تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816315399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از فروپاشي مجدد ارکسترها جلوگيري کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
نامه سرگشاده علي رهبري به رئيس‌جمهور؛ از فروپاشي مجدد ارکسترها جلوگيري کنيد موج - علي رهبري مدير هنري و رهبر ارکستر سمفونيک تهران با نگارش نامه‌اي به رئيس‌جمهور اعلام کرد اگر وضعيت مالي ارکستر سامان نيابد، دوباره ارکسترها تعطيل خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري موج، متن نامه علي رهبري مدير هنري و رهبر ارکستر سمفونيک تهران بدين شرح است:
«با احترام فراوان خدمت رياست محترم جمهوري، جناب دکتر حسن روحاني
ضمن تشکر از زحمات بي‌دريغ جنابعالي در جهت بازگشايي مجدد ارکستر سمفونيک تهران، همچنان اينجانب علي رهبري فارغ التحصيل آکادمي هنرهاي زيباي وين، رهبر سابق ارکسترهاي سمفونيک در بروکسل، پراگ، مالاگا و زاگرب و برنده مدال‌هاي نقره و طلاي مسابقات جهاني رهبري ارکستر در سوييس و فرانسه و اکنون مدير هنري و نماينده حدود 130 نفر از نوازندگان و خوانندگان ارکستر سمفونيک تهران و همچنين به عنوان يک متخصص از جنابعالي استدعا دارم لطفاً با بررسي شرايط بسيار سخت مالي ارکستر سمفونيک تهران، مجدا" براي تداوم عمر اين واحد مهم دولتي که بدون ترديد کمال وجه فرهنگي دولت و ايران عزيز در مجامع بزرگ بين المللي است، راهکار و چاره اي انديشيده و در اسرع وقت از فروپاشي مجدد تلاش‌هاي بي دريغ و شبانه روزي اين مجموعه 130 نفره دولتي جلوگيري بفرماييد.
تشخيص و تدبير به‌موقع جنابعالي در مورد اهميت داشتن ارکستر سمفونيک همچنان باعث اميد و دلگرمي صدها موسيقيدان نااميد ايراني شد و همه دست به دست هم داده و با وجود مشکلات فراوان ارکستري بي نظير تشکيل داده‌ايم، گروهي بي نظير نه تنها از نظر کيفيت کاري بلکه زبانزد خاص و عام در نظم و ترتيب. حال اما شرايط مالي، به وضوح اين ارکستر را در تنگنا قرار داده ٬چنانکه ارکستري که در مدت کمتر از 6 ماه لياقت و کيفيت کاريش به همگان اثبات کرده و به شهرت رسيده مجدداً در معرض فروپاشي قرار گرفته، ناگزير اينجانب به نمايندگي از ارکستر سمفونيک تهران، جز به درگاه آن رياست محترم پناهي نجسته است.
مايل هستم ايجانب شخصاً به اطلاع اينجانب برسانم که مجموعه ارکستر سمفونيک تهران و اينجانب به عنوان رياست اين مجموعه 130 نفري که شامل 80 نوازنده جوان و چيره دست ايراني و 50 خواننده گروه کر ارکستر سمفونيک تهران در حالي مشغول به انجام وظيفه هستيم که هر هفته و گاها هر روز به علت نداشتن امکانات اداري و نامشخص بودن بودجه، تهديد به عدم ادامه کار مي‌شويم.
حدود 7 ماه پيش مطابق با دستور جنابعالي جهت بازگشايي ارکستر سمفونيک تهران با بهترين شکل ممکن اين ارکستر با اجراي سمفوني 9 بتهوون آغاز به کار کرد و از همان بدو تأسيس نظر جهانيان را به خود جلب کرد. براي پيشبرد اين پروژه بزرگ ملي و فرهنگي ايران يقيناً مهم‌تر از متوقف شدن فعاليت‌هاي بين المللي اينجانب تلاش بي وقفه و بي شائبه نوازندگان عزيز و با استعداد اين ارکستر بزرگ بود که حاصل آن پيشبرد برنامه 6 ماه پيش بيني شده با بهترين سطح ممکن بود.
کيفيت کار اين جوانان ايراني به سرعتي غير قابل انتظار چنان پيش رفت که در مقابل ارکستر فيلارمونيک چين مايه سر بلندي و افتخار ايران و ايراني شد و حاصل بازتاب بين المللي چنين موفقيتي دعوت از ارکستر سمفونيک تهران براي حضور در اتريش، چين و چند کشور ديگر شد که البته اين دعوت‌ها براي کشورهاي همسايه ايران حتي سال‌ها با اختصاص ميليون‌ها دلار براي چنين پروژه‌هاي فرهنگي محال و غير ممکن است.
مديريت تمامي مشکلات جاري چه از لحاظ مالي و چه از نظر اداري، به تنهايي براي بنياد رودکي که به هيچ وجه تجربه و آمادگي وجود چنين ارکستر بزرگي را نداشته طاقت فرسا شده است.
اکنون که ما با صرفه جويي فراوان برنامه «مهر تا مهر» را با انگيزه حمايت از آهنگسازان ملي، نوازندگان و رهبران جوان ايراني تنظيم کرده و خود را براي ضبط آثار آهنگسازان ملي ايران و تورهاي بسيار مهم آماده مي‌کنيم با مشکلات مالي فراواني روبرو شده‌ايم. گرچه تا به امروز با همت وزارت ارشاد و همکاري بي شائبه بنياد رودکي توانسته‌ايم به سختي، مشکلات و کمبودها را پشت سر بگذاريم و ارکستر سمفونيک تهران را روي پاي خود نگه داريم.
در اين مدت به هر شکل ممکن و با همت نوازندگان محترم ارکستر برنامه‌ها را اجرا کرده‌ايم ولي اکنون به مرحله اي رسيده‌ايم که همانند اغلب کشورهاي ديگر چنانچه رياست محترم جمهوري شخصاً براي حل اين موضوع تصميمي اتخاذ نکنند و به بودجه براي حل مشکل مالي ارکستر سمفونيک در نظر نگيرند، به‌طور قطع بار ديگر اين ارکستر که قدمتش از 80 سال مي‌گذرد، از هم فروپاشيده خواهد شد.
لازم به يادآوي است که در 20 سال گذشته کشورهاي مختلفي براي بالا بردن چهره فرهنگي و ملي کشورشان با حداکثر امکانات موجود و حتي با به‌کارگيري و استخدام 90 يا 100 درصد نوازنده‌هاي خارجي، ارکستر سمفونيک تشکيل داده‌اند، ارکستري که در حال حاضر در ايران به لطف خداوند متعال با حضور مستعدترين جوانان ايراني دارا هستيم.
اينجانب خواهشمندم براي جلوگيري از فروپاشي اين سرمايه ملي و در حمايت از اين جوانان مستعد ايران، ضمن بررسي‌هاي لازم، دستورات و اقدامات لازم را مبذول بفرماييد.
با احترام فراوان
علي رهبري
مدير هنري ارکستر سمفونيک تهران»














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن