تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820913305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتياد، زمينه ساز آسيب هاي اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۲۱ق.ظ)
معاون اجتماعي نيروي انتظامي لرستان: اعتياد، زمينه ساز آسيب هاي اجتماعي است موج - خرم‌آباد - معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان لرستان با بيان اين كه اعتياد زمينه ساز بسياري از آسيب هاي اجتماعي است، مقابله و مبارزه با اين معضل را وظيفه اي همگاني دانست.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، رضا شيراوژن، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان، جمعه، 15 آبان، در كارگاه يك‌روزه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با موضوع اعتياد (مواد مخدر صنعتي) در خرم‌آباد برگزار شد، پديده شوم اعتياد را سرمنشاء و زمينه‌ساز بسياري از ناهنجاري‌ها و آسيب‌ها در جامعه دانست و گفت: مبارزه با مواد مخدر و مسائل پيشگيري آن بايد در جامعه به يک بحت اجتماعي‌محور تبديل شود.
وي مقوله اعتياد را يکي از اصلي‌ترين توطئه‌هاي دشمن عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران قلمدادکرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامي در ضربه زدن به جوانان کشورمان از هر راهي وارد شده و اکنون نيز به طرق مختلف در حال ترغيب و تشويق جوانان نسبت به مصرف موادمخدر صنعتي هستند و برماست که با توان همه‌جانبه در مقابل اين توطئه‌هاي عظيم مقابله کنيم.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان اعتياد را، تهديدي جدي براي امنيت جامعه و آرامش عمومي برشمرد و ادامه داد: مشاركت و همت جمعي، راهكاري مهم و كاربردي در مبارزه با موادمخدر و ريشه‌كني معضل اعتياد است.
وي اظهار کرد: رسانه‌ها مي‌توانند با فرهنگ‌سازي و آموزش‌هاي لازم در جهت پيشگيري از اعتياد نقش مؤثري داشته باشند.
وي ترويج ارزش‌هاي اخلاقي و ديني در جامعه به‌خصوص قشر جوان، آموزش مستمر مهارت هاي زندگي، بسترسازي براي اشتغال جوانان، تعامل هدفمند و سازنده سازمان‌هاي فرهنگي، اجتماعي، تربيتي و دانشگاهي، به تصوير كشيدن آسيب‌هاي ناشي از اعتياد و تقويت روابط عاطفي و صميميت بين اعضاي خانواده را، از جمله راهكارهاي مهم پيشگيري از اعتياد، برشمرد.
شيراوژن در پايان با بيان اين‌که مشاوران مجربي در اين امر، در معاونت اجتماعي اين فرماندهي فعاليت دارند، گفت: مشاوران با تلاش بي‌وقفه در خدمت مردم براي ارائه مشاوره جهت پيشگيري و درمان هستند و با برگزاري کلاس‌هاي آموزشي در مدارس و دانشگاه‌ها، اميدواريم بتوانيم در راستاي افزايش سطح آگاهي نوجوانان و جوانان مفيد باشيم.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان، اقدامات فرهنگي را عاملي مؤثر در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي دانست و گفت: فقر فرهنگي، نقش اساسي در ايجاد جرم دارد.
وي نقش خانواده را در پايه‌ريزي شخصيت فرد، مهم برشمرد و تصريح کرد: افراد، امنيت عاطفي خود را در آغوش خانواده به دست مي‌آورند، بنابراين هر نوع خدشه‌اي که به اين امنيت عاطفي وارد شود در روند شکل‌گيري شخصيت افراد جامعه، اختلال ايجاد مي‌کند.
شيراوژن با تاكيد بر اين‌كه شبکه‌هاي اجتماعي باعث فاصله گرفتن و ايجاد شکاف در خانواده مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين شبکه‌ها روي فکر و ذهن افراد ما در درازمدت تاثير مي‌گذارد و اين امر باعث فاصله گرفتن خانواده‌ها از فرزندان خود مي‌شود.
وي موفقيت در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و كنترل جرايم را، مستلزم انجام كارهاي فرهنگي و آموزشي دانست و افزود: با حركت در مسير تحقق اين هدف، مي‌توان به جامعه سالم، پويا و امن دست يافت.
شيراوژن تعامل و ارتباط هدفمند دستگاه‌هاي اجرايي و انتظامي را، تضميني در جهت اجراي عدالت اجتماعي و سلب تحرك از مجرمان و قانون گريزان دانست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن