تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802811055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقای نوبخت! با سیاسی کاری مشکل مردم برطرف نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 آقای نوبخت! با سیاسی کاری مشکل مردم برطرف نمی شود
در پی اظهارات اخیر نماینده دولت
آقای نوبخت! با سیاسی کاری مشکل مردم برطرف نمی شود سیاسی کردن یک امر جهادی و اجرایی از جانب دولت کار بسیار مذموم و ناپسندی است که نه تنها اثری مثبت حتی در دل مخالفان دولتهای قبلی نمی گذارد بلکه عدم تدبیر مناسب دولت در مدیریت چنین بحرانهایی را آشکارتر می سازد.


به گزارش گروه اجتماعی فرهنگ نیوز: هنوز روزهای زیادی از سیل عظیمی که در استانهایی از جمله ایلام آمد نمی گذرد. سیلی که احتمال وقوع آن و هشدارهای مربوط به آن را هواشناسی هم اعلام کرد تا اگر ارگانهای امدادی برای بار آخر نیاز به هماهنگی هایی دارند همت و عزم خود را جزم کنند تا مشکلات را مرتفع نمایند. سازمان امداد و نجات، هلال احمر، استانداری، فرمانداری، ستاد بحران و... ارگانهایی هستند که معمولا برای این شرایط در خط مقدم قرار دارند و باید آمادگی کافی خود رابرای چنین شرایطی داشته باشند.محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از جانب رئیس جمهور مأموریت یافت تا به منظور ساماندهی اوضاع، خود را به ایلام برساند. حضور نماینده  ای دولتی از پایتخت، بارقه های امید را می توانست روشن کند تا شرایط برای آرامش بیشتر و اطمینان خاطر دیگران فراهم آید. اما اظهاراتی نسنجیده و به دور از انصاف با رنگ و بویی سیاسی روحیه امید را در کام شهروندان خسارت دیده تلخ کرد. اظهاراتی که متأسفانه حاکی از سوء تدبیر دولت برای رفع مشکلات بود.

محمد باقر نوبخت  با بیان انتقاد از دولت نهم و دهم اظهار کرد:"زیرساخت های استان ایلام متعلق به دولت قبل است و متاسفانه در دولت که رفتارهای عوامفریبانه ای داشت عملا هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت زیرساختی استان ایلام صورت نگرفت."جمله ای که در کنار الفاظی نامناسب نسبت به دولت قبل، سرباز زدن از مسئولیت این دولت را هم به همراه داشت. در یک نگاه اجمالی به حوادث شهرستانهای مذکور و اظهارات معاون رئیس جمهور این  نکات  از نظر خواهد گذشت:1- در حالی که امید شهروندان خسارت دیده داشت با حضور نماینده دولت بارور می شد اظهارات توهین آمیز و در عین حال حاکی از بی تدبیری در دولت موسوم به تدبیر و امید، فضای امید را از کشور زدود. در یک جمع بندی از کلام ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که دولت فعلی هر کاری که از دستش بر نیامد به دلیل کوتاهی دولت قبل بوده است. موضوعی که هیچ عقل و منطقی نمی تواند آن را بپذیرد.2- همواره پس از اتفاقاتی این چنینی مسئولین سعی می کنند با وعده هایی آرامش روانی را در مناطق خسارت دیده وارد نمایند. تلاشها و وعده ها باید به تحقق برسد و بر اساس برنامه ای زمانبندی شده مشکلات ایجاد شده رخت ببندد. در موردی مشابه، سید محمد خاتمی- رئیس دولت اصلاحات-  پس از زلزله بم به مردم آن شهر نوید داد که حتما مشکلات مسکن و سرپناه و زیرساختی بم مرتفع می گردد. مشکلی که کماکان مردم بم با آن دست و پنجه نرم می کنند. امید است که اتفاقی مشابه در این زمینه رخ ندهد.

3- سیاسی کردن یک امر جهادی و اجرایی از جانب دولت کار پسندیده ای به نظر نمی رسد. این امر نه تنها اثری مثبت حتی در دل مخالفان دولتهای قبلی نمی گذارد بلکه عدم تدبیر مناسب دولت در مدیریت چنین بحرانهایی را آشکارتر می سازد. موضوعی که توسط وزرا و کابینه محترم دولت فعلی بارها مشاهده شده است و بیشتر چهره ای آماده انتخابات را در اذهان تداعی می کند تا دولتی که آماده حل مشکلات باشد. در حقیقت این اتفاق که اگر ضرری نداشته باشد ثمره ای از این حیث نیز برای صاحبان کلام نخواهد داشت.4- توجه ویژه به زیرساختهای استانهایی محروم همچون ایلام آن هم در روزهایی که موجی از سرما و بارندگی در کشور در حال وقوع است دیگر جدی است. به عبارتی ساده تر حوادث استانهای خسارت دیده در این روزها با وجود عمق خسارت وارده،  شاید زنگ خطری برای  حوادث و خساراتی به مراتب سنگین تر در کشور باشد. بدین منظور پیشنهاد می شود دولت محترم زیرساختها و تدابیر لازم را از هم اکنون ایجاد نمایند تا نیازی به خرج کردن از دولتهای قبل در این موضوع نباشد.5- مردم خسارت دیده همچون همیشه در مقابل چنین اتفاقاتی مهمترین کمک خود را که صبرپیشه کردن است به منصه ظهور رسانده اند. از اینجا به بعد دولت است که باید با همتی مضاعف و همکاری نهادهای دولتی و مردمی شرایط را برای بهبود اوضاع در این استان و استانهای خسارت دیده آماده سازند.

در یک جمع بندی می توان گفت: حضور در شهرستانها و لمس کردن از نزدیک مشکلات مردم، ارثی است که از بزرگان دینی و سیاستمداران گذشته رسیده است. چنین موضوعی قابل تقدیر است. اما شایسته است این امر پسندیده (در کنار اقدامات جهادی و سنجیده ) با الفاظ نسنجیده و نابجا از بین نرود.




94/8/12 - 08:44 - 2015-11-3 08:44:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن