تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805642917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد اردوهای راهیان نور؛ فرصت طلایی شناختن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
اردوهای راهیان نور؛ فرصت طلایی شناختن
اردوهای راهیان نور بدون تردید فرصتی طلایی است؛ امتیازی که شهدا به عاشقانشان می‌دهند برای «شناختن».

خبرگزاری فارس: اردوهای راهیان نور؛ فرصت طلایی شناختن



به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اردوهای راهیان نور که از چند سال گذشته به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزاری آغاز کلید خورده است، حرکتی فرهنگی و اثرگذار محسوب می‌شود که می‌تواند آغازگر «تغییر» باشد؛ تغییری که غالب حاضران در این اردوها به آن اذعان دارند. اردوهای راهیان نور که با تمرکز بر دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم دختران و پسران در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، فرصتی طلایی برای «شناختن» است؛ امتیازی که شهدای آسمانی هشت سال دفاع مقدس به عاشقانشان می‌دهند تا با خودشناسی به خداشناسی برسند و عظمت خالق را در کوهستان‌ها، دشت‌ها و بیابان‌های مناطق عملیاتی درک کنند. عمده دانش‌آموزانی که به سفر معنوی راهیان نور مشرف می‌شوند، طالب این هستند که بار دیگر راهی مناطق عملیاتی شده و با شهدا به راز و نیاز بپردازند و در عین حال، فرصت با شهدا بودن را بسیار غنیمت و صد البته ارزشمند می‌دانند.

باز هم به راهیان نور خواهم رفت یک دانش‌آموز حاضر در اردوی راهیان نور به فارس می‌گوید: این اردو یک فرصت طلایی است و قصد دارم باز هم در آن شرکت کنم. فاطمه زارعی ضمن اظهار خشنودی از شرکت در این اردوی معنوی بیان کرد: این دومین باری است که به آن سرزمین بهشتی سفر می‌کنم و امیدوارم فرصت‌های بعدی نیز برایم پیش بیاید. این دانش‌آموز دبیرستانی افزود: با حضور در مناطق جنگی متوجه مشقت‌های رزمندگان همانند بی‌خوابی در چند شبانه‌روز، فرورفتن در گل و لای، تحمل سرما و گرمای زیاد و همچنین تحمل گرسنگی و تشنگی به مدت طولانی در طول عملیات شدیم. وی ادامه داد: شهدا آن‌قدر در ایمان و باورهای خود قوی بودند که حتی در شرایط سخت نیز کوتاه نیامدند و تا آخرین قطره خون خود مقابل ظلم و ستم ایستادند. زارعی خاطرنشان کرد: شهدا برای دفاع از میهن و ناموس جان خود را از دست دادند؛ بنابراین ما نیز مقابل خون آن‌ها وظایفی همچون رعایت حجاب و اطاعت از ولی‌فقیه را بر عهده داریم. وی بازدید از شلمچه را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: در این منطقه جنگی، حال و هوای همه دانش‌آموزان کاملاً متفاوت و معنوی شده و صدای مداح اهل‌بیت (ع)، معنویت آن را دوچندان کرده بود؛ به‌گونه‌ای که همگی اشک از چشمانشان سرازیر بود.

راهیان نور شهدا را به جوانان می‌شناساند یکی از دانش‌آموزان سمنانی نیز پس از بازگشت از سرزمین نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تأثیرات این اردو بیان کرد: بسیاری از جوانان امثال ما راه خود را با حضور در مکان‌های مقدس پیدا می‌کنند و خود را می‌شناسند. فاطمه باغی ادامه داد: باید شهدا و راه آن‌ها را بشناسیم و به آن عمل کنیم؛ تا این‌گونه توانسته باشیم زحمات و مشقت‌های آن‌ها را جبران کنیم. وی اردوهای راهیان نور را به‌خصوص برای قشر نوجوان مفید دانست و افزود: دانش‌آموزان با حضور در مناطق جنگی و شناخت شهدا، آن‌ها را الگوی زندگی خود قرار می‌دهند. این دانش‌آموز سمنانی خاطرنشان کرد: به دختران هم‌سن و سال خود توصیه می‌کنم، قدر آرامش امروز را که با ریخته شدن خون پاک شهدا رقم خورده است، بدانند و با حفظ حجاب و متانت خود دشمن را از هر فکر پلیدی مأیوس کنند.

تجدید میثاق با شهدا؛ ضرورتی برای جوانان یک دانش‌آموز دیگر نیز معتقد است: یادآوری راه شهدا و تجدید میثاق با آن‌ها برای جوانان ضروری است. عطیه زیاری پس از بازگشت از سرزمین نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: دفاع از خاک وطن، اسلام و آرمان‌های آن تنها بخشی از اهداف شهدا در جنگ با عراق بوده است؛ جنگی که اگر شهدا و رزمندگان نبودند، امنیت امروز وجود نداشت و ظلم سراسر کشور را فرامی‌گرفت. این دانش‌آموز خاطرنشان کرد: یادآوری و مجسم‌سازی هشت سال دفاع مقدس و تجدید میثاق با شهدای بزرگوار برای ما دانش‌آموزان لازم و ضروری است؛ تا بدانیم جایگاه کنونی کشورمان به‌راحتی به دست نیامده و باید برای پیشرفت و ارتقا این جایگاه در سطح جهان تلاش کنیم. وی افزود: پشتیبانی و اطاعت از فرامین ولایت‌فقیه و همچنین کسب مدارج عالی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی از جمله وظایف یک نوجوان ایرانی و انقلابی است. زیاری در خصوص تأثیرات معنوی اردو در دانش‌آموزان تصریح کرد: گرچه فضای معنوی مناطق جنگی روح هر انسانی را تکان می‌دهد؛ اما این تأثیرات به اعتقادات مذهبی افراد نیز وابسته است و افرادی که بیشتر در فضاهای معنوی قرار می‌گیرند این فرصت را مغتنم شمرده و نهایت استفاده را از آن کردند.

اهداف اردوهای راهیان نور ادامه می‌یابد یکی از مدیران کاروان‌های راهیان نور نیز گفت: برای نهادینه کردن تأثیرات اردوهای راهیان نور در جوانان باید فعالیت در راستای اهداف اردوی راهیان نور پس از بازگشت نیز ادامه یابد. مهدی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان در خصوص اردوی راهیان نور بیان کرد: خوشبختانه دانش‌آموزان استقبال خوبی از اردو داشتند و تأثیرات معنوی این اردو به‌خوبی در اکثر آن‌ها آشکار بود. مدیر کاروان راهیان نور سمنان افزود: تنها بیان خاطرات دفاع مقدس برای جوانان کافی نیست؛ بلکه باید در مناطق جنگی حضور پیدا کنند و خود از نزدیک شاهد آن سرزمین بهشتی باشند. وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم جوانان را هدف قرار داده است و اردوی راهیان نور می‌تواند تا حد زیادی اهداف دشمنان را خنثی کند. یحیایی تصریح کرد: استفاده مطلوب از راویان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، توزیع بروشور و تراکت با محوریت یادمان‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در محل یادمان‌ها از برنامه‌هایی بود که تأثیرات معنوی اردو بر دانش‌آموزان را دوچندان کرد؛ اما برای نهادینه‌سازی این تأثیرات در دانش‌آموزان باید فعالیت‌هایی در همین راستا در مدارس انجام شود.

راهیان نور درس‌های زیادی داشت یکی از دانش‌آموزان دختر نیز پس از بازگشت از سرزمین نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این اردو درس‌های زیادی را به من و دوستانم آموخت. راضیه وفایی‌نژاد افزود: تاکنون تنها خاطرات شهدا را از راویان دفاع مقدس می‌شنیدیم و درک آن سخنان چندان آسان نبود؛ اما با حضور در مناطق با تمام وجود ازخودگذشتگی‌های شهدا را درک کردیم؛ و اینک به دنبال ادامه مسیر آن‌ها هستیم. وی خاطرنشان کرد: احترام به آرمان‌های شهدا و جامه عمل پوشاندن به آن‌ها بخشی از وظایف نوجوانان و جوانان مقابل آن عزیزان است؛ همچنین درس خواندن و پیشرفت در علم نیز از جمله وظایف مهم ماست؛ چراکه با پیشرفت در علم می‌توانیم قدم در راه سربند کردن کشورمان برداریم. وفایی‌نژاد ادامه داد: اولین باری است که در این سفر شرکت کردم و امیدوارم دوباره فرصت قدم گذاشتن در سرزمین نورانی شهدا را داشته باشم؛ به دوستانم نیز توصیه می‌کنم در این سفرها شرکت کنند و این فرصت را از دست ندهند؛ چراکه تأثیرات معنوی آن تسکین‌دهنده روح انسان است. این دانش‌آموز تصریح کرد: باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم تا مدیون خون شهدا نشویم؛ در زندگی راه مستقیم را انتخاب کنیم و مراقب حلال و حرام باشیم.

راهیان نور؛ تأثیری پایدار بدون تردید، اردوهای راهیان نور دارای تأثیرات پایداری در ذهن و روان حاضران در کربلای ایران است؛ تحولاتی که شاید هر برنامه فرهنگی دیگری نتواند به راحتی بر قشر نوجوان و جوان کشورمان بگذارد. در این بین، آنچه بیش از همه مهم به نظر می‌رسد، توجه به نیازهای حمایتی و پشتیبانی است که نهادهای مسئول و به ویژه آموزش و پرورش باید از این طرح مهم فرهنگی داشته باشند و در راستای برگزاری هر چه بهتر و حضور بیشتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بکوشند. انتهای پیام/74007/ق40



94/08/15 - 12:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن