واضح آرشیو وب فارسی:دولت بهار: دولت بهار: دومین جلسه درس اخلاق الهی با حضور دانشجویان و سخنرانی حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی با موضوع علائم ظهور و نشانه های آن در سالن کوثر دانشکده رسانه فارس برگزار شد.به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، ابوالقاسمی در بخش اول سخنرانی خود با بیان اینکه در روایات استناداتی دال بر علائم ظهور وجود دارد گفت: روایات مربوط به علائم ظهور را می توان به ده بخش و سند تقسیم کرد. بخش نخست روایات و علائم ظهور در فضای آخرالزمان است که به طور مثال در آیه 41 سوره روم صراحتاً به آن اشاره شده است. این معلم اخلاق در ادامه با اشاره به بخش دوم اسناد آخرالزمان افزود: بخش دوم شیوع بیماری های متنوع است و در پی آن افزایش ظلم و جور که منجر به خروج لشگری از خراسان می شود، خراسان همان کشور ایران است که جالب است بدانید در گذشته ایران را به دیلمان، خراسان و یا طالقان می شناختند که منظور کل ایران بوده نه بخشی از آن و این نام به کشور ایران اطلاق می شده است. وی در ادامه با ذکر روایتی به دیدار مردمان ری با امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: عده ای در زمان امام صادق(ع) نزد این امام همام رفتند و گفتند ما اهل ری هستیم و امام در جواب گفته بودند مرحبا بر شهر قم و اهالی اش، آن افراد دوباره به حضرت گفتند ما اهل ری هستیم، امام فرمودند ما شما را به قم می شناسیم، اهل قم یعنی اهل قیام و ما شما را به این نام می شناسیم. این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با تاکید بر متقن بودن روایت خروج خراسانی اظهار داشت: پس از شیوع بیماری لشگر خراسانی با پرچم های سیاه خروج می کند که پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند هرگاه دیدید سپاه خراسانی با پرچم های سیاه خروج کرد ولو به سختی به آن ها ملحق شوید چرا که حضرت حجت(عج) در بین آن هاست. ابوالقاسمی با اشاره به وقوع و ظهور چهار عامل مهم در جبهه حق و باطل تصریح کرد: در آن زمان از جبهه حق دو نفر و از جبهه باطل نیز دو فرد دیگر خروج می کنند و لشگر خراسانی با امام مهدی(ع) در شهر کوفه بیعت می کنند. سپس سید حسنی خروج می کند و سپاه سفیانی با پرچم یهود از شام خروج می کند و این سپاه به وسیله خسف در منطقه ای به نام بیداء در زمین فرو می روند، البته واقعه خسف صدها بار در آخرالزمان رخ می دهد. وی با بیان کشته شدن نفس زکیه در شهر مکه ادامه داد: فردی به نام محمد در شهر مکه کشته می شود که این نیز یکی از روایات متقن و علائم مهم ظهور است و سپس شهر مهمی به نام شهر زوراء که در روایات آمده است نیز از شهرهای مهدوی و مهم زمان ظهور است و شخص منجی که روایات گفته اند (م-ح-م-د) است در آنجا حکومت می کند و در آخر تمامی گرفتاری ها به واسطه حکومت منجی برطرف می شود. این استاد اخلاق در ادامه با اشاره به خواب پیامبر مکرم اسلام(ص) در خصوص حکومت هزار ماهه بنی امیه گفت: پیامبر اسلام خوابی دیدند که تعدادی بوزینه بر منبر ایشان نشسته اند و بر مردم حکومت می کنند، جبرئیل این رویای صادقانه را تعبیر کردند که هزار ماه بنی امیه بر مردم حکومت می کند، پیامبر دلگیر شد از این موضوع و خداوند به عنوان هدیه شب های قدر را در قبال این اتفاق به پیامبر هدیه کردند. وی افزود: زمان پایان این هزار ماه در دوران امام صادق(ع) بود و این موضوع را هم مردم و هم اهل بیت(ع) می دانستند و در آن دوره عده ای زرنگی کردند و با خواندن روایات و مستندات اقدام به شبیه سازی عوامل ظهور کردند البته برخی موارد را هم آن ها دخیل نبودند و به طور اتفاقی نقشه آن ها را تکمیل کرد. ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به ظهور مردی به نام ابومسلم خراسانی با پرچم های سیاه از خراسان گفت: ابومسلم خراسانی از خراسان به سمت کوفه حرکت کرد و مردم که فکر می کردند او با امام زمان(عج) ارتباط دارد با اعتقاد به او ملحق شدند. در آن زمان سه نفر بودند که همه آن ها از نوادگان پیامبر می شدند اما یک نفر امام بود، امام صادق(ع) که قبول نکردند، حسن بن حسن قحطبه و ابوالعباس صفاح هم بودند که ابوالعباس با آن ها بیعت کرد. امام صادق(ع) در نامه ای هشدارهایی به ابوالعباس داد که بیعت نکند اما گوش نداد. وی افزود: حسن بن حسن قحطبه نیز قیام می کند و یکی از نوادگان ابوسفیان با پرچم سفید خروج می کند و نقش سفیانی را بازی می کند و نفس زکیه که یک فردی محمد نام بود در مدینه کشته می شود و یک شهر که همان بغداد است به نام زوراء درست می کنند و در تاریخ به نام شهر مهدوی معروف شد کاملا مهندسی شده راه اندازی شد. و به بهانه مهدویت دروغین پایتخت بنی عباس را به آنجا انتقال دادند و مهدی عباسی را به عنوان منجی بر خلافت رساندند. ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به نوع حکومت مهدی عباسی در شهر زوراء گفت: اولین کسی که در تاریخ خدمات پزشکی ارائه داد مهدی عباسی بود و بی سرپرست ها را خانه داد و زندانیان را آزاد کرد تا جایی که خود را به نام امام مهدی(عج) معرفی کرد و همه این اتفاقات به دلیل جهالت شیعیان بود که فریب این شبیه سازی را خوردند. وی با اشاره به حدیثی از امام مهدی(عج) در خصوص شیعیان گفت: امام زمان فرمودند: «ما را اذیت نکردند الا شیعیان احمق» حکومت بنی عباس و حکومت بنی امیه را همین شیعیان احمق بودند که به سر کارآوردند. شخص احمق می خواهد به شما خیری برساند اما به شما ضرر می زند. این استاد اخلاق با اشاره به اینکه فرض بگیرید دوران ما شبیه به زمان امام صادق(ع) گفت: باید مراقب شبیه سازی مهدویت دروغین در جامعه فعلی باشیم، بیداری اسلامی که اخیرا اتفاق افتاد چیزی شبیه به قیام توابین و قیام مختار بود. آن ها به امام حسین(ع) نامه دادند و سپس همراهی نکردند و دچار افراط و تفرط شدند. وی با تاکید بر وجود افراد و گروه های توانمند در جبهه دشمن گفت: در حال حاضر افرادی در آمریکا و غرب مانند فوکویاما هستند که تمامی منابع اسلامی ما را مطالعه کردند و به آن مسلط هستند و فهمیده اند باید امام حسین(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) را از زندگی شیعیان حذف کنند، آن ها دستگاه ها و ابزارهایی دارند که به مراتب از دولت بنی عباس قوی تر است و ما باید دقت بیشتری داشته باشیم. این کارشناس مذهبی با بیان اینکه عده ای از داعشی هایی که در حال جنگ هستند با اعتقاد به اینکه پس از کشته شدن به محضر پیامبر گرامی اسلام مشرف می شوند تصریح کرد: تعداد اندکی از این داعشی ها مزدور هستند و عده بیشماری با اعتقاد می جنگند و این نشان استفاده ابزاری و رسانه ای دشمن از اعتقادات مسلمین است. در این دوره نباید جوگیر شویم و باید به اعتقادات و باورهای اسلامی خودمان مشرف باشیم. وی تصریح کرد: نتیجه پدیده داعش موج سواری سرویس های اطلاعاتی دشمن در پی بیداری اسلامی بود که از دل مسلمین این پدیده را سازماندهی کرد و حرکت های بزرگ را خاموش کرد و همه صحبت های من جهل، نادانی و حماقت برخی از شیعیان و مسلیمن است که دشمن از این موضوع بهره می برد و بی گمان نقش رسانه و تبلیغات در اینجا حائز اهمیت است. ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه نباید رسانه های مردمی را دست کم بگیریم گفت: این پیامک هایی که مرسوم شده نام امام رضا(ع) را به 8نفر بفرست حاجت می گیری قطعا از توطئه های دشمن است و با رسانه خرافه را در بین اقشار مردم ترویج می دهد و هر کسی که آن را تولید می کند و یا می خواهد جلوی آن را بگیرد باید سواد رسانه ای داشته باشد، بی شک شخصیت ملعونی همچون معاویه از ابزار رسانه به شدت استفاده کرده است که وقتی مولا علی(ع) در محراب و در حال نماز به شهادت می رسد مردم می گویند مگر علی نماز می خواند؟ وی در ادامه مباحث خود، با اشاره به حادثه منا و حدیثی که در شبکه های مجازی منتشر شد گفت: در روایات داریم که در آخرالزمان در مکه و منا حادثه ای رخ می دهد، بله این روایت درست است اما باید مواظب باشیم و فریب نخوریم و با رسانه لطمه ای به اسلام وارد نشود، نباید بگذاریم دشمن از روایات با شبیه سازی به نفع خود کار رسانه ای انجام دهد. وی در پایان صحبت های خود با بیان مثالی از امکان شبیه سازی علائم ظهور در عصر حاضر توسط دشمن گفت: فرض کنید در این وانفسا سرویس های اطلاعاتی اقدام به ساخت و ظهور و خروج یمانی کنند و این یمانی ساختگی ابوبکر البغدادی که آن نیروی خود غربی هاست را بکشد و غائله داعش را تمام کند آن وقت به نظر شما چه کسی می تواند جلودار او شود چه بسا برخی از مسلمین که در تاریخ بارها به حماقت آن ها اشاره کردیم با او بیعت کنند. پس در نتیجه باید مراقب بود با دشمن همراه نشویم و در رسانه ای که آن ها برای مقاصد خود بهره می برند ناخواسته کار نکنیم.
دوشنبه ، ۱۱آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دولت بهار]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]