تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804672899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري کنفرانس بين المللي اقيانوس شناسي خليج فارس در اسفند 94/ مهلت ارسال آثار تا پايان آبان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۴۲ب.ظ)
برگزاري کنفرانس بين المللي اقيانوس شناسي خليج فارس در اسفند 94/ مهلت ارسال آثار تا پايان آبان موج- سرپرست پژوهشکده هواشناسي گفت: يکي از اهداف مهم برگزاري کنفرانس اقيانوس شناسي در سطح بين المللي، تاييد و تاکيد بر نقش مهم خليج فارس در منطقه است.
منطقه حساس و استراتژيک خليج‌فارس و تنگه هرمز يکي از مناطق مهم جغرافياي جهان به‌حساب مي‌آيد که همواره در تحولات جهاني تأثيرگذار بوده است. اين منطقه از مهم‌ترين مناطق آبي جهان است که از جهات گوناگون داراي ويژگي‌هاي متمايزي در مقايسه با ساير نقاط جهاني است.
در هزاره دوم پيش از ميلاد، زماني که ايرانيان به ساحل درياي جنوب رسيدند، اين دريا را پارسي يا خليج‌فارس ناميدند و اين منطقه نقش مهمي در تاريخ سرزمين ايران و کشورهاي پيرامون و اقتصاد جهان داشته است.

عباس رنجبر سرپرست پژوهشکده هواشناسي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج از برگزاري سومين کنفرانس بين‌المللي اقيانوس‌شناسي خليج‌فارس با شعار «خليج‌فارس و توسعه پايدار» در تاريخ 8-9 اسفند خبر داد.
وي در ادامه خليج‌فارس را يکي از منابع مهم انرژي جهان عنوان کرد و گفت: اين منطقه ازنظر راهبردي در خاورميانه به‌عنوان بزرگ‌ترين و مهم‌ترين مرکز ارتباطي ميان اروپا، آفريقا و شرق آسيا شناخته‌شده است.
رنجبر اظهار کرد: خليج‌فارس ازنظر جغرافيايي و سياسي، تاريخ، استراتژيک، انرژي و تمدن يک پهنه حساس آبي مهم در دنيا محسوب مي‌شود و از همين رو سازمان هواشناسي کشور با همکاري نهادها و دستگاه‌هاي ذي‌ربط و جامعه علمي کشور سومين کنفرانس بين‌المللي اقيانوس‌شناسي خليج‌فارس را برگزار مي‌کند.
سرپرست پژوهشکده هواشناسي تصريح کرد: با توجه به اهميت و جايگاه ويژه خليج‌فارس از جامعه علمي مي‌خواهيم تا به توليد محتواي علمي و پژوهش‌هاي کاربردي در اين زمينه پرداخته و بستر لازم براي مديريت بر مبناي دانش در اين منطقه حساس را فراهم سازند.
وي يکي از اهداف مهم برگزاري اين کنفرانس در سطح بين‌المللي را تائيد و تأکيد بر نقش مهم خليج‌فارس در منطقه و ايجاد پيوند ميان محققان کشورهاي مختلف جهان و ارائه مطالعات و آخرين دستاوردهاي علمي در حوزه‌هاي هواشناسي دريايي، تغيير اقليم، مهندسي دريايي و فناوري‌هاي نوين، علوم دريايي و بهره‌برداري از منابع دريايي، محيط‌زيست دريا، فرهنگ و اقتصاد دريايي عنوان کرد و افزود: سومين کنفرانس بين‌المللي اقيانوس‌شناسي خليج‌فارس جايگاهي براي عرضه آخرين دستاوردهاي علمي اساتيد، دانشجويان، محققان، مردم، متخصصين و .. خواهد بود.
رنجبر از اين گروه‌ها دعوت کرد تا با شرکت و ارسال مقالات، برگزاري کارگاه‌ها و شرکت در همايش به غني‌تر شدن آن کمک کنند.
وي اظهار اميدواري کرد که اين کنفرانس بتواند جايگاهي براي آخرين دستاوردهاي علمي و فعاليت‌هاي پژوهشي مرتبط را براي تبادل‌نظر کارشناسان و صاحب‌نظران و ارائه راهبردهاي مبتني بر اصول توسعه علمي مديريت دانش‌بنيان و توسعه پايدار در اين منطقه حساس و مهم فراهم کند.
وي با اعلام اينکه علاقه‌مندان براي ارسال مقالات خود به اين همايش تا پايان آبان فرصت دارند، از حضور متخصصين بين‌المللي در اين کنفرانس خبر داد.
وي با تأکيد بر اينکه ابعاد هويتي خليج‌فارس به‌عنوان بخشي واحد و جدايي‌ناپذير از ايران حکايت دارد گفت: اميدوار هستيم اين موضوع در اين کنفرانس هم مورد توجه قرار گرفته و از جامعه علمي و مسوولان ساير کشورها درخواست مي کنيم تا با اين موضوع به‌صورت واقعي، همراه ايران شوند.
گفتني است؛ اين کنفرانس در 26 محور برگزار خواهد شد که محيط‌زيست دريايي، فرهنگ و اقتصاد دريا، هواشناسي دريايي، تغيير اقليم، مهندسي دريا و بهره‌برداري از منابع دريايي از مهم‌ترين محورهاي آن به شمار مي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن