تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815578996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حیف از این جنگلهای زیبا که دارند نابود می شوند/تصاویرچ


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


حیف از این جنگلهای زیبا که دارند نابود می شوند/تصاویرچ چند رسانه‌ای > عکس - جنگل های زیبایی در دنیا در حال نابودی هستند و حفظ آنها دغدغه همه نه اما خیلی هاست.

به گزارش توریسم آنلاین، زمانی که این جنگل ها و درختها نباشند ،بسیاری از گونه های کمیاب و مهم گیاهی و جانوری هم نخواهند بود. شاید الآن بسیاری از ما به این حادثه توجهی نشان ندهیم و به راحتی از کنارش بگذریم اما بدانیم که آخر این نابودی ها و از دست دادن ها، زندگی زیبایی را که هم اکنون داریم درگیر خواهد کرد. در ادامه 8 جنگل زیبا به شما معرفی می شود که وضعیت جالبی ندارند:

"ماداگاسکار" چهارمین جزیره بزرگ دنیا است و در آن گونه های متنوعی از جانوران وجود دارد که ساکن جنگل های ماداگاسکارند. با قطع درختان تنها 10 درصد جنگل اصلی باقی مانده و بسیاری از جانوران و حشره های کمیاب دیگر دیده نمی شوند.

آمریکا هم سرزمین جنگل های رو به انقراض است. متاسفانه تنها 10 درصد جنگل های مشهور "سکویا" و درختان ردوود(چوب سرخ) با درختانی قدیمی و غول پیکر و البته کم نظیر وضعیت قابل قبولی دارند.

بیشتر قسمت های جنگل های ساحلی شرق آفریقا برای کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته و تنها 10 درصد، همان جنگل سابق است. توجه اخیر گردشگران به این جنگل هم می تواند خوب و هم بد باشد.

جنگل هایی بر فراز کوه در جنوب غربی چین دارای دو گونه کمیاب از پانداها-پاندای غول پیکر و پاندای قرمز است که جنگل زدایی به خاطر کشاورزی و جاده سازی سبب شده که تنها 8 درصد سالم باقی بماند.

جنگل های "آتنلانتیک" در برزیل، آرژانتین،پاراگوئه و اروگوئه کشیده شده اند و دارای بیش از 20 هزار گونه گیاهی هستند که تنها در این گوشه دنیا می توان آنها را دید.بیشتر این جنگل ها برای کاشت شکر و قهوه از بین رفته است.

جنگل های "ساندالند" در جنوب شرقی آسیا 17 هزار جزیره را پوشانده بود اما اکنون 7 درصد از آن قابل قبول بوده و بسیاری از جزیره های را کاملا ترک کرده است.

"فیلیپین" دارای 7 هزار جزیره است که زمانی تمام آنها با جنگل های انبوه پوشیده شده بودند اما اکنون نزدیک به 93 درصد جنگل ها برای شهر سازی و کشاورزی از بین رفته اند. قورباغه پرنده و دومین عقاب بزرگ دنیا دو گونه کمیابی بودند که دیگر دیده نمی شوند.

امروزه تنها 5 درصد جنگل های "کالدونیای جدید" واقع در اقیانوس آرام باقی مانده اما صنعت گردشگری باعث شده توجه بیشتری به طلای سبز باقیمانده شود.

17282

کلید واژه ها: جنگل -




چهارشنبه 13 آبان 1394 - 10:33:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


تصویری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن