تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819405190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتدا تكليف پرونده فساد در فوتبال را مشخص كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ابتدا تكليف پرونده فساد در فوتبال را مشخص كنيد
نویسنده : سعيد احمديان 


در حالي كه هنوز پرونده فساد در فوتبال به نتيجه نرسيده و خبري از قرائت آن در صحن علني مجلس نيست، ديروز يكي از نمايندگان مجلس از تحقيق و تفحص از سازمان ليگ برتر فوتبال كشور خبر داده و گفته است كه قرار است در اين رابطه هم مجلس وارد عمل شود و گزارشي درباره تخلفات سازمان ليگ براي قرائت در مجلس آماده كند! ورود مجلس به يك پرونده ديگر در حوزه فوتبال در شرايطي است كه بهارستان‌نشينان همچنان نتوانسته‌اند وعده‌شان را درباره به نتيجه رسيدن پرونده فساد در فوتبال عملي كنند و براي قرائت آن در صحن علني مجلس امروز و فردا مي‌كنند. البته اين رفتار نمايندگان مجلس در پرونده‌هاي تحقيق و تفحص و اينچنيني مسبوق به سابقه است و اين اولين بار نيست كه بررسي يك پرونده مهم در بهارستان مشمول گذشت زمان مي‌شود.
پرونده فساد در فوتبال در مجلس هم هنوز مشخص نيست چه سرنوشتي خواهد داشت. اين در حالي است كه روزهاي ابتدايي كه مجلس به اين ماجرا ورود پيدا كرد، برخي نمايندگان كميسيون اصل نود مجلس در مصاحبه‌هاي مختلف با قاطعيت از خشكاندن ريشه‌هاي فساد در فوتبال خبر و وعده دادند كه با ورودشان به تخلفاتي كه حوزه فوتبال كشور وجود دارد، قصد پاكسازي اين ورزش را دارند. در همين رابطه هم نفرات اعم از بازيكن، مدير و مربي به مجلس احضار شدند و همچنين با همكاري‌هاي نهادهاي مختلف امنيتي و اطلاعاتي، محتويات اين پرونده آن‌طور كه برخي نمايندگان در مصاحبه‌شان اعلام كردند، تدوين شده است. البته همكاري نكردن فدراسيون فوتبال با نمايندگان مجلس در اين پرونده از نكات قابل تأملي بود كه به نظر مي‌رسد نهاد نظارتي و قضايي بايد در اين باره تدابير لازم را اتخاذ كنند.
 با اين حال بيش از يك سال است كه گفته مي‌شود پرونده فساد در فوتبال در كميسيون اصل نود نهايي شده و آماده قرائت در صحن علني مجلس شده است اما برخلاف وعده‌هاي گاه و بي‌گاه نمايندگان درگير در اين پرونده، اين وعده عملي نشده است و اين فرضيه به وجود آمده است كه قرار نيست اين پرونده در مجلس به سرانجامي برسد. سرنوشت آن مانند برخي ديگر ازپرونده‌هاي تحقيق و تفحصي خواهد بود كه پيش از اين هم مجلسي‌ها با سروصدا رسيدگي به آن را اعلام مي‌كردند اما در نهايت انتظارها براي به نتيجه رسيدن اين پرونده‌ها بي‌نتيجه بود و به فراموشي سپرده شد. اين مسئله سبب شده تا اين گمانه‌زني تقويت شود كه سروصداهايي كه درباره اين پرونده وجود داشت، تنها جنبه نمايشي دارد و اراده‌اي براي به نتيجه رسيدن پرونده فساد در فوتبال وجود ندارد. اين به طور قطع مي‌تواند باعث نااميدي بخش كثيري از افكار عمومي جامعه شود، هواداراني كه با توجه به گسترش فساد در فوتبال، اميدوار بودند از سوءاستفاده‌هايي كه از بيت‌المال در اين ورزش مي‌شود، جلوگيري شود اما به نظر مي‌رسد با توجه به عملي نشدن وعده‌هايي كه برخي نمايندگان مجلس در اين رابطه مي‌دادند، بايد همچنان منتظر افزايش گسترش فساد در فوتبال باشيم.
در اين شرايط نبايد به وعده يكي از نمايندگان مجلس درباره تحقيق و تفحص از سازمان ليگ برتر فوتبال اميدي بست و آن را بايد بيشتر به چشم يك وعده انتخاباتي آن هم در سالي كه قرار است انتخابات مجلس برگزار شود، ديد تا يك دغدغه كه سبب شده نمايندگان اين تحقيق و تفحص را كليد بزنند. به خصوص اينكه همان‌طور كه اشاره شد پرونده فساد در فوتبال كه پرونده مهم‌تري بود در مجلس به نتيجه نرسيده است و هرچند وقت يك بار يكي از نمايندگان كميسيون اصل نود وعده جديدي درباره نهايي شدن آن براي قرائت در مجلس مي‌دهد، وعده‌اي كه عملي نمي‌شود. بديهي است در صورتي كه در مجلس اراده‌اي براي افشاي تخلفات و فساد در فوتبال وجود دارد، آنها براي اثبات آن، ابتدا بايد پرونده فساد در فوتبال را با معرفي متخلفان و متهمان به قوه قضائيه به سرانجام برسانند و پس از آن مي‌توانند تحقيق و تفحص در حوزه‌هاي ديگر فوتبال را هم آغاز كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن