تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قتل رفيق در امريكا، قصاص در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قتل رفيق در امريكا، قصاص در ايران
دفتر زندگي دو نفر از شش محكوم به مرگ كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه مرتكب قتل شده بودند، سحرگاه ديروز براي هميشه بسته شد. چهار محكوم ديگر كه پاي چوبه دار زندان رجايي شهر كرج موفق به گرفتن مهلت شدند، به سلول‌هايشان بازگردانده شدند.


به گزارش خبرنگار ما، نخستين مردي كه سحرگاه ديروز قصاص شد، چهارم آذر ماه سال 1387 در كاليفرنياي امريكا يكي از دوستانش را با شليك چند گلوله به قتل رسانده بود و زماني كه به ايران آمد، بازداشت شد.
آذر ماه هفت سال قبل خانواده‌اي به اداره پليس تهران ‌رفتند و اعلام كردند پسر 50 ساله‌شان به نام پرهام در كاليفرنيای امريكا به دست يك ايراني به قتل رسيده است. اين خانواده گفتند قاتل پس از قتل از محل حادثه گريخته است و از آنجا كه جايي براي زندگي ندارد وارد كشور خواهد شد. پس از طرح شكايت، تيمي از مأموران به دستور بازپرس پرونده درباره ماجرا تحقيق كردند. بررسي‌ها نشان داد متهم كه بابك نام دارد پس از حادثه با پروازي در حال برگشت به ايران است. بنابراين مأموران پليس 11 روز پس از حادثه متهم را هنگامي كه از هواپيما در فرودگاه پياده شد، شناسايي و بازداشت كردند. بابك در نخستين بازجويي به قتل پرهام اعتراف كرد و گفت: 10 سال قبل براي كار به امريكا رفتم. آنجا بود كه با پرهام آشنا شدم. ما با هم در كار خريد و فروش خودرو بوديم تا اينكه مدتي قبل پرهام براي من پرونده‌سازي كرد و من به جرم تروريستي از سوي مأموران پليس امريكا بازداشت شدم و براي مدتي به زندان رفتم. در زندان بود كه فهميدم او با پرونده‌سازي براي من، مبلغ 800 هزار دلار از من كلاهبرداري كرده است. وقتي از زندان آزاد شدم، به سراغش رفتم تا 800 هزار دلار را پس بگيرم اما با هم درگير شديم. او با چاقو به من حمله كرد. من هم كه قصد دفاع داشتم با اسلحه چند گلوله به طرفش شليك كردم كه كشته شد. بعد هم از خانه‌اش 400 هزار دلار برداشتم و فرار كردم. وقتي متوجه شدم مأموران پليس مرا شناسايي كرده‌اند ابتدا به كشور آلمان گريختم و از آنجا هم به ايران آمدم كه در فرودگاه دستگير شدم.
تحقيقات پليس اما نشان داد كه ادعاي متهم درست نيست. او پس از كامل شدن تحقيقات به قصاص محكوم شد.

   درگيري در پارك آويني
دومين محكومي كه سحرگاه ديروز در زندان رجايي شهر قصاص شد، مرد 30 ساله‌اي به نام فرشاد بود كه هشت سال قبل يكي از دوستانش را در درگيري به قتل رساند.
پنجم اسفندماه سال 86 بود كه مأموران پليس تهران متوجه شدند پسري 25 ساله به نام ايوب هنگام درگيري با يكي از بچه‌هاي محلشان در پارك شهيد آويني كشته شده است. متهم كه شهاب نام داشت در بازجويي‌ها به قتل ايوب اعتراف كرد و گفت: من با مقتول دوست بودم تا اينكه به من پيشنهاد بي‌شرمانه‌اي داد. او مدام مزاحم من مي‌شد. روز حادثه هم سر اين موضوع با هم درگير شديم كه من با چاقو ضربه‌اي زدم و او كشته شد. متهم بعد از كامل شدن تحقيقات در شعبه 113 دادگاه كيفري استان به درخواست اولياي دم به قصاص محكوم و سحرگاه ديروز هم مجازات شد.
 
 رفتن پاي چوبه دار براي سومين بار
رشيد 33 ساله كه شش سال قبل راننده تاكسي را به خاطر سرقت 5 ميليون تومان به قتل رسانده و خودرواش را در يكي از خيابان‌هاي جنوب تهران به آتش كشيده بود براي سومين بار پاي چوبه دار از اولياي دم مهلت گرفت. سوم تيرماه سال 88 مأموران پليس در جريان آتش‌سوزي خودروي پرايد تاكسي در خيابان فداييان اسلام قرار گرفتند. وقتي آتش خودرو مهار شد، مأموران جسد مرد ميانسالي را از صندوق عقب خودرو كشف كردند كه به طرز مرموزي به قتل رسيده بود. نخستين بررسي‌ها نشان داد مقتول كه بهرام نام داشت، راننده تاكسي است. دختر مقتول گفت: من و پدرم با هم زندگي مي‌كنيم. چند روزي است كه پدرم به دنبال خانه‌اي اجاره‌اي است و امروز مبلغي از حسابش پول برداشت و قرار بود در بنگاه املاكي خانه‌اي را رهن و اجاره كند. مأموران در ادامه تحقيقات بنگاهي را كه مقتول براي اجاره به آنجا رفته بود، شناسايي كردند. بررسي‌ها نشان داد روز حادثه صاحب بنگاه در مغازه‌اش نبوده اما پسرش به نام رشيد كه معتاد به مواد مخدر است در بنگاه حضور داشته است. بعد از آن بود كه مأموران رشيد را به عنوان مظنون حادثه بازداشت كردند. متهم در بازجويي‌ها به قتل مرد تاكسي‌دار اعتراف كرد. وي گفت: وقتي مقتول براي اجاره به بنگاه ما مراجعه كرد، فهميدم كه مبلغ زيادي پول همراه دارد به همين خاطر وسوسه شدم و او را به بهانه نشان دادن خانه‌اي به خانه خودم بردم و آنجا او را به قتل رساندم. پس از اينكه 5 ميليون تومان پول او را سرقت كردم، جسدش را در صندوق عقب خودرو گذاشتم و خودرو را در يكي از خيابان‌ها آتش زدم. متهم با درخواست اولياي دم از سوي هيئت قضايي شعبه 74 دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد. متهم كه دوبار قبل از اين پاي چوبه‌دار از اولياي دم مهلت گرفته بود، سحرگاه ديروز هم براي سومين بار در حالي كه طناب دار به گردنش آويخته بود، موفق به گرفتن مهلت شد. بنابراين متهم چنانچه موفق به اجراي شرايط اولياي دم نشود بار ديگر براي قصاص پاي چوبه‌دار مي‌رود.

   جايي براي خواب نداشتم مرتكب قتل شدم
دومين مردي كه سحرگاه ديروز پاي چوبه دار موفق به مهلت از اولياي دم شد، پسر 33 ساله معتادي است كه 9 سال قبل وقتي پدرش او را از خانه بيرون مي‌كند، راننده آژانسي را به قتل مي‌رساند و خودرواش را سرقت مي‌كند. متهم كه سامان نام دارد در بازجويي‌ها مدعي شد چون جايي براي خوابيدن نداشته راننده را كشته تا در خودرو او بخوابد.
 وي با اظهار پشيماني گفت: من جايي براي خوابيدن نداشتم به همين خاطر خودرو را سرقت كردم تا شب‌ها در آن بخوابم.

   مست بودم   
حميد 37 ساله سومين محكومي بود كه پاي چوبه دار موفق به مهلت از اولياي دم شد. وي هشت سال قبل يكي از دوستانش را در حالي كه مشروب مصرف كرده بود، در ساندويچي به قتل رساند.  روز 27 مهرماه سال 86 مأموران پليس از قتل مرد 32 ساله‌اي در ساندويچي حوالي خيابان مجيديه شمالي باخبر و راهي محل شدند. بررسي‌ها نشان داد وي از سوي يكي از دوستانش به نام حميد به قتل رسيده است. حميد وقتي دستگير شد به قتل دوستش اعتراف كرد. وي گفت: مقتول مدتي قبل خودروي 206 من را خط‌خطي كرده بود. اين موضوع بين ما حل شده بود تا اينكه روز حادثه مشروب خورده بودم و حال طبيعي نداشتم ‌‌که سر همين موضوع با هم درگير شديم و من او را با چاقو به قتل رساندم.

    قتل در قهوه‌خانه
فرزاد 32 ساله چهار سال قبل مرد 34 ساله‌اي را در قهوه‌خانه‌اي به قتل رساند. وي چهارمين محكومي بود كه پاي چوبه دار موفق به گرفتن مهلت از اولياي دم شد.
روز 29 بهمن ماه سال 90 كاركنان بيمارستان فيروزآبادي قتل مرد 34 ساله‌اي را به مأموران پليس خبر دادند. تحقيقات نشان داد مقتول لحظاتي قبل در درگيري با پسر 28 ساله‌اي به نام فرزاد در قهوه‌خانه‌اي در جنوب تهران با چاقو زخمي و به بيمارستان منتقل شده است. پس از اين، مأموران پليس فرزاد را به عنوان مظنون به قتل بازداشت كردند. متهم در بازجويي‌ها به قتل اعتراف كرد و گفت: من با پسر خواهر مقتول اختلاف داشتم و به همين دليل چندين بار با هم درگير شده بوديم تا اينكه روز حادثه او و دايي‌اش را در قهوه‌خانه‌اي ديدم و دوباره به خاطر همين موضوع با هم درگير شديم كه مقتول به پشتيباني از پسر خواهرش وارد درگيري شد و من هم يك ضربه چاقو به گردنش زدم و از محل گريختم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن