تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821232082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت: مذاكره درباره توسعه چند مرحله پارس جنوبي با شل درحال انجام است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير نفت: مذاكره درباره توسعه چند مرحله پارس جنوبي با شل درحال انجام است
اقتصاد. نفت و گاز. وزارت نفت
وزير نفت جمهوري اسلامي ايران گفت : مذاكره درباره توسعه چند مرحله از ميدان گازي پارس جنوبي كه شامل مراحل ‪ ۱۵‬و ‪ ۱۶‬و ‪ ۲۰‬و ‪ ۲۱‬مي‌شود، باشر كت هاي شل و رپسول در حال انجام است.

مهندس غلامحسين نوذري روز چهارشنبه در پايان نشست هيات دولت ضمن اظهار اين مطلب به خبرنگار اقتصادي ايرنا ، افزود: پيش از اين از نقاط مرزي ميدان پارس جنوبي به شركت‌هاي شل و رپسول اختصاص داده شده بود ، اما به جاي مرحله ‪ ، ۱۳‬در حال مذاكره با اين شركت‌ها براي واگذاري مراحل ديگري از توسعه ميدان كه تاخير آن زيان زيادي به مخزن نمي‌زند، هستيم.

وي بااشاره به اينكه دنبال راهكارهايي در اين خصوص هستيم، افزود: چند مرحله در دست بررسي است كه مراحل ‪ ۱۵‬و ‪ ۱۶‬از آن گزينه‌ها مي‌باشد.

وزير نفت همچنين تصريح كرد، با شركت توتال نيز مشابه شركت‌هاي شل و رپسول همين فكر را دنبال مي‌كنيم.

نوذري در خصوص اظهار نظر جديد مقام‌هاي پاكستاني مبني بر اينكه اگر هند به خط لوله صلح نپيوندد، چين را دعوت خواهيم كرد ، گفت: اين اظهار نظر خودشان است و ايران هم كار خود را دنبال مي‌كند. منتظر هستيم ، در مدت زماني كه رييس جمهوري ايران در سفرشان به هند اعلام كرده بودند ، بسياري از موارد مشخص خواهد شد.

وي تصريح كرد، در اين مدت زماني ( ‪ ۴۵‬روز ) عزم طرف‌هاي هند و پاكستان براي اين كار و چارچوب‌هاي كار مشخص مي‌شود.

وزير نفت درخصوص اظهارنظري مبني براينكه نداشتن نفت بهتر از آن است ، گفت: نفت بستگي به نحوه استفاده از آن دارد. اگر ذخاير زيرزميني به سرمايه روي زمين تبديل و صنايع و اشتغال ايجاد شود، ارزش افزوده اين فعاليت‌ها كشور را در آينده‌هاي دور اداره خواهد كرد.

وي همچنين درباره تعيين تكليف سهميه سوخت خودروها با گاز مايع (‪ )LPG‬گفت:
گاز مايع بسيار گران است و سهميه بنزين خودروهاي شخصي با اين سوخت مناسب است و لذا ترجيح بر اين است كه گاز مايعي كه وجود دارد براي خودروهاي عمومي استفاده شود.

نوذري از تخصيص تسهيلات به خودروهاي گاز مايع سوز براي تبديل سوخت اين خودروها به گاز طبيعي فشرده (‪ )CNG‬خبر داد و تصريح كرد ، ميزان آن در دست بررسي است.

وي همچنين در خصوص نتيجه مذاكرات هيات بحريني براي واردات گاز كه از روز گذشته در تهران بسر مي‌برند ، گفت: اين مذاكرات ادامه دورهاي قبلي است.

نوذري همچنين تصريح كرد ، اعلام سهميه جديد بنزين خودروها و تقديم لايحه كمبود واردات بنزين تا يكي دو هفته آينده نهايي خواهد شد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن