تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806885532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از بین این همه شرکت خودروسازی در جهان، چرا «پژو»؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: از بین این همه شرکت خودروسازی در جهان، چرا «پژو»؟!
به فاصله چندین ماه از شکل گیری کمپین تحریم خرید خودرو صفر و در حالی که بسیاری از مسئولان بارها به اثرگذاری این کمپین اذعان نموده‌اند، خودروسازان واکنشی نشان داده‌اند که حکایت از تداوم روند قبلی شان دارد!
کد خبر: ۵۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ - 03 November 2015


به فاصله چندین ماه از شکل گیری کمپین تحریم خرید خودرو صفر و در حالی که بسیاری از مسئولان بارها به اثرگذاری این کمپین اذعان نموده‌اند، خودروسازان واکنشی نشان داده‌اند که حکایت از تداوم روند قبلی شان دارد!

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه مذاکرات هسته‌ای به ثمر نشست و پذیرفته شدن شروطی از جمله لغو تحریم ها، مهر تایید خورد، اتفاقی در بازار خودرو کشورمان رخ داد که برای مسئولان شوک برانگیز و برای مردم نوید بخش فرا رسیدن اتفاقاتی خوش بود اما به مرور به کلافی سردرگم منتج شد که کمتر کسی می‌تواند پایان آن را حدس بزند.

ماجرا از یک کمپین شروع شد؛ کمپینی که به مدد فضای مجازی به سرعت مشهور شد و اکنون بعید است کسی درباره آن نشینده باشد چراکه اثرات آن به وضوح متجلی شده است؛ اثراتی که البته موقتی هستند و اگر از آن عبور نکنیم، می‌تواند به لطماتی جبران ناپذیر ختم شود و البته در این مسیر، مسئولان و خودروسازان نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

از همان روزهای نخستی که این کمپین آغاز به کار کرد و اسم و رسم یافت، فاکتور «کیفیت» بسیار مورد توجه همگان قرار داشت تا جایی که شبکه های اجتماعی پر شده بود از اشاره به آمار بالای جان باختگان حوادث جاده ای در ایران و تصاویر قیاس خودروهای تولید داخل و برخی نمونه های خارجی که جز در کیفیت، در نرخ نیز تفاوت های آشکاری داشتند.

بدین ترتیب شاهد آن بودیم که برخی مسئولان هم با توجه به این درخواست عمومی، از ضرورت افزایش کیفیت خودروهای ساخت وطن گفتند و تاکید کردند که می‌بایست هرچه سریع تر «کیفیت پایین» این محصولات که نقیصه ای بزرگ و چشمگیر به شمار می‌آید، رفع و رجوع شود و حتی شنیدیم که مدیرعامل یکی از خودروسازان بزرگ کشورمان در این باره به مردم اطمینان داد.

بر این اساس توقع می‌رفت که گام نخست خودروسازان برای به دست آوردن سهم سابق خود از بازار و فروش محصولاتشان، تلاش در راستای ارتقای کیفیت محصولاتشان باشد و این مهم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند اما در مقام عمل این گونه نشد و احتمالا در آینده نیز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد چراکه با دوپینگ دولت مردان و در نظر گرفتن تسهیلات ویژه فرش خودور، احتمالا مقاومت عمومی در مقابل خرید محصولات کم کیفیتِ خودروسازان داخلی تا حدودی شکسته خواهد شد و ضرورت ارتقا کیفیت، بار دیگر به خاطره ها خواهد پیوست.


از بین این همه شرکت خودروسازی در جهان، چرا «پژو»؟!



اما از این موضوع عجیب تر آنجاست که می‌بینم یکی از دو خودروساز بزرگ وطنی، فرصت برداشته شدن تحریم ها را مجالی برای ارتباط گیری با شریک تجاری سابق خود یافته و هر روز اخباری در این باره منتشر می‌شود که حکایت از چانه زنی شدید ایشان با پژو، خودروساز مشهور فرانسوی دارد؛ همان شرکتی که با اعمال برخی تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، جز نخستین خارجی هایی بود که بازار ایران را ترک گفت و اکنون هم نه تنها از آن بابت ابراز ندامت نکرده، بلکه ظاهرا برای بازگشت به بازار ایران دست پیش را گرفته است!

این در حالی است که می‌دانیم با برچیده شدن تحریم ها، کشورمان به مراتب وضعیت بهتری حتی به نسبت چند سال پیش در بازارهای جهانی خواهد یافت و از این رو می‌توانیم روی همکاری با شرکت های بیشتری حساب باز کنیم چراکه با توجه به نتیجه مذاکرات طولانی مدت، جهانیان دریافته‌اند تحریم ها علیه کشورمان غیر منصفانه بوده است.

بر این اساس جا دارد که از خودروسازان وطنی بپرسیم چرا در چنین شرایطی، از میان این همه شرکت خودروسازی در جهان که بسیاری شان از پژو خوش نام تر و چه بسا مقید تر به قرارداد هستند، به سراغ این شرکت فرانسوی رفته‌اند؟ آیا این مذاکرات در راستای منافع خودروسازان است یا مردمی که استحقاق محصولات با کیفیت تر و ارزان تر را دارند؟

اصلا چگونه است که هیچ خبری درباره مذاکره موازی خودروسازان با دیگر کمپانی های مشهور خودروسازی در جهان نمی‌شنویم تا دلخوش شویم که قرار است در سایه این مذاکرات، بهترین اتفاق برای مشتریان ایرانی رقم بخورد؟ آیا این بی رغبتی از جانب خودروسازان وطنی است یا غول های خودروسازی جهان که بارها از آمادگی شان برای حضور در بازار ایران افسانه ها شنیده‌ایم؟

همچنین جا دارد از مسئولان، به ویژه آنهایی که پیگر رفع تحریم خرید خودروهای صفر بودند و دست آخر توانستند بسته ویژه ای برای این امر تصویب کرده و تسهیلاتی بی سابقه به خرید خودرو اختصاص دهند، بپرسیم که نظرشان درباره مذاکره با پژو چیست؟ آیا نگران نیستند که به مانند دوران تحریم، خودروسازان وطنی به میل خود پیش رفته و مونتاژ کننده خودروهای بی کیفیت چینی شوند یا در دام جدید امثال پؤو گرفتار آیند که پیشتر ثابت کرده شریک مطمئنی نیست؟ و آیا قصد ندارند حقوق مصرف کننده ایرانی را مورد تاکید قرار داده و برای مذاکره در صنعت خودرو، حد و حدود و دست کم الزامات حداقلی تعیین کنند؟!


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن