تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804241313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور مجوز 600 سقط درمانی در سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: صدور مجوز 600 سقط درمانی در سال گذشته
کد خبر: ۵۴۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ - 04 November 2015


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان آنکه در صورت تشخیص تولد کودک با معلولیت‌های شدید از طریق مشاوره‌ها و آزمایشات ژنتیک، مجوز سقط درمانی به افراد داده خواهد شد گفت: در سال گذشته 600 سقط درمانی با مجوز پزشکی قانونی از طریق مشاوره‌ها و آزمایشات ژنتیک در کشور انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ مجید رضازاده در سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها افزود: برخی از افرادی که در هنگام بارداری به مراکز مشاوره ژنتیک و آزمایشگاه‌های ژنتیکی ارجاع داده می‌شوند، تشخیص داده می‌شود که جنین این افراد در صورت تولد دارای معلولیت‌های شدید خواهد بود به همین دلیل با همکاری پزشکی قانونی برای آنها مجوز سقط درمانی گرفته می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: حتی در صورتی که جنین دارای معلولیت‌های خفیف باشد نیز مجوز سقط درمانی داده نمی‌شود بلکه تنها در صورتی که تشخیص داده شود جنین در صورت تولد دارای معلولیت‌های شدید خواهد بود مجوز سقط درمانی را از پزشکی قانونی اخذ خواهیم کرد.

رضا زاده ادامه داد: چنانچه این 600 نوزاد در سال گذشته با معلولیت‌های بسیار شدید در کشور متولد می‌شدند هزینه‌های بسیار زیادی را بر جامعه و خانواده تحمیل می‌کردند که با پیشگیری از این هزینه‌ها جلوگیری شد.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه هزینه فایده مشاوره ژنتیک یک به 100 است، گفت: در حال حاضر حدود 250 مرکز مشاوره ژنتیک در کل کشور وجود دارد که 200 مرکز آن خصوصی و حدود 50 مرکز دولتی هستند.

وی تاکید کرد:‌در صورت تایید عدم بضاعت افراد حتی مراکز مشاوره ژنتیک خصوصی نیز برای آنها رایگان خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه خدمات مشاوره ژنتیک و آزمایشات ژنتیک سازمان بهزیستی 17 سال است که در حال انجام است گفت: در سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها آخرین دستاوردهای پزشکی توسط اساتید تراز اول در اختیار مشاوران و متخصصان ژنتیک قرار خواهد گرفت.

وی افزود: متاسفانه در کشور در زمینه گسترش آگاهی‌های ژنتیکی دچار مشکل هستیم که باید در این زمینه بیش از پیش برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین به طرح غربالگری ژنتیک افراد 15 تا 25 ساله اشاره کرد و گفت: طی تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش غربالگری ژنتیکی افراد 15 تا 25 ساله در 31 شهر آغاز شده به طوری که سال گذشته پایلوت آن در چهار شهر انجام و موفق به غربالگری ژنتیکی 5500 فرد شد که در سال جاری نیز در نظر داریم این تعداد را به 46000 نفر برسانیم.

وی تصریح کرد: 16 درصد از 5500 نفری که در سال گذشته طی طرح غربالگری ژنتیک افراد 15 تا 25 ساله غربال شدند دارای خطرات بالای ژنتیکی بودند که آنها را به مراکز مشاوره و آزمایشگاه‌های ژنتیکی ارجاع دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ طرح غربالگری ژنتیک افراد 15 تا 25 سال کاملا رایگان است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج نیز تصریح کرد: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در سال گذشته اولین پایلوت خود را پشت سر و امسال نیز دومین سال پایلوت آن در 31 شهر انجام خواهد شد.

رضا زاده، مشکل اصلی را در انجام مشاوره‌های ژنتیک عدم مراجعه به موقع افراد دانست و گفت:‌ متاسفانه افراد به موقع به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه نمی‌کنند و حتی بعد از ازدواج نیز این مسئله را در اولویت خود قرار نمی‌دهند به طوری که بیشترین مراجعین ما در حین بارداری به مراکز مشاوره است که این مرحله درست زمانی است که مشاوره‌های ژنتیکی کارآمدی لازم را ندارند هرچند هنوز هم می‌توان در این دوره اقداماتی را برای فرد به انجام رساند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور زمان طلایی مشاوره‌های ژنتیک را پیش از ازدواج دانست و تاکید کرد: مشاوره‌های ژنتیک به هیچ وجه مانع ازدواج نیستند بلکه تنها به افراد هشدار داده و ریسک تولد کودک معلول را کاهش می دهند.

وی ادامه داد: مهمترین گروه‌هایی که نیاز به انجام مشاوره ژنتیک دارند افرادی هستند که سابقه مرده زایی توسط خود یا خانواده، سقط مکرر، فرد دارای معلولیت در خانواده و حتی کوتاه قدی‌های شدید و یا ازدواج‌های فامیلی هستند.

رضازاده همچنین تاکید کرد: هر دو طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و غربالگری ژنتیک افراد 15 تا 25 سال برای تمامی افراد در تمامی مراحل (از مشاوره‌های ژنتیک تا آزمایشات ژنتیک) به طور کاملا رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: خارج از این طرح نیز هزینه‌ها برای تمامی افراد بی بضاعتی که به مراکز دولتی یا خصوصی برای انجام مشاوره‌های ژنتیک و در صورت نیاز به آزمایشگاه‌های ژنتیک مراجعه می‌کنند، رایگان بوده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:‌ برای سایر افراد نیز تعرفه مشاوره ژنتیک مانند ویزیت عادی پزشکان است اما تعرفه آزمایشگاه‌ها مختلف بوده و هزینه آن از یک آزمایش خون ساده شروع و تا هزینه‌های میلیونی و آزمایشات بسیار پیشرفته در خارج کشور نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر سه بنیاد ژنتیک در استان‌های مشهد، یزد و تبریز وجود دارند که هزینه‌ آزمایشات در آنها بسیار کمتر از سایر مراکز است.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن