تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817203762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد گاز تا مرز ۵۰۰ ميليون فوت مکعب با راه‌اندازي سکوي فاز ۱۷ پارس جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
توليد گاز تا مرز ۵۰۰ ميليون فوت مکعب با راه‌اندازي سکوي فاز ۱۷ پارس جنوبي موج - مدير پروژه فاز ۱۷ پارس جنوبي در شرکت تأسيسات دريايي گفت: توليد گاز با انجام عمليات راه‌اندازي سکوي فاز ۱۷ پارس جنوبي از سوي شرکت تأسيسات دريايي، تا چند روز آينده به مرز ۵۰۰ ميليون فوت مکعب در روز خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، هومن لهراسبي، مدير پروژه فاز ۱۷پارس جنوبي در شرکت تأسيسات دريايي، با بيان اين‌که تمام مسيرهاي حياتي و ضروري براي انتقال گاز در سکو بازرسي شده است، گفت: با آغاز عمليات راه‌اندازي اين سکو در چند روز آينده، توليد حداقل ۴۰۰ ميليون فوت مکعب در روز از سکوي فاز ۱۷پارس جنوبي آغاز خواهد شد که مي‌بايست به بيش از ۵۰۰ ميليون فوت مکعب گاز طبيعي در آينده نزديک برسد.
لهراسبي همچنين افزود: با توجه به اين‌که سکوي فاز ۱۸ در ابتداي زمان راه‌اندازي از فشار گاز مناسبي برخوردار بوده است؛ بنابراين اميدواريم شاهد توليد مناسب گاز سکو از محل فاز ۱۷ نيز باشيم.
وي همچنين تصريح کرد: ظرفيت طراحي اين سکو، توليد بيش از ۵۰۰ ميليون فوت مکعب است و براساس قرارداد، بايد ۲۱ روز از مجموع ۲۸ روز توليد از سکوي فاز ۱۷، ظرفيت توليدي آن به بيش از ۵۰۰ ميليون فوت مکعب رسيده و ثابت شود.
لهراسبي پيشرفت عمليات پيش راه‌اندازي از سکوي فاز ۱۷ را بالغ بر ۹۹.۵ درصد خواند و ادامه داد: در حال حاضر عمليات راه‌اندازي اين سکو نيز با پيشرفت ۸۷ درصد ادامه دارد.
به گفته وي در حال حاضر گاز شيرين مورد نياز براي انجام عمليات راه‌اندازي از خشکي با فشار ۵۷ بار به سکو منتقل شده است که چند روز آينده و تا پيش از زمان استارتاپ اين فشار به منظور نشت گيري بخش‌هاي مختلف خطوط داخل سکو به ميزان مورد نياز براي راه‌اندازي خواهد رسيد.
سکوي فاز ۱۷ پارس جنوبي از سال ۹۱ تا زمان نصب که بيشتر از يک سال به طول انجاميد، روزهاي پرتلاطم زيادي را بر روي موج‌هاي درياي خليج‌فارس تجربه کرده است.
در آذر سال ۹۱ (دولت دهم) باوجود نيمه کاره بودن سکو از يک طرف و همچنين نياز به ادامه عمليات حفاري در منطقه از سوي ديگر، انتقال و نصب سکوي فاز ۱۷ به دريا انجام شد که هشدارها و مذاکرات تيم کارشناسي و مديران تأسيسات دريايي مبني بر صدماتي که ممکن است به سکوي نيمه کاره ازنظر فيزيکي و مالي وارد شود، مؤثر واقع نشد.
پس از بارگيري، از آنجا که ريگ حفاري منطقه را ترک نکرده بود، سکوي فاز ۱۷ سه ماه در اروند بر روي بارج معطل پايان يافتن عمليات حفاري بود،‌ حتي پس از نصب سکو به مدت يک سال،‌ ريگ حفاري مشغول تکميل عمليات بود که اين موضوع خسارات زيادي به تجهيزات و خطوط لوله‌کشي، شيرآلات، ادوات ابزار دقيق و غيره وارد کرد.
با اين حال باوجود تلاش دست‌اندرکاران پروژه و با وجود همه چالش‌ها، کارفرما اجازه داد از تير امسال به مدت دو ماه سکو مراحل پيش راه‌اندازي و راه‌اندازي را طي کند که خوشبختانه طبق تعهد انجام شده، اين مهم صورت گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن