمين مطلوب و شتابان گاز نيروگاه‌ها است که علاوه بر دلايل اقتصادي و کاهش مصرف فرآورده منجر به کاهش آلودگي هوا نيز مي‌شود.
طاهري در ادامه با اشاره به ثبت رکورد مصرف گاز در سال‌هاي ۹۲ و ۹۳ گفت: بيشترين مصرف گاز در سال ۹۲ با ۵۲۴ ميليون مترمکعب مربوط به ۱۴ بهمن و بيشترين مصرف گاز در سال ۹۳ نيز با ۴۷۰ ميليون مترمکعب مربوط به چهارم اسفند مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن