تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803945182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستغیب: پروژه عظیم بین الحرمین تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نشست مشترک شورای معاونین آستان مقدس با رئیس و اعضای کمسیون فرهنگی مجلس ؛ دستغیب: پروژه عظیم بین الحرمین تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد نشست مشترک شورای معاونین آستان مقدس با رئیس و اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ آبان ساعت 11:46

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از فارس، دکتر سید احمدرضا دستغیب دبیر هیئت امناء و رئیس شورای معاونین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در نشست مشترک شورای معاونین آستان مقدس با رئیس و اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که با حضور حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد ضمن ارائه گزارش از عملکرد آستان مقدس در 6 ماهه نخست سال 94 اظهار داشت: پروژه عظیم بین الحرمین تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد و به یاری خداوند متعال، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) متصل می گردد.
دبیر هیئت امناء آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اعلام خبر احداث دو صحن جدید در سومین حرم اهل بیت(ع) در آینده نزدیک بیان داشت: پس از بهره برداری از صحن های جدید و شبستان بزرگ امام خمینی(ره) در ابتدای سال جاری، دارالضیافه و زائرسرای آستان مقدس نیز در ماه های گذشته به بهره برداری رسیده و فاز اول عملیات عمرانی ساختمان دارالشفاء نیز رو به اتمام است. در زمینه تأسیسات الکتریکی و مکانیکی و قابلیت اطمینان بهره مندی از شبکه های آب و برق در حرم حضرت سیدالسادات الاعاظم(ع) نیز به موقعیت مطلوب دست یافته ایم.
وی انعقاد تفاهم نامه با موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث جهت تدوین دانشنامه حضرت احمدبن موسی(ع) را گامی بزرگ و بی سابقه در جهت شناخت و معرفی این امامزاده واجب التعظیم ارزیابی نمود و اظهار داشت: مرکز همایش های بین المللی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز با امکانات منحصربفرد و ظرفیت بیش از 1000 نفر در سه سالن همایش و چهار سالن آموزشی به بهره برداری رسیده و جهت حمایت از نهادهای فرهنگی-مذهبی، بصورت رایگان در اختیار ایشان قرار می گیرد.
رئیس شورای معاونین آستان مقدس در تشریح فعالیت های معاونت موقوفات و نذورات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان داشت: موقوفات این آستان مقدس بصورت مستقل از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اداره می گردد و در هفت ماه اول سال جاری مسائل آستان مقدس در سه حوزه موقوفات، نذورات و امور حقوقی بصورت زیربنایی در داخل و خارج از استان فارس پیگری شده است.
وی با اشاره به اینکه منازل موقوفه آستان مقدس با همکاری مدیرکل بنیاد مسکن استان دارای سند وقفی خواهند شد افزود: با هماهنگی صورت گرفته با رئیس کل دادگستری استان فارس، شعبه ویژه و قاضی کشیک جهت پیگیری امور موقوفات آستان اختصاص یافت و با دستور مدیرکل اداره ثبت استان، موضوع موقوفات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به ادارات ثبت استان فارس بخشنامه گردید و کارشناسان معاونت موقوفات و نذورات آستان مقدس در شش ماه گذشته مشغول مآموریت و جمع آوری اسناد موقوفات آستان مقدس در شهرستان های استان فارس بوده اند.
دکتر دستغیب تشکیل جلسات مستمر و هفتگی شورای حقوقی با حضور نمایندگان ادارات ذیربط را گامی مثبت در جهت احیاء موقوفات آستان برشمرد و اعلام داشت: سامانه نرم افزاری نذورات آستان مقدس فعال گردیده و با برنامه ریزی صورت گرفته، فعالیت دفاتر نذورات در حرم مطهر به 18 ساعت در روز افزایش یافته است. همچنین حساب بانکی موقوفات و نذورات از دیگر حساب های بانکی آستان تفکیک شده و مبالغ حاصله از موقوفات و نذورات بصورت نرم افزاری بر اساس نیات واقفین تفکیک و هزینه می گردد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از افتتاح دارالتأمین آستان مقدس در هفته آینده خبر داد و افزود: با استقرار نمایندگان سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و دادگستری در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، ستاد بحران تشکیل می گردد و با تجمیع مانیتورینگ بیش از 400 دوربین مدار بسته در محل شورای تأمین، کلیه امور بطور مستقیم توسط اعضای شورا رصد شده و در صورت لزوم هماهنگی های لازم با سازمان ها و پرسنل مربوطه به عمل می آید.
دبیر هیئت امناء آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با یادآوری اینکه در یکسال و نیم گذشته، با شیفت بندی پرسنل و خدام حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، موفق به ارائه خدمات 24 ساعته گردیده ایم به بیان فعالیت های صورت گرفته در حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) پرداخت و اظهار داشت: ایجاد سامانه نرم افزاری بانک اطلاعاتی خدام، تدوین آیین نامه های جذب و ارزیابی خدام رسمی و افتخاری، ساماندهی لباس خدام رسمی و افتخاری بر اساس خدمت تخصصی، ساماندهی و شیفت بندی هفتگی هفت هزار خادم افتخاری، برگزاری شش دوره اردوی آموزشی خدام، تدوین منشور اخلاقی خدام و پرسنل آستان مقدس، تهیه سیستم یکپارچه ورود و خروج، برگزاری ضیافت افطاری شش هزار نفری در شبستان امام خمینی(ره)، برگزاری مستمر ویژه برنامه های سفره صلوات، سلام خادم و سفیران نور و اختصاص فضای ویژه جهت واکسیناسیون، نمونه گیری و نگهداری کبوتران حرم، را از اهم فعالیت های معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان مقدس در شش ماهه گذشته برشمرد.
دکتر سید احمدرضا دستغیب از بهره گیری از تخصص اساتید، پزشکان، مهندسین و فرهیختگان به عنوان خادم افتخاری در بخش های مختلف آستان مقدس از جمله دارالشفاء، فنی و عمرانی، مرکز مشاوره، فرهنگی و امور بین الملل خبر داد و افزود: بخش زائرین غیر ایرانی و روابط بین الملل آستان مقدس با جذب بیش از یکصد خادم مسلط به زبان های خارجی راه اندازی شده است و قرار گرفتن بازدید از آستان مقدس در برنامه تورهای بین المللی سبب شده تا بیش از 35 هزار نفر از گردشگران خارجی در یکسال گذشته در آستان مقدس حاضر شده و با دین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی آشنا شوند، لذا به منظور بهره گیری از این فرصت گرانبها، پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا به هفت زبان رسمی جهان ترجمه و چاپ گردیده و به گردشگران خارجی اهداء می شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته تمامی ضوابط و آیین نامه های آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بصورت متمرکز تدوین گردیده است تصریح کرد: ساختار اداری آستان مقدس بکلی تغییر یافته است، تولیت و هیئت امناء در جلسات خود سیاست های کلی را تعیین نموده و جهت برنامه ریزی و اجرا به شورای معاونین ابلاغ می نمایند.
رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از پیشبرد اهداف فرهنگی-مذهبی و اجرای سفارشات مقام معظم رهبری(دام ظله) در سومین حرم اهل بیت(ع) بیان داشت: گزارش امروز از وضعیت موجود در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نشان می دهد که امور این حرم مطهر تحول اساسی پیدا کرده و به عنوان یک بنیاد فرهنگی درحال فعالیت می باشد، این نویدی است برای اینکه این حرم مطهر در آینده نزدیک به قطب فرهنگی جنوب کشور مبدل گردد.
حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی با بیان اینکه بکارگیری هنر ارتباطات نیازمند آموزش های تخصصی با محوریت تکریم زائرین است افزود: نوع برخورد مسئولین و خصوصاً خدام آستان مقدس با توده مردم و انعکاس آن در جامعه می تواند تأثیر بسزایی در اقبال عمومی نسبت به این حرم مطهر داشته باشد.
وی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) را فضایی جهت تعمیق در معارف دین دانست و تصریح کرد: زائرین باید با ورود به این حرم شریف احساس کنند که در دریایی از معارف دینی غوطه ور شده اند. برنامه ریزی ها در این حرم شریف باید در راستای ارتقاء فهم سیاسی و بصیرت زائرین باشد بطوری که بوی ولایت محوری در فضای حرم به مشام برسد و زائرین با ورود و خروج خود در حرم مطهر این سید کریم احساس تعالی کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن