تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819427495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره براي ساخت کشتي هاي حمل LNG / گاز ايران با همکاري آلمان، کره يا چين به اروپا صادر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲ب.ظ)
مديرعامل بخش کشتي سازي ايزوايکو مطرح کرد: مذاکره براي ساخت کشتي هاي حمل LNG / گاز ايران با همکاري آلمان، کره يا چين به اروپا صادر مي شود موج - مديرعامل بخش کشتي سازي ايزوايکو با اشاره به گفت و گو با چند شرکت آلماني، کره اي و چيني در مورد انتقال فناوري ساخت کشتي هاي حمل LNG گفت: فعلا فناوري ساخت کشتي هاي LNG بر را نداريم هرچند که زيرساخت توليد آن در ايزوايکو موجود است و در مورد انتقال فناوري ساخت آن نيز مذاکراتي انجام داديم.
به گزارش خبرنگار اعزامي به منطقه خبرگزاري موج، اسماعيل صادقي مديرعامل بخش کشتي سازي ايزوايکو در مورد ساخت کشتي هاي حمل LNG در اين شرکت همزمان با برنامه ايران براي صادرات گاز به اروپا گفت: اين شرکت با زيرساخت هايي که دارد قابليت تعميرات و همچنين ساخت کشتي هاي VLCC و LNG بر را دارد اما در حال حاضر براي راه اندازي کارگاه هاي ساخت آنها سرمايه گذاري نشده است که البته در شرکت بحرگسترش هرمز ديگر بخش کشتي سازي ايزوايکو همه زيرساخت هاي ساخت اين نوع کشتي ها وجود دارد.
وي افزود: بنابراين با همکاري بحرگسترش هرمز و همچنين استفاده از دانش فني يک شرکت خارجي ساخت کشتي هاي حمل LNG در ايزوايکو دنبال مي شود.
صادقي با اشاره به مذاکرات انجام شده با چند شرکت بين المللي براي انتقال دانش فني مربوط به توليد کشتي هاي LNG بر اظهار کرد: با چند شرکت بيشتر در حوزه آسياي جنوب شرقي مذاکرات خوبي داشتيم که البته با بعضي ها تا امضاي پيش نويس تفاهم هم پيش رفتيم.
مديرعامل بخش کشتي سازي شرکت ايزوايکو با بيان اينکه بيشتر کشورهايي که در حوزه آسياي جنوب شرقي با آنها مذاکره داشتند از کشور چين و کره بوده است، ادامه داد: علاوه بر آن با يک شرکت آلماني هم مذاکرات خوبي داشتيم تا بتوانيم از دانش فني آنها در ساخت کشتي هاي حمل LNG استفاده کنيم.
وي در مورد وجود ظرفيت هاي ساخت و تعمير کشتي هاي LNG بر گفت: در ايزوايکو طول حوض خشکي ساخت موجود 485 متر و طول حوض تعميرات 375 متر است بنابراين در ساخت و تعميرات اينگونه کشتي ها هيچ محدوديتي از نظر ابعاد نداريم و هر اندازه کشتي هايي که بخواهيم در ايزوايکو مي توانيم بسازيم.
صادقي با بيان اينکه مطمئنا هزينه تمام شده ساخت کشتي در کشور ما از چين بيشتر خواهد بود، تصريح کرد: اختلاف قيمت ساخت کشتي در ايران و چين خيلي زياد نيست که باتوجه به رسوب دانش در داخل کشور و اين که سود را کمتر ببينيم و در ساخت آن مديريت شود امکان ساخت در داخل وجود دارد.

مديرعامل بخش کشتي سازي شرکت ايزوايکو با بيان اينکه فعلا امکان ساخت کشتي LNG بر را نداريم، اظهار کرد: ما سابقه ساخت کشتي هاي حمل کانتينر و تانکر در کشور را داريم اما براي قسمت هايي بخصوص LNG حتما بايد از دانش کشورهاي صاحب فناوري استفاده کنيم.
وي افزود: ابعاد موتورکشتي هاي حمل LNG بالاي 20هزار کيلووات مي شود که چنين موتوري در داخل کشور ساخته نشده است. البته بيشتر کشتي سازي هاي دنيا نيز خود موتور نمي سازنند و سفارش ساخت آنها را به شرکت هاي سازنده موتورهاي عظيم کشتي مي دهند.
صادقي در پاسخ به اين سوال آيا شرکت هاي مطرح فناوري ساخت کشتي هاي حمل LNG را به ايران منتقل مي کنند، گفت: البته چون در اين انتقال مباحث اقتصادي وجود دارد، فکر مي کنم امکان پذير باشد. ضمن اينکه اين فناوري نزديک به دو دهه است که از ايجاد آن مي گذرد و فناوري جديدي محسوب نمي شود.
LNG در دنيا
کشتي حمل گاز LNG يک تانکر طراحي شده براي حمل گاز طبيعي مايع شده به حساب مي آيد که چندي پيش زنگنه وزير نفت اعلام کرد که باتوجه به مسير بلند 2500 کيلومتري براي صادرات گاز ايران به اروپا، اقتصادي ترين روش استفاده از LNG است تا طرح احداث خط لوله صادراتي گاز ايران به اروپا منتفي باشد.
درحال حاضر کشور کره جنوبي، ژاپن و چين به ترتيب بزرگ ترين کشورهاي سازنده کشتي هستند که ٩٠ درصد ساخت کشتي را به خود اختصاص مي دهند. ضمن اينکه در بخش کشتي هاي حمل LNG نيز اين کشورها در صدر کشورهاي سازنده محسوب مي شوند چراکه ژاپن و کره جنوبي از بزرگترين مصرف کنندگان ال ان جي به حساب مي آيند.
در حال حاضر شرکت نفت قطر در همکاري با اکسون موبيل، کونوکو فيليپس، شل، توتال و ساير شرکتها مطرح بين المللي، در مجموع ۷۵ ميليون تن LNG در سال توليد و صادر مي کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن