تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805601762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدل اداره فرودگاه‌هاي جهان، خودگردان است / احتمال دعواهاي حقوقي در مورد پارکينگ فرودگاه مهرآباد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۶ب.ظ)
مدل اداره فرودگاه‌هاي جهان، خودگردان است / احتمال دعواهاي حقوقي در مورد پارکينگ فرودگاه مهرآباد موج - رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: پيگيري‌هاي شديد کارشناسي در مورد پارکينگ مهرآباد وجود دارد که احتمالا به دعواهاي حقوقي تبديل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت‌الله مه آبادي، با بيان اين که پارکينگ‌هاي فرودگاه‌هاي بين المللي و بزرگ توسط بخش خصوصي سرمايه‌گذاري و اداره مي‌شود، گفت: براي ساماندهي پارکينگ‌هاي فرودگاه‌ها؛ به ويژه فرودگاه بين المللي مهرآباد تهران عزم جدي داريم.
رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت فرودگاه‌ها افزود: پيگيري‌هاي شديد کارشناسي در مورد پارکينگ مهرآباد وجود دارد که احتمالا به دعواهاي حقوقي تبديل شود.
وي گفت: با بهره‌بردار پارکينگ فعلي فرودگاه مهرآباد به صورت جدي بحث را دنبال مي‌کنيم آن‌ها هم ادعايي دارند، ما در حال پيگيري اين موضوع هستيم اميدواريم مورد حمايت قرار گيريم.
مه آبادي با بيان اين که محدوديت منابع درگذشته باعث شده ما نتوانيم از فرصت‌هاي تجاري که در فرودگاه وجود دارد بهينه استفاده کنيم، افزود: چند تجارت در فرودگاه‌ها وجود دارد که يکي از آن پارکينگ‌ها هستند، پارکينگ‌ها ارقام قابل توجهي را مي‌توانند به صورت نقد، ساعتي و دقيقه‌اي به فرودگاه‌ها تزريق کنند تا فرودگاه بتوانند از نقدينگي لازم برخوردار شوند.
رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور افزود: محدوديت منابع باعث شده در سنوات گذشته پارکينگ‌هاي فرودگاه‌ها با ساختارهاي بسيار غلط و با نرخ‌هاي بسيار ارزان به بخش‌هاي خصوصي و يا بخش‌هاي غيردولتي واگذار شوند.
مه آبادي با بيان اينکه بخش خصوصي دو مشکل عمده دارد يکي طرح‌هايي که به صورت بي او تي اجرا شده و مدل‌هاي مالي آن‌ها داراي مشکل بوده و سرمايه با نرخ سود از طريق دعواي حقوقي گرفته شده ولي به دليل مدل غلط تمام موارد وجود ندارد، تصريح کرد: مشکل ديگري که وجود دارد تعرفه‌هاي وضع شده در تمام جهان تعزيراتي است.
وي با بيان اين که بايد تدابيري انديشيده شود تا مردم از خودروهاي عمومي استفاده کنند، گفت: يکي از موارد مديريت تقاضا از طريق تعرفه است از سوي ديگر تعرفه‌ها بايد منطقي با توجه به هدف باشد نمي‌گويم اجحاف شود، ولي؛ تعرفه‌ها بايد واقعي باشد.
مه آبادي افزود: شيوه‌هاي احداث زيربناها به اجبار و مدل‌هاي مالي پارکينگ فرودگاه‌ها مشکل داشته و نظام دولتي بر اين‌ها حاکم بوده و اين مسائل باعث شده به مصرف‌کنندگان فرودگاه‌ها تبديل شوند و هيچ سودي براي فرودگاه‌ها نداشته باشند.
رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور گفت: از سوي ديگر ما متقاضي ارتقاء يکسري از سرويس‌ها هستيم، ولي؛ بهره‌برداران بنا به دلايلي نظير رويکردهاي اقتصادي اين کار را انجام نمي‌دهند ما نيز ابزارهاي لازم را براي اعمال مديريت نداريم.
مه آبادي افزود: ما اجازه تعطيل کردن پارکينگ فرودگاه‌ها را نداريم؛ زيرا پارکينگ در مدل بي.او.تي آمده و در مالکيت ما قرار دارد اگر بخواهيم در آن‌ها دخل و تصرف کنيم نياز به حکم قضايي است و حکم قضايي براي ما صادر نمي‌شود.
بي او تي (BOT) به روش ساخت‌وساز يا سرمايه‌گذاري بر مبناي ساختن، اجرا و عملکرد و در نهايتا واگذاري گفته مي‌شود.
وي گفت: مطالعه بر روي دستورالعمل‌هاي ناظر بر فرودگاه‌ها آغاز شده و ما به دنبال آن هستيم تا اخلاق حرفه‌اي و انضباط محيطي را ضميمه قرارداد بهره‌برداران کنيم تا آن‌ها ملزم به رعايت اين چهارچوب‌ها شوند کاري که شروع کرديم سخت است، ولي؛ ان‌شاءالله با کمک رسانه‌ها بتوانيم اين کار را به مرحله اجرا درآوريم.
رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت فرودگاه‌هاي کشور افزود: فرودگاه مهرآباد قدمت 70 سال دارد شايد اين مکان براي پنجاه سال ساخته شده بود به همين منظور ساخت فرودگاه امام خميني (ره) در کنار اين فرودگاه پيش‌بيني شده بود از طرف ديگر ما طرح‌هاي جامع فرودگاهي را از قبل به هنگام نکرده‌ايم و طرح‌هايي نيز که به هنگام شده‌اند در اجراي آن‌ها مشکل داريم و ما تنها تصميم گيرنده نيستيم.
مه آبادي خاطرنشان کرد: در فاز کوتاه مدت فرودگاه مهرآباد ايجاد 70 هزار متر ترمينال پيش‌بيني شده بود و اين فرودگاه سيستم چند ترمينالي دارد اين به معني اتلاف بسياري از منابع است ما مجبوريم چهار مدير و چهار سري کارمند داشته باشيم اگر ما بتوانيم يک ترمينال خطي داشته باشيم هزينه‌ها به يک چهارم يا حتي کمتر از آن کاهش مي‌يابد اين تفکري است که بايد حاکم شود.
وي گفت: آن چيزي که شما به عنوان نماينده يک ملت فرهيخته انتظار داريد مستلزم اين است که ساز و کار اداره فرودگاه‌هاي ايران مشابه ساز و کار فرودگاه‌هاي جهان انجام شود.
مه آبادي افزود: مدل اداره فرودگاه‌هاي جهان مدير خود مختار، خودگردان است يعني مديري که با دستور وي اتفاقات بزرگ مي‌افتد و با تصميمش تعرفه‌ها جابه‌جا مي‌شود هر موقع ما اين شرايط را ايجاد کرديم انتظارات کنوني بايد در کنار آن تعريف شود، اما؛ ما از اين شرايط فرار نمي‌کنيم و ما بايد به عنوان يک ارگان دولتي به مردم سرويس دهيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن