تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804721984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ بررسی مشکلات تولید و فروش فرش دستباف


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ بررسی مشکلات تولید و فروش فرش دستباف


جشنواره فرش و دستبافته های عشایری ایران از دوشنبه ۱۱ آبان شروع و تا ۱۵ آبان ادامه دارد. در این جشنواره کلیه استانهای کشور حضور دارند و انواع دستبافته های عشایری ایران به نمایش درآمده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در برنامه پیشخوان خبر، با حضورآقایان جعفر یعقوبی مهرمدیر اجرایی جشنواره فرش دستباف، تابلو فرش و دست‌ بافته‌های عشایری و حسین جهانی یلمه غرفه دار و بافنده فرش مسائل و مشکلات عشایر در تولید و فروش فرش دستباف را بررسی کردند. 

 یعقوبی مهر مدیر اجرایی جشنواره فرش دستباف، تابلو فرش و دست‌ بافته‌های عشایری گفت: این دومین جشنواره گلیم ، گبه و دستبافته های عشایری است که  در مجموعه کاخ موزه سعد آباد و در زعفرانیه برگزار شده است .
او افزود:  25 شرکت کننده از مناطق مختلف ایران در مساحت تقریبی هزار متر مربع گرد هم آمدند تا  دستبافته ها ی خود را به بازدید کنندگان و کسانی که مایل اند از صنایع فرش دستباف  مناطق مختلف ایران  آشنا شوند ارائه دهند.
یعقوبی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره عموما  قشر عشایری است و چون آنها در مناطق خودشان جای خاصی  ندارند و یلاق ، قشلاق مربوط به مناطق خودشان است و برای بازاریابی، فروش و ارائه این تولیدات با مشکلاتی مواجه اند ، و با توجه به اینکه اطلاعات آنها در خصوص بازاریابی و تبلیغات محصولاتشان کم است ،سازمان میراث فرهنگی گردشگری برنامه ای را تدارک دید که این عشایر ها بتوانند در این جشنواره حضور پیدا کنندو محصولات خود را به معرض دید قرار دهند .
یعقوبی مهر مدیر اجرایی جشنواره فرش دستباف، تابلو فرش و دست‌ بافته‌های عشایری افزود: با گردهمایی و تجمعی  که برای این عشایر ها بوجود آمده فرصت خوبی است که بتوانند بازاریابی و تبلیغاتی در این خصوص داشته باشند و بتوانند محصولاتشان را به مردم و مسئولینی که نمی توانند به جاهای مختلف بروند به نمایش گذاشته و عرضه کنند .
همچنین جهانی یلمه غرفه دار و بافنده فرش نیز گفت:  ما از  چهار محال بختیاری آمدیم و کیفیت فرش و دستبافته های ما خیلی بالاست.
او افزود: ما فرش و دستبافته های خود  را فقط در شهر خود می توانیم به نمایش بگذاریم و باید جایی وجود داشته باشد که همه مردم ایران بتوانند این تولیدات را ببینند واز نزدیک شاهد نوع گلیم بافی و اینکه از چه موادی بافته می شوند باشند و این جشنواره مرکزی خوبی برای ارائه تولیدات ماست و ما توانستیم فرش های تولیدی خود را ارائه کنیم .
یعقوبی مهر مدیر اجرایی جشنواره فرش دستباف، تابلو فرش و دست‌ بافته‌ های عشایری افزود : با توجه به اطلاع رسانی  خوب و حمایت مجموعه میراث فرهنگی و صنایع گردشگری از  این جشنواره ، مردم به خوبی استقبال کردند و حضور پیدا کردند و رضایت نسبی نیزداشتند .
یعقوبی با بیان اینکه در این جشنواره عرضه مستقیم  فرش و دستبافته ها را نخواهیم داشت تصریح کرد :  مردم می توانند سفارش های خود را بدهند و بعد از جشنواره کارهای خود را تحویل بگیرند .
یعقوبی درخصوص مشکلات پیش روی فرش  و دستبافته ها افزود : با توجه به اینکه فرش یک هنر نوع هنر و صنعت دست بافی است و خیلی گسترده نیازبه پشتیبانی بیشتری برای تبلیغات و بازاریابی و عرضه دارد و خوشبختانه بانی این موضوع مرکز ملی فرش ایران و سازمان توسعه تجارت است که تلاش های خوبی نیز  انجام می دهند .
مدیر اجرایی فرش دستباف در خصوص مشکلات قشر عشایر فرش دستباف گفت: در چند سال اخیربا توجه به پایین بودن دستمزد ها بافنده ها  تولیدات آنها کمتر شده است و بافند ه ای که یک عمر یلمه بافته،  نمی تواند طرحی  را به عنوان مثال ترکیبی خارجی را بسازد و این نوع تغییرات در فرهنگ بافند ه ها سخت است. جهانی یلمه غرفه دار و بافنده فرش هم گفت: وقتی مردم در این جشنواره حضور پیدا می کنند  طالب این نوع فرش ها  می شوند و خوشبختانه استقبال خوبی هم در این خصوص شده است .
او افزود: بافته های خود ما بیشتر فرش های یلمه است و این فرش نام طایفه ای است که در چهار محال بختیاری ساکن اند و در دنیا این فرش با عنوان یلمه معروف است و اکثر عشایر ها هم گلیم بافی دارند . 

     


پنج شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن